• Naive

"Utlandssvenskar" som gifter sig 2012

Hej allihopa! 

Som rubriken lyder, här tycker jag alla vi utlandssvenskar som ska gifta oss 2012 samlas!

Så, var är ni, var kommer ni gifta er, och var kommer er partner från?

Jag börjar: Jag bor i Schweiz, kommer att gifta mig i Zürich och min fästman är även han svensk.

Keep it rollin'!

• Svar på tråden "Utlandssvenskar" som gifter sig 2012
  • Naive
    FarAway skrev 2012-05-09 10:41:25 följande:
    precis 1 månad kvar!!!!!
    ÅH så spännande! Lycka till med det sista! Och glöm för allt i världen inte att berätta om hur allt blir/är/var/gick! :) 
  • Naive
    pulmonate skrev 2012-05-12 16:32:44 följande:
    Naive, jag såg precis din klänning! Den är ju SKIT SNYGG!!! Var beställde du din? *avis*
    Tack fina du! :) Ja väldigt nöjd tillslut! Även om det tog nästan 4 månader för den att bli klar, så var det verkligen värt det. Jag beställde från Milly! 

Nu hänger den här helt ensam och ingen som ska ha på sig den förutom en ynka dag i september... Har lite dåligt samvete! ;) Kanske ska köra en "Monica" och sitta och käka popcorn i den en kväll?!  
  • pulmonate
    Naive skrev 2012-05-14 09:25:28 följande:
    Tack fina du! :) Ja väldigt nöjd tillslut! Även om det tog nästan 4 månader för den att bli klar, så var det verkligen värt det. Jag beställde från Milly! 

Nu hänger den här helt ensam och ingen som ska ha på sig den förutom en ynka dag i september... Har lite dåligt samvete! ;) Kanske ska köra en "Monica" och sitta och käka popcorn i den en kväll?!  
    Jag beställde också ifrån Milly, men min hade inte så fina detaljer. Men jag håller på o fixa min själv och den blir faktiskt riktigt fin. Håller på o sy in extra lager i underkjolen, lägger till spets i överdelen, mm.
    Synd att du inte gifter dig innan mig annars hade jag snott din klänning

Ja vi kan träffas allihopa o käka popcorn med våra klänningar! hahaha. Det hade varit rätt kul.
    Undrar om man kan färga dem? Fast min ser väldigt mycket ut som en bröllopsklänning "tyvärr".  
  • Naive
    pulmonate skrev 2012-05-14 14:46:19 följande:
    Jag beställde också ifrån Milly, men min hade inte så fina detaljer. Men jag håller på o fixa min själv och den blir faktiskt riktigt fin. Håller på o sy in extra lager i underkjolen, lägger till spets i överdelen, mm.
    Synd att du inte gifter dig innan mig annars hade jag snott din klänning

Ja vi kan träffas allihopa o käka popcorn med våra klänningar! hahaha. Det hade varit rätt kul.
    Undrar om man kan färga dem? Fast min ser väldigt mycket ut som en bröllopsklänning "tyvärr".  
    It's a date! Haha, vilket härligt foto det skulle bli, ett par brudar som käkar popcorn i sina klänningar. Jag ser det så klart framför mig. Haha. 

Ja, jag var helt beredd på att vara tvungen att fixa en massa på min klänning, sy in/ta ut, fixa spetsen etc etc Så jag blev nästan lite snopen när jag provade den! Men jag klagar inte! :) 

Färga dem blir nog svårt, iallafall min som (väldigt troligt) är helt i syntetmaterial.... Går ju sådär att färga plast jämt och fint. Dessutom är min också rätt så brudig, får väl använda den till någon halloween fest eller nåt efteråt. ;) 
  • pulmonate

Eller som min svärfar gjorde med svärmors bröllopsklänning.... klippte upp den och tvättade bilen!!!!!!! Demon Hans försvar var "men du ska väl inte ha den igen". Jag tror jag hade skiljt mig! hahaha. Så stört!

En annan grej som man iof kan göra är "trash the dress" foton. Men jag törs inte! Min fiiiina klänning ju! Man kan även sälja dem... Eller förnya löftena vart 10e år och hoppas att man fortfarande får plats i den  

• Naive

Ja, spontan reaktion vore ju att skilja sig om något sådant skulle hända! Haha, rolig historia när det hänt någon annan dock... ;) 

Har också funderat på trash the dress... Men nu när den blev så fin så kanns det inte som något alternativ längre! Man kan ju alltid hoppas på att komma i den var 10e år, men det ser lite dåligt ut på den fronten med skulle jag tro... I mitt fall blir det väl som mina "andra balklänningar" som bara hänger i ett skåp och jag provar ibland. Tråkigt öde för denhär fina klänningen dock!  

• Naive

Hoppsan vad tyst det blev här! Vore så roligt att höra hur det går för er, eller hur det blev tillslut ni som redan har gift er!! 

Väntar med spänning på fina storysar!  

• DiePrinzessin

Tiden gick visst för fort. Nu är det över. Kan meddela att hela dagen blev oerhört lyckat! Hade inte velat ändra någonting. Glad

Alla hade roligt och kunde kommunicera med varandra, trots alla olika språk! Jag är verkligen jätteimponerad. Dagen blev betydligt bättre än vad jag hade kunnat tänka mig! 

Hur har det gått för er alla andra? Glad 

Svar på tråden "Utlandssvenskar" som gifter sig 2012