• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • izredam

Jag har slutprov i en tyskakurs som jag läser idag. Dessutom är jag förkyld och sådär, så jag har vilat i helgen. Plus att jag har åkt på att behöva oroa mig för min mamma också - hon hade ramlat i trappan i fredags och brutit tre kotor i ryggen. Så hon befinner sig på sjukhuset hemma i Skövde och jag har massa grejer att göra så jag kan inte åka hem och dessutom kan jag inte göra något vettigt för att hjälpa henne, för tillfället handlar det mest om tålamod... Värdelöst. Aja, det är väl bara att försöka bita ihop och vänta och se hur det går...

• sofiasmamma

Blev ingen promenad idag, men vi gick kanske 40-50 min. igår.

Idag gjorde jag äntligen hemmayoga! Har även torrborstat och avslutat med kalldusch för jag insåg att jag nog behöver få fart på mitt lymfsystem.

Funderar på att testa en reningsdryck, man ska koka 1 liter vatten med 3 lagerblad och 5 kryddnejlikor i 5 minuter. Detta ska man dricka varje dag (1 liter/dag alltså) i tre veckor.

Det enda som gör mig osäker är att jag fortfarande delammar och man ska ju inte rena kroppen när man ammar har jag läst... Hm.

• Chicita

Nu har jag varit slö ett tag och måste försöka ta tag i promenaderna igen.
    Vädret har varit uruselt och yrseln illa, verkar vara inne i ett skov där det är lite värre men det ska väl gå över snart *tänker positivt*

Hur går det för er andra?  

• sofiasmamma

Jag prommade en kortis idag och tog en kort cykeltur. Hade tänkt yoga på kvällen men orkade inte, känner mig jättetrött och hängig... Snöblandat regn har ju inte gjort ngt för att lyfta humöret heller.

Började med den där drycken idag iaf., hoppas den ger önskad effekt.

• passionsblomman

För mig går det bra! Jag gick som en liten nomad igår. Först slog jag nästan rekord i hastighet på min långa runda. det var för att jag hade så himla bråttom. Vi skulle nämligen iväg och hade en tid att passa.
    Väl iväg och med första ärendet uträttat, hade vi en riktigt rask promenad genom hela stan framför oss, sonen och jag. En snabb sushi, en timmes strosande på stan och sedan ytterligare en riktigt rask promenad tillbaka till bilparkeringen (att parkera långt bort är verkligen ett effektivt sätt att tvingas tille tt par extra km!)

Sedan hade sonen fotbollsträning. Vikom dit 40 min innan den starttade, så redan inann träningen hade jag gått en skogspromenad med hunden. Vid det laget började hunden vara rätt färdig motionerad för dagen, så under resten av träningen (1,5 h) gick vi i sakta mak hit och dit runt området , lekte lite och så vidare. Men var på stående MBT fot så att säga. Alltså en högre förbränning och träning för ryggen etc, än att sitta hemma i soffan. sammantaget gick jag i olika tempo i en hel massa timmar igår.
    Man kan konstatera att jag var smart som stretchade ordentligt på kvällen.

Idag ska jag gå en långsammare runda med hund och min långa utan honom, för han behöver inte den där superrundan i högt tempo idag, den lilla plutten. Som han ser ut nu i soffan, verkar han nöjd om han så får ligga där tills imorgon...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • izredam

Skulle gått ut på förmiddagen idag, men jag var i ett nästintill apatiskt tillstånd och bara stirrade rakt framför mig. Nu är i alla fall de där labbarna jag pratade om för ett tag sen redovisare, bara rapporterna som ska in och det är inte så jätteseriösa rapporter utan mer åt "vad hade ni problem med?" "hur testade ni programmet?" och sådär, så det kan inte ta många minuter att skriva det...

Ska försöka mig på att gå en sväng ikväll i alla fall, sambo ska iväg på träning och jag har sagt att jag ska gå ut när han är på träning så det ska jag försöka hålla nu i fortsättningen. Men jag skulle definitivt behöva lite pepp från er...

• Chicita

Oväder på väg in igen. 
    Migränen kommer som ett brev på posten Skrikandes 
    Ska ta en tablett och se om jag kan ställa mig på bandet en stund ändå. Det kan ju hända att det hjälper med lite motion.
    Man vet aldrig förrän man har försökt Solig 

• izredam

Jag tog mig ut tillslut, blev bara 2,65km. Fick nämligen för mig att jag skulle springa ett par meter och se hur det gick och efter hundra meter gjorde knät så ont att jag övervägde att lägga mig ner och ringa dit sambo för att hämta mig, men jag tog mig hem i alla fall ^^

• sofiasmamma

Har en fruktansvärd huvudvärk idag och jag tror det är den där drycken som kickat in...

Jag vet inte vilket det är, omega 3 eller torrborstningen, eller drycken, eller förbättrad kosthållning (eller en kombo) men min hy mår mycket bättre och jag är inte lika svullen. Hurra!!

Svar på tråden Walk a mile!