• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • sofiasmamma
    izredam skrev 2012-04-24 14:41:00 följande:
    Sofiasmamma: jo, ska man jobba med flyg eller bilar så finns det inte jättemånga andra alternativ... Så ABB i västerås lär det bli om jag inte hör något från SAAB i veckan... Är du också härifrån?

Toscana är jättefint förresten, det är dit vi ska i sommar, blir min 4:e resa till italien, varav tre har varit till toscana och en ner till Neapel. Blir dessutom min och sambos första resa tillsammans, dock med pappa och hans flickvän, men han betalar så why not..

Yes! Infödd västeråsare. :) Min blivande sitter på robotics nu, som konsult, men han går på f-ledighet 1 juni. :)

Skulle så gärna åka till Toscana med hela min familj, föräldrar, systrar och deras familjer. Vore supermysigt!

• izredam
    sofiasmamma skrev 2012-04-24 15:03:51 följande:

Yes! Infödd västeråsare. :) Min blivande sitter på robotics nu, som konsult, men han går på f-ledighet 1 juni. :)

Skulle så gärna åka till Toscana med hela min familj, föräldrar, systrar och deras familjer. Vore supermysigt!

Sedär, vart bor ni då?

Jo, jag har inte så stor familj, ensambarn som jag är... Men pappas nya har tre barn, men de får inte följa med i år utan vi åker själva den här gången. Tack och lov (inget illa menat mot dem, men jag vill inte åka på bilsemester genom europa med en 7-åring som inte kan sitta still i fem mil i bilen..).
  • sofiasmamma
    izredam skrev 2012-04-24 15:59:48 följande:
    , men jag vill inte åka på bilsemester genom europa med en 7-åring som inte kan sitta still i fem mil i bilen..).

haha, det förstår jag!!

Jag är grytabarn och har återvänt till Gryta nu för ett par år sedan.
    Södra Gryta. :) Du då?

• izredam

Så jag är inte så sugen på att ta hela "familjen" med mig på sånt, men det hade nog varit en anna grej om jag hade haft syskon i min egen ålder och sådär... Ville jag få fram, men det skrev jag inte XD

• passionsblomman

Mäh! Vilket sammanträffande-min sambo kommer också från era trakter. Fast mer än så vill han kanske inte att jag ska pladdra på nätet, men iaf, Västerås är ganska välbekant även för mig, eftersom mina svärföräldrar och flera av våra vänner bor där.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • izredam

haha alla är härifrån då på något sätt då :P Vi har flyttat upp från Skövde/Mariestad nu för ett och ett halvt år sen för att plugga. Min utbildning finns bara här och hans var nyöppnad här så han fick flytta hit helt enkelt!

Vi bor på haga för tillfället, men letar efter något annat men som student så är det svårt att få ett bostadslån, så det är vi inte så sugna på att försöka med. Och att spara ihop till en bostadsrätt är också svårt.. Så vi står i bostadsköer och hoppas med allt vi har, men det kommer ta ett bra tag till innan vi faktiskt kommer härifrån...

• Chicita

Halkade till i går och böjde benet åt fel håll i knäleden. Så jag är lite svullen och öm... Typiskt Obestämd
    Men jag har i alla fall varit ute på dom vanliga hundrastningarna och så var vi på baksidan av huset och lekte lite (kastade boll) jag och hunden bara, så jag fick röra mig lite där också...

Gjorde ett jättefynd. En av skoaffärerna i köpcentret vid oss säljer just nu ut alla sina WEB-skor. Oavsett tidigare pris så kostar dom bara 499:- nu
    Så det blev ett par vita sandaler och ett par ballerinaskor. Jag har ju två par "joggingskor" redan, och ett par svarta sandaler på jobbet. Så det var skönt att få en WEB-sko som jag kan använda när jag inte har kläder som passar till joggingskor och ett par sandaler för hundpromenader i sommar Skrattande
    Det blev alltså två par skor för mindre än vad ett par kostar... Jag betalade faktiskt 1800:- för det ena "joggingparet" så det här var ett superfynd. Tyvärr finns det ju inte så många kvar. Maken hittade inga alls i sin storlek...

• snowstars

Igår gick jag en ordentlig promenad (varvade faktiskt med ytte-pyttelite löpning) och idag blev det i alla fall en omväg på väg hem från praktiken.

Ikväll blir det packa, packa, packa.. Ska åka bort över långhelgen och har ångest över att jag ska glömma något.

Svar på tråden Walk a mile!