• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Och jag fastnade igen... Har börjat sy på min egen medeltidsmantel nu (yllemantel). Och det är ju så roligt Skrattande

Men jag har ett par program jag brukar vilja se innan maken slutar jobbet. Kan kolla på dom och promenera samtidigt då kanske Glad

• izredam
    Chicita skrev 2012-03-27 12:45:00 följande:
    Och jag fastnade igen... Har börjat sy på min egen medeltidsmantel nu (yllemantel). Och det är ju så roligt Skrattande

Men jag har ett par program jag brukar vilja se innan maken slutar jobbet. Kan kolla på dom och promenera samtidigt då kanske Glad
    Så har jag också tänkt ibland. Jag skulle egentligen vilja ha ett promenadband för att jag inbillar mig att jag skulle kunna gå på det och titta på tv. Men jag känner ju mig själv väl nog för att veta att jag inte skulle göra det så jag har inte köpt något.

Nej, om sambo bara kunde komma hem så att jag får lunch någon gång. Sen ska jag ut och gå en sväng.
  • sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-03-27 16:54:18 följande:
    Nu är jag stolt Skrattande
    45 minuter blev det i rätt bra tempo
    Härligt!!
  • 1700tal
    Chicita skrev 2012-03-27 16:54:18 följande:
    Nu är jag stolt Skrattande
    45 minuter blev det i rätt bra tempo
    Inte illa! Själv har jag kört bil idag...
  • izredam

Sambo ska åka till träningen nu (han tränar ett lag med 15 åriga tjejer i fotboll) så nu ska jag ut och gå en sväng!

• Chicita
    izredam skrev 2012-03-27 17:58:41 följande:
    Så, grejade mina 2km idag. Heja heja.
    Tummen upp Solig

har bestämt mig för att jag är värd en mumsmums i kväll. Den där extra kvarten på bandet motsvarar ungefär en mumsmums *hihi*
  • izredam
    Chicita skrev 2012-03-27 18:04:06 följande:
    Tummen upp Solig

har bestämt mig för att jag är värd en mumsmums i kväll. Den där extra kvarten på bandet motsvarar ungefär en mumsmums *hihi*
    Jag ska göra sambos favorit ikväll, fläskfilé i pepparsås med pommes... Så alla mina kalorier som jag gick bort nu lär gå åt åt den mat jag kommer äta som jag egentligen inte behöver >.<

Vi ska hem och hälsa på hos svärföräldrarna i helgen och då tänkte jag försöka gå lite med deras hund :) Och så ska vi försöka hinna byta däck på bilen och hälsa på mina föräldrar min lillebror fyller 10 på torsdag och det måste ju firas är klart. Vi har 20 mil hem till våra föräldrar så när vi faktiskt åker så får vi se till att göra det ordentligt :P
  • Chicita

Ja vi åker till makens föräldrar nästa helg, eller tja förhoppningsvis redan på onsdag kväll om han inte behöver jobba på torsdag. Där är det fika varannan timme liksom. Och man kan ju inte fika utan kakor tycker svärmor Flört
    Så jag ska försöka hitta lite nyttigare alternativ att ta med mig.
    Vet att Digistive inte är så nyttiga egentligen, men det är i alla fall fullkorn till skillnad från en kaka med vitt mjöl... Så det kanske blir  något sånt 

Svar på tråden Walk a mile!