• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • izredam
    Chicita skrev 2012-03-27 18:27:59 följande:
    Ja vi åker till makens föräldrar nästa helg, eller tja förhoppningsvis redan på onsdag kväll om han inte behöver jobba på torsdag. Där är det fika varannan timme liksom. Och man kan ju inte fika utan kakor tycker svärmor Flört
    Så jag ska försöka hitta lite nyttigare alternativ att ta med mig.
    Vet att Digistive inte är så nyttiga egentligen, men det är i alla fall fullkorn till skillnad från en kaka med vitt mjöl... Så det kanske blir  något sånt 
    svärmor är bagare, så som tur är vägrar hon att ha kakor och grejer hemma om det inte är något väldigt speciellt. Vi ska fira påsk hos pappas nyas bror nästa helg - vi får väl se vad som väntar där. Efter att ha sett deras julgodis innefattar så vet jag inte vad jag ska vänta mig...
  • Chicita
    izredam skrev 2012-03-27 18:31:17 följande:
    svärmor är bagare, så som tur är vägrar hon att ha kakor och grejer hemma om det inte är något väldigt speciellt. Vi ska fira påsk hos pappas nyas bror nästa helg - vi får väl se vad som väntar där. Efter att ha sett deras julgodis innefattar så vet jag inte vad jag ska vänta mig...
    Ja det är ju tur i alla fall då. Många bagare undviker fikabröd och kakor har jag märkt. Man kanske skulle bli bagare istället Oskyldig

Nu blev jag ju nyfiken... Vad hade dom för julgodis Förvånad
  • izredam
    Chicita skrev 2012-03-27 18:37:47 följande:
    Ja det är ju tur i alla fall då. Många bagare undviker fikabröd och kakor har jag märkt. Man kanske skulle bli bagare istället Oskyldig

Nu blev jag ju nyfiken... Vad hade dom för julgodis Förvånad
    Allt, allt julgodis. Det var typ 7 olika sorters knäck och sen en hög med tryfflar i olika smak och fudge i flera varianter och cornflakes med choklad och rispuffar med choklad och mozartkulor och god knows what. Jag dog lite faktiskt, vi hade julgodis i flera veckor och då gör tydligen typ hela deras släkt julgodis tillsammans så jag vill inte ens tänka på hur mycket de hade gjort för att alla skulle få med sig en del hem...
  • Chicita
    izredam skrev 2012-03-27 18:44:13 följande:
    Allt, allt julgodis. Det var typ 7 olika sorters knäck och sen en hög med tryfflar i olika smak och fudge i flera varianter och cornflakes med choklad och rispuffar med choklad och mozartkulor och god knows what. Jag dog lite faktiskt, vi hade julgodis i flera veckor och då gör tydligen typ hela deras släkt julgodis tillsammans så jag vill inte ens tänka på hur mycket de hade gjort för att alla skulle få med sig en del hem...
    Åh jisses Förvånad
  • Pyttsan

Bläk, jag åt just en kaka för mycket nu när jag läste om allt julgodis började jag må riktigt illa.Kräks 

Jag har i varje fall gått en timme ikväll! Gick med barnvag och mamma, inte jättefort, men skönt med frisk luft ändå! Har varit duktig och bestämt att jag får en timme i trädgården när lillan sover. OAVSETT hur rörigt det är inne, när hon ska nattas, så klär jag på mig och går ut en timme. Idag blev det 1½h. Helt ljuvligt!

Har klippt alla vinbärsbuskar och äppelträd, flyttat en rishög och fått undan allt jag klippt ner från buskarna! Bra för själen och humöret att jobba ute i solsken. Solig 

• snowstars

2 x 20 minuter till och från VFU:n idag. Sov inget i natt så jag har legat helt däckad i soffan sen jag kom hem. Men, men, lite promenad i alla fall :)

• izredam

Sötsuget tog över hos mig och sambon med sin dåliga karaktär sa "åh, vad gott det vore med chokladbollar" - så nu står det en chokladbollskaka i frysen (alltså chokladbollssmet i en form med löstagbarkant med pärlsocker på..). Så ja. Det var den motionen :P

• Chicita
    izredam skrev 2012-03-27 23:06:31 följande:
    Sötsuget tog över hos mig och sambon med sin dåliga karaktär sa "åh, vad gott det vore med chokladbollar" - så nu står det en chokladbollskaka i frysen (alltså chokladbollssmet i en form med löstagbarkant med pärlsocker på..). Så ja. Det var den motionen :P
    hehe.. ja jag känner igen det där Tungan ute
  • Retrobohem

Jag var så trött när jag vaknade, skjutsade sambon till jobbet och åkte till ett promenadspår vid havet. Tvingade mig, verkligen tvingade benen framåt. Gick i alla fall 3,5 kilometer, plus att jag hittade en stor tung planka med grova spikar i som jag släpade hem, och så plockade jag lite drivved inför bröllopspyssel, två flugor i en smäll kan man verkligen säga!

Svar på tråden Walk a mile!