• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Vi ska snart iväg och helghandla...
    Ska försöka göra lite bättre matval nu, handla hem frukt och lite sånt så blir det en vända på bandet senare 

• snowstars

Måste säga att den här tråden är jättebrat motivation. Har nyss varit ute 50 minuter. Trodde det skulle bli längre men jag gick nog lite för snabbt ;) Är nöjd i alla fall, mitt mål ligger på 45 minuter om dagen tror jag :)

• Chicita

Vad kul snowstars Glad
    Jag får också motivation genom att höra hur andra lyckas. Och tröstas av när någon annan inte heller orkade/ kunde...
    Det är skönt att ha någon med sig så att säga Solig 

• snowstars

Ja, visst. Och så känns det lite som att nån "bryr sig" om jag har gått en stund idag. Annars har man som ingen att berätta för. De flesta tycker inte det är nån jätteprestation att promenera heller så ;)

Ja, det kommer komma dagar då det inte blir mer än en vända med soppåsen. Har sjukt mycket att göra i veckorna men jag försöker göra roligare saker på helgen i alla fall.

• Pyttsan

Åh, du har också en myspinscher!Hjärta En av mina bästa vänner har en och han är också tokig i att gräva ner sig i soffan under så många filtar som möjligt! Galen hund, men härlig!

Vi har haft 1-års kalas idag. Puh! Stinn på tårta och bullar, men bara lite yoghurt till lunch. Ska ta mig ut nu, blir dock en cykeltur, för måste till affären och det är lite långt att gå. Men ut i friska luften ändå! Njuta av lugnet efter stormen. Glad 

• izredam

Fastnade med skolböckerna och har inte kommit ut än och nu är det dags att börja laga mat.. Så nej, det blev ingen promenad idag. De sista dagarna såhär innan tentan känns inte riktigt rättvisa tycker jag. Operativsystem (kursen) är en sån där grej som jag verkligen bara vill klara mig igenom... Dock får jag gratispromenad på måndag då skolan har lagt tentan i en sal som ger en halvtimmes promenad tillbaka till campus där jag har lektion efter tentan :) Så om jag får till en promenad på det också så ;)

• Chicita
    snowstars: Ja precis Glad
    Nej om man inte tränar 2 timmar på gym varje dag så har man liksom inget att komma med i vissa kretsar.

Pyttsan: Ja vi blev med hund lite hastigt och lustigt för ca 1,5 år sen när en arbetskamrat fick  en son som var hyperallergisk. 
    Min make är också allergisk, men han tål just den här hunden. Så han fick komma till oss Solig 

izredam: Fokusera på vad du har gjort och var nöjd med det (pluggandet, kanske traskandet i affären... osv). 
    Parkera lite längre bort så får du några extra steg osv.
    Låt det inte vara en extra börda bara. Det ska inte vara en "extra sak på schemat". Du gör det du kan och det du kan är bra. Glad 
  • sofiasmamma

Yes, härlig promenad till och från stan!

Bestämde mig dessutom för att jag inte vill ha någon vigselring, det räcker så bra med den jag har. :)

• passionsblomman

Jag trodde inte jag skulle kunna röra mig idag, efter vilse-turen igår med blåsor och allt. Men HA! Jag känner verkligen att stretchingen och linementet igårkväll hjälpte och idag har jag gått sammanlagt 2 timmar och 10 minuter än så länge. Jag har gått lugnt och avslappnat tempo, för att låta kroppen få cirkulation och mjuka upp sig. Hunden har varit med alla vändor utom en kvart, så han är tämligen spak han med.Tungan ute
    Har nyss käkat en härlig pastasallad med nybakat bröd till. Jag känner mig oerhört belåten med mig själv.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • izredam

Chicita: Jo, jag är ändå rätt nöjd. Jag menar, jag har ju trots allt kommit någon vart i plugget. Jag fattar det här med baklås och virtuellt minne nu. Vilket är ett stort framsteg för min del :) Och nästa vecka är jag mer eller mindre ledig efter måndag. Då har jag ju all tid i världen :P

Svar på tråden Walk a mile!