• Jag han

visa upp er som brud!

Har inte hittat någon tråd där ni lagt in bilder på hur ni såg ut som brud. Alltså hela kittet. Inte bara bild på klänningen, eller smycken, eller buketten. Utan allt på, på samma bild! :) Tycker det är så kul att se alla vackra brudar.. Så kan ni inte visa upp er? :)

• Svar på tråden visa upp er som brud!
  • Nudax
    Gwennie skrev 2011-09-14 21:06:32 följande:
    Så här var jag utstyrd den 6/8. Speciellt kär i halsbandet, fjädersmycket och min brudbukett som jag gjorde själv :)

Jättefint! =D Nått sånt där har jag också tänkt mig min bukett (som jag ska binda själv) men vad är det för gröna blad som du har i utkanten? Eller är det liljekonvalj alltihopa? Det jag tänkt mig är typ brudslöja i massor i mitten och så nått grönt runt bara.
  • Gwennie
    Nudax skrev 2011-09-14 21:17:40 följande:
    Jättefint! =D Nått sånt där har jag också tänkt mig min bukett (som jag ska binda själv) men vad är det för gröna blad som du har i utkanten? Eller är det liljekonvalj alltihopa? Det jag tänkt mig är typ brudslöja i massor i mitten och så nått grönt runt bara.
    Det är bara storblommig brudslöja med lite styvare gröna blad (vet inte vad de heter, men det är rätt vanligt just som manschett till buketter). Hade egentligen tänkt skippa de där gröna bladen, men tjejen på plantskolan övertalade mig och det är jag rätt glad för - det gjorde att buketten såg lite proffsigare ut. Vet inte om det syns på bilderna, men jag band fast björngräs som hängde ner en meter från skaftet på buketten och trädde vita pärlor på dem. Kändes annorlunda och effektfullt - jättenöjd!
    Lycka till med bindandet! Tyckte att det var väldigt smidigt att binda med just brudslöjan.
  • Nudax
    Gwennie skrev 2011-09-14 21:57:19 följande:
    Det är bara storblommig brudslöja med lite styvare gröna blad (vet inte vad de heter, men det är rätt vanligt just som manschett till buketter). Hade egentligen tänkt skippa de där gröna bladen, men tjejen på plantskolan övertalade mig och det är jag rätt glad för - det gjorde att buketten såg lite proffsigare ut. Vet inte om det syns på bilderna, men jag band fast björngräs som hängde ner en meter från skaftet på buketten och trädde vita pärlor på dem. Kändes annorlunda och effektfullt - jättenöjd!
    Lycka till med bindandet! Tyckte att det var väldigt smidigt att binda med just brudslöjan.
    Åh okej, tack för infon! Toppen att man kan snappa upp så mycket bra här innan man testar själv =) Hade du någon spec teknik då du "band", det låter som det, jag hade väl lite naivt tänkt att just brudslöja blir fin även om man bara gör "en vanlig buket" dvs lägger blomma för blomma innifrån och ut....
  • Jag han

Men tack snälla!! Bara blev så när alla nerver släppt :) haha

Nudax skrev 2011-09-14 21:14:29 följande:
    Vilken jättehärlig bild! =D
  • Jag han
    Nudax: gillade förresten din frisyr och klänning..
  • Emblas Mamma
    Januaribruden skrev 2011-09-14 12:30:32 följande:
    Vilka fina smycken du hade! Vart har du köpt dem?
    Smyckerna är köpta i Växjö/Småland i en butik som heter Singoalla brud och fest.
    Jag minns dock inte något märke på detta för jag slängde kartongen.
    Men när jag var där fanns det mycket liknande, kan tänka mig att det finns i många brudbutiker :)
  • Nudax
    Jag han skrev 2011-09-15 05:44:40 följande:
    Nudax: gillade förresten din frisyr och klänning..
    hmmm antar att du menar bilden på klänningen (och personen) bland mina bilder? INTE JAG! HAHA
    Är en bild på klänningen (påklädd modell) som jag är intresserad av. Själv är jag typ 3 sådana där tjejer och liknar nog mer Fiona i Shrek än den där bruden ;)

Sen är jag inte sådär "stel" som modellen, hoppas mer på bilder i stil med din glada spralliga =)
  • Lindur76

Det här är jag på min bröllopsdag

• Nudax
    pimory skrev 2011-09-15 10:02:11 följande:

så här såg vi ut :)
    Jättehärliga bilder =D
Svar på tråden visa upp er som brud!