Lirry skrev 2011-12-09 10:49:47 följande:
Flyg far alla boka sjalva (vi kommer ge information saklart), det ar mer transport fran flygplatsen etc. Hjalpa med tagbokningar och sen att hamta pa tagstationen.. vi kommer gifta oss lite ute pa vischan sa man vill ju gora det sa latt som mojligt for alla. Folket kommer aven komma i 3 dagar eller langre och kommer vilja se och gora saker under dagarna sa far man hjalpa till med det. Vore mycket enklare saklart om man gifte sej i en stad dar det fanns tunnelbana/bussar etc!!

Men tror lattast blir at hyra ett par minibussar och sen skaffa sej ett par chaufforer (nan i familjen) som kan kora runt pa folk..!
Aven jag ska ha langklanning.. jag ar sa lang sa det kanns battre pa natt satt!

Va faktiskt bara inne i EN affar och testade EN klanning och den va det!! Jag va helt chockad! Haha.. men nu maste jag vanta till mitten pa maj tills jag far den.. jobbig vantan! En annan grej - jag va inne 6 manader innan brollopet och fick lite av en avhylning om hur sent ute jag ar med klanning.. detta ar iofs i England men ar det likadant dar ni bor?? Jag trodde 6 manader innan va perfekt tid att borja leta??
Ja det låter ju bra med minibussar. Vi sitter också och försöker bestämma hur vi ska göra!!! Förmodligen måste våra gäster hyra bil. Det går lixom inga tåg till byn vi ska gifta oss i och att köra fram och tillbaka till flygplatsen känns ju också lite stressigt. Men vi funderar iaf om vi ska hyra 1-2 stora bussar som kör emellan hotellet och vigselplatsen och sen till restaurangen. Jag fick en offert igår... 2st stora bussar (dvs för 90pers sammanlagt) med chafför i 3 timmar = 600euro. Vad tycker ni om priset? Är det rimligt? Jag har ingen aning!
Hahah, visste du vad du ville ha för klänning när du gick in i affären? Varför provade du inte ett par stycken när du ändå var där? Jag kunde inte låta bli! Den allra första jag provade var iof helt underbar, men ack sååå dyr! 3200 euro var den och det tänke jag INTE ge!

Men jag hade själv ritat en klänning för länge sen som jag har varit kär i i åratal, så jag ska sy upp den istället. Är alltså den som jag beställt hos Milly Bridal och borde få den i mitten på jan. *can't wait*
Ja du, det här med att vara tidigt ute. 6månader innan till klänningen tyckte jag borde räcka! Men för oss var det vigselplatsen och restaurangen som vi tydligen var sent ute på att boka 11 månader i förväg!! Men ärligt?! Till vigselplatsen fick vi det allra sista datumet på hela sommaren (maj - september) trotts att dom viger 3ggr/dag alla dagar i veckan! Då är det tydligen engelskmän som bokar 1-2 år i förväg sa dem. Så det kanske är en engelsk grej?? I Italien är ju traditionen att man ska gifta sig inom ett år av fireriet så det betyder ju att man max kan vara 1 år i förväg! För restaurangen var det likadant. De hade iof fortfarande några lördagar ledigt, men inte så värst många, så det var tur att det råkade vara ledigt samma dag som ceremoniplatsen!!!
Vi ville egentligen gifta oss i Juli, men det fick bli 18 Augusti istället.
Om jag nu får min klänning i Januari och den ser helt förfärlig ut så har jag inte såå mycket tid på mig..men ändå 7 månader, så det borde ju räcka!!
Kramar