• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-13 13:25:52 följande:
    Chicita, usch ja! Det pågår mycket på läktare och vid långsidor, som man tappar hakan över. Och ställer till en väldig massa onödiga problem, ofta långt utöver vad ungarna själva bidrar till. Pinsamt!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ja verkligen Obestämd
  • sofiasmamma

Här kommer jag med en dålig ursäkt... vi har hälsat på pappas moster idag (en underbar kvinna på 92 år) och jag hade tänkt promenera hem, men det blåser så illa kallt!

Jag gick iaf. 1,5 timme igår sammanlagt, men knappt någonting tis-ons.

När jag provade min klänning häromdagen insåg jag att mina armar/rygg inte alls ser ut som jag vill (jag är fantastiskt duktig på att bara se vad jag själv vill se...) så nu måste jag skärpa mig igen.

I stället för att gå ut i kylan så ska jag testa ett nytt yogapass, här hemma. Funkar det inte nu (svårt om dottern börjar klättra på mig) så har jag inga ursäkter ikväll när min blivande ska kolla på hockey. :)

2½ månad kvar (och nej, det är inte bara bröllopet som är målet, det är en livsstilsförändring som måste ske). :)

• passionsblomman

Hejja hejja!

sofiasmamma skrev 2012-04-13 13:42:43 följande:

I stället för att gå ut i kylan så ska jag testa ett nytt yogapass, här hemma. Funkar det inte nu (svårt om dottern börjar klättra på mig) så har jag inga ursäkter ikväll när min blivande ska kolla på hockey. :)

2½ månad kvar (och nej, det är inte bara bröllopet som är målet, det är en livsstilsförändring som måste ske). :)

• sofiasmamma

Lite OT men jag är nyfiken på vilken ålder det är på er andra i denna tråd... :)

Jag blir 35 i år.

• Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-04-13 14:51:13 följande:

Lite OT men jag är nyfiken på vilken ålder det är på er andra i denna tråd... :)

Jag blir 35 i år.

Jag blir 25... (för 15:e gången Oskyldig)

dvs 39 Tungan ute 
  • passionsblomman

Jag är en gammal och vis kvinna som uppnått den aktningsvärda ålder man får ifall man såg världens ljus en vintermorgon 1971...

Det vill säga detta hände sig vid den tiden, då tv ännu var svart/vit och uppväxten innebar vardagsmotion såsom att resa sig för att byta kanal på densamma, nödvändigheten av att gå en våning ner för att svara i telefonen och väntan på svar från brevvänner skedde genom vittjande av en högs fysisk brevlåda.

Det var under samma tid, trodde min son när han var 4, som dinosaurierna ännu vandrade fritt på jorden.

• sofiasmamma

Haha, ja tom. jag har känt av att jag är född på 70-talet... :D

Godmorgon Sverige och Sköna söndag för 5 min barnprogram (och modenytt från Paris!), jag såg även Moi Mukulat och Juttuu för att få se lite extra barnprogram, haha.

• Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-13 14:57:49 följande:
    Jag är en gammal och vis kvinna som uppnått den aktningsvärda ålder man får ifall man såg världens ljus en vintermorgon 1971...

Det vill säga detta hände sig vid den tiden, då tv ännu var svart/vit och uppväxten innebar vardagsmotion såsom att resa sig för att byta kanal på densamma, nödvändigheten av att gå en våning ner för att svara i telefonen och väntan på svar från brevvänner skedde genom vittjande av en högs fysisk brevlåda.

Det var under samma tid, trodde min son när han var 4, som dinosaurierna ännu vandrade fritt på jorden.
    Ooh ja... tänk vad spännande det var när man fick tv3 Förvånad
    Och vad svårt det var att välja vilken kanal man ville titta på då när man hade så många valmöjligheter...

När man var liten så tittade man på barnprogram - oavsett vad det var för program... Och sen lekte man med fysiska leksaker ute i lekparken med kompisarna Skrattande 
  • passionsblomman

Ja man väntade sig ju tom igenom Språka på Serbokroatiska mellan de tidiga och de senare barnprogrammen. och det var inte Bolibompa, utan "komnu´rå-vaddå? Barnprogram i TV2!-KOM nu´rå!"

Oj! Nu måste jag dra-jag ska möta min son vid bussen. Han skulle nog bli lite ledsen och vilsen ifall jag inte stod där.

Ses!

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-04-13 15:02:07 följande:
    Och sen lekte man med fysiska leksaker ute i lekparken med kompisarna Skrattande
    Jag... vi såg tre små tjejer (runt 8 år) sitta i lekparken, med en laptop... kändes aningen knasigt.
Svar på tråden Walk a mile!