Naive skrev 2012-03-19 13:54:51 följande:
Nu har jag satt igång med pappers-kriget ordentligt... Det är lite svårt att hålla reda på allt när man har flera länders lagar och regler att beakta! Så jag hoppas bara att det blir rät tillslut. :-/
Har även preliminär-bokat datum för att "skriva på kontraktet", alltså den obligatoriska borgerliga vigseln i detta land. Bekräftat blir datumet först när vi har gett dem alla papper och "ansökan" gått genom. Gotta love the Swiss!
Har även hittat klänning till den vigseln, hittade en perfekt på Massimo Dutti! Annars väntar jag febrilt på nyheter angående min Kinaklänning till det "riktiga" bröllopet....
In other news, vet nån hur man ska göra med namn byte när man är svensk men bor utomlands? Alltså, man kan ju välja att namnet förljer svensk eller lokal lag. Jag vill ha mitt nuvarande efternamn som mellannamn och min M2B's efternamn som, ja, efternamn. Hur går man då till väga?
Det är så interessant att följa dessa forumen. Jag har inte alls satt mig in i allt som kan tänkas behövas till bröllopet än. Måste ta tag i det! Jag ska hem till Sverige om 10 dagar så det hade varit bra o veta om jag behöver något därifrån så att jag slipper åka till ambassaden.
Men hur gör ni? Ska ni ha en borglig vigsel och sen ett symboliskt bröllop? Eller varför skriver ni på först?
Namnbyte...ja du!? Jag vill förmodligen också ta min killes efternamn men hur man går till väga vet jag inte. Men det måste ju göras i landet där man bor och är skriven. Man gör väl ansökan innan vigseln och sen går det typ egenom när man väl gifter sig. Men exakt hur det funkar vet jag inte. Sen måste man väl berätta det för Sverige
Jag har också köpt en klänning som jag ska ha dagen innan vigseln. Den påminner lite om min bröllopsklänning fast kort. Jätte nöjd. Och jag älskar allt i spets som är i mode just nu!
Skorna har jag också köpt online, och ja, bröllopsklänningen också på Milly Bridal.
Hur längesen var det du beställde, Naive?