• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Pyttsan

Bra gjort att gå fast du inte orkade! Det brukar ju vara skönt sen bara, man liksom får igång benen. Hoppas du får en fin dag och piggnade i på promenaden!

Själv har jag precis avbokat min promenad till förmån för bilen..Obestämd ska på lunch och hade tänkt gå dit, 4km, men nu måste jag ha med så mycket saker så det går inte. Får försöka få in en sväng senare.

• izredam

Jag gick precis två kilometer med svärföräldrarnas hund. Duktig tjej! Igår blev det ingenting, utom en vända inne på toys'r'us... Det regnade OCH jag hade jätteont i knäet...

Men men, jag gick ju idag i alla fall :P

• Chicita
    izredam skrev 2012-03-29 11:33:31 följande:
    Jag gick precis två kilometer med svärföräldrarnas hund. Duktig tjej! Igår blev det ingenting, utom en vända inne på toys'r'us... Det regnade OCH jag hade jätteont i knäet...

Men men, jag gick ju idag i alla fall :P
    Duktigt Skrattande

Blev inget på mitt promenadband i går, fortsatte med manteln och fastnade lite där. Det är så kul när man har kommit igång ju *hihi*
    Men vi tog en lite längre hundpromenad på ca 30 min... Ok den ger väl ungefär lika mycket motion som 10 min på promenadbandet eftersom hunden bara vill stanna och läsa tidningen hela tiden. Men sammanlagt blev det kanske 1,5 timme med hund i går i alla fall, så det borde motsvara 30 min på bandet även om det inte är sammanhängande motion Flört
    I dag tänkte jag skicka ut maken och hunden när maken kommer hem från jobbet på en promenad medans jag promenerar hemma Glad
  • sofiasmamma

Vi provåt vår bröllopsmeny igår! Jättegott, fast allt var fel!

Vi bara skrattade till slut, de måste ha fått ngn blackout... vi fick dessutom en extra rätt som egentligen skulle till det enda andra paret i hela restaurangen... Haha.

Kocken lyssnade på våra synpunkter och vi ska tillbaka nästa vecka för att prova rätt rätter...

Han kanske hade förväxlat oss med ngt annat brudpar? :D

Som tur var gick jag två vändor igår. Bara en jättekort hittills idag men det blir nog en till på em.

• Oniq

Ååååååhhh...! Hur gör man med motivationen?!

Förnuftet har ju fullkoll på att man borde röra sig och man borde äta vettigt osv.. men den där j-vla demonen på ena axeln har totalt övertag så förnuftet är skvatt värt.

Vad gör man?

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Chicita
    Oniq skrev 2012-03-29 12:16:34 följande:
    Ååååååhhh...! Hur gör man med motivationen?!

Förnuftet har ju fullkoll på att man borde röra sig och man borde äta vettigt osv.. men den där j-vla demonen på ena axeln har totalt övertag så förnuftet är skvatt värt.

Vad gör man?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Jadu bra fråga Tungan ute

Det jag tänkte här var att man kanske kan få känna sig lite duktig när man gick två vändor till soptunnan istället för en. Och när man parkerade bilen lite längre bort på den stora parkeringen när man skulle handla.
    Osv... Små steg som säkert är helt verkningslösa när det kommer till motion, men som kanske kan bryta tankemönstret och uppmuntra till att man vill göra mer Glad 
  • sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-29 12:35:42 följande:
    Det jag tänkte här var att man kanske kan få känna sig lite duktig när man gick två vändor till soptunnan istället för en. Och när man parkerade bilen lite längre bort på den stora parkeringen när man skulle handla.
    Osv... Små steg som säkert är helt verkningslösa när det kommer till motion, men som kanske kan bryta tankemönstret och uppmuntra till att man vill göra mer Glad

Det är precis vad jag behöver, den extra pushen!

Att rapportera här motiverar mig extra mycket, man vill ju ha ngt att rapportera! :)

Jag har tränat förr, både på gym och i grupp, men det passar inte mig. Det enda jag tycker om är promenader och yoga och båda kan man göra på egen hand. Perfekt! Blir just ingen yoga nu dock, lite synd...

• Retrobohem

Jag gør yoga hemma, gick mycket førut men det var flera år sen. Nu har jag hittat ett bra program på youtube som jag føljer och ibland freebasar jag lite bara. 
    Idag fick jag sms imorse nær jag vaknade med førfrågan om promenad och hunddate. Det spøregnade (som det gør konstant hær just nu) men jag tvingade mig upp ur sængen. Før sællskap gør ju allt mycket roligare! Så gick vi 6,5 kilometer. Att man blir bløt kan man ju leva med.
    Nu ska jag snart åka och bli bløt igen, ska bada i badhus med en kompis och hennes dotter, då blir det lek och spring och så ska jag førsøka simma en halvtimme eller så. Men jag har ju så dålig teknik, får ont i nacken på en gång. 
    Kænner mig motiverad just nu, men jag ska erkænna att jag blandade ihop en liten sats chokladbollar igår... pyttelite socker men ændå, smør smør smør!

Ni som har promenadband, kan ni inte børja følja nån serie som ni kan ladda ned eller køpa en box, så kan man se ett avsnitt, de brukar va 40 minuter, eller 20 minuter om man væljer en sån halvtimmepåteven-serie. Så blir man sugen på att se ett avsnitt till så kanske man går ett extra varv :) 

• Chicita
    Retrobohem skrev 2012-03-29 13:49:02 följande:
    Ni som har promenadband, kan ni inte børja følja nån serie som ni kan ladda ned eller køpa en box, så kan man se ett avsnitt, de brukar va 40 minuter, eller 20 minuter om man væljer en sån halvtimmepåteven-serie. Så blir man sugen på att se ett avsnitt till så kanske man går ett extra varv :) 
    Det gör jag också. 
    Mitt problem är att dygnet bara har 24 timmar *hihi* 
Svar på tråden Walk a mile!