• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • sofiasmamma

Två kortare promenader här, en på kanske 15-20 och en på bara 5-10 min, har haft fullt upp med besök och hemmafix.

Vi har dock ätit gott, grillad oxfilé, halloumi och potatiskroketter, några bitar aladdin mörk till efterrätt... Vi måste ju fira att vi fyllt i blanketten för hindersprövning! :)

• passionsblomman

Jag har gått som en galning i dagarna!

Idag tre timmar och sju minuter i olika omgångar. Den ena promenaden på 1h 20 min i riktigt högt tempo. Dessutom har jag ägnat en bra stund på kvällarna åt att stretcha igenom kroppen rejält-fy tusan vad det behövs! Det är påtagligt idag, hur bra kroppen svarar på att jag rör mig. Jag hoppas så att jag ska orka vidare och behålla glädjen i att gå, och att det ska innebära att jag kanske kan besegra en del av värken jag dras med.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita

Kör hårt passionsblomman Solig

Hur går det med pluggandet izredeam?

sofiasmamma: Ja vi har ätit tiramizou i två dagar nu så vi är inte direkt jättenyttiga nu vi heller Flört 
    Och det har blivit lite vin i helgen med... Så jag ska ge mig på bandet i morgon igen med ny energi hoppas jag Glad 

• izredam

Det går :P Får ju beviset för hur det har gått i eftermiddag. Och jag måste klara den här tentan för att slippa vara superorolig för studiemedlen till nästa år... Kurserna i år har inte direkt varit mina favoriter... Men jag klarar det här :) *positivt tänkande*

• 1700tal

Körde ju jord i helgen. Men i ärlighetens namn var det mest blivanden som slet... 90 skottkärror blev det, uppför en bergig och stenig skogstomt! Idag blir det promenad fram och tillbaka till skolan, tänkte jag. 1 tim snabb promme alltså.

• Chicita

Nu ska jag ut med andra kortvändan med hunden...
    Ska verkligen försöka ställa mig på bandet i dag. Men troligtvis blir det i kväll. Jag går på det och maken går ut en längre vända med hunden Glad 

• snowstars

Igår blev det inget alls. Idag har jag gått en promenad som tog 30 minuter. Hade verkligen inte lust men tog mig då över 30 minuters-strecket (som väl är den där gränsen för vad man bör röra sig per dag?). Kommer inte gå ut ikväll men jag har tvättid så lite spring i trappor blir det i alla fall.

• Chicita

Men sjutton också... Fastnade på soffan och såg nu vad klockan var. Det blir ingen promenad på bandet nu inte.
    Hoppas det inte snurrar så mycket i skallen när vi ska ut på sista kvällskissningen med hunden för då kanske vi kan gå lite längre då istället 

• sofiasmamma

Igår var det slappt, bara en 20-min promenad.

Nu har jag gått 45 min och ska gå 30 efter lunch, får se om jag drar ut lite längre på den promenaden.

Det känns ju så jäkla skönt när man har gått!! Och när man kommer in i den där längtan efter att komma ut och gå... underbart.

• izredam

tror att jag kanske grejade tentan trots allt, men det får vi se sen när det är rättat och klart.

Idag är jag leeeeedig. Blir en promenad senare idag, minst 30 minuter idag! Det borde bli lite mer än 2km i alla fall tycker jag. I can do it!

Svar på tråden Walk a mile!