• Fröken Emma

Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!

Är verkligen allas bröllopsdag så perfekt?
    Nått ni kan dela med er av som inte gick som planerat, eller som ni glömde planera, eller som ni är extra glada för att ni tog med det i planeringen?

Nån som spydde i kyrkan, svärmor tog med stumpor till bruden på kvällen då det blev kallt, osv osv!
    Brudtärnan ramlade på paketbordet så flera presenter gick sönder....mm.

• Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!
  • Bellabong

Vilken intressant tråd. Kommer inte gifta mig på ett år än, så jag har inget att dela med mig av...än iallafall.. :P Ser framemot att läsa vad andra har att säga :)

• MagicBride

hm, det enda jag kan komma och tänka på med mitt eget bröllop är nog att vi skulle skicka ut khom loy och höll på att starta skogsbrand... var mer än mitt hjärta klara av men som tur var tog det inte fyr i något! Blåste inte mycket och hade öppen plats, men gästerna hade aldrig gjort det tidigare och släppte för tidigt vilket gjorde dem till lätt byte för den lilla vinden som där var.... 

• Lisa201109

Har själv bröllopsdag om lite mindre än två månader. Lämnade precis nu i veckan ut den sista inbjudan... upptäckte då att vi skrivit fel mailadress... en på själva inbjudan (fel) och en på infobladet (rätt). Aktivierade fort som tusan den felaktiga mailadressen och håller tummarna för att ingen har råkat osa till den oaktiverade mailadressen. Fick litet utbrott och blev ledsen, man försöker liksom fixa så att allt blir perfekt... men ibland skiter det sig helt enkelt! Nu har jag släppt det...det tog en timme, mer energi får en sån liten skitsak inte taGlad

• Sassabrassa

Vi gifter oss den 27/8 och vi får väl se om något går galet.
    Vi hade dock en liten rolig incident med inbjudningskorten. Jag hade skrivit på adresser på alla utom tre kuvert och ställt de tre tomma kuverten utan frimärken tillsammans med två som skulle till Norge i hallen för att jag skulle fixa det efter jobbet. Det kuvertet som stod längst fram hade frimärke till Norge men de andra hade inga frimärken.
    Mni sambo fick då för sig att vara hjälpsam och tog med sig kuverten och postade dem. ALLIHOP!
    När jag frågade hur han fått tag på adressen till xx och xx så tittade han bara frågande på mig. Han hade postat helt tomma kuvert.
    Nåja, det var bara att fixa några nya och börja om. :)

• Emblas Mamma

Jag tyckte att vårt bröllop var väldigt perfekt ändå, emn några små missöden hände:

* Vår brudnäbb var helt vild så hon trampade sönder underkjolen innan kyrkan, vilket resulterade i att jag fick riva väck tiotals meter tyg under hennes klänning. (haha), det syntes inte utanpå, bara det att jag missade en liten del som hängde ner sen :P

* Vår brudnäbb bröt av rosen från min mans coursage - TURLIGT nog efter fotograferingen, men olyckligtvisnog innan kyrkan. Så han fick sin ena marskaks coursage som var lite mindre, men det funkade. Dock blev marskalken utan.

* Köksperonalen gjorde något konstigt med vår tårta så det var fullt med hål i den (som inte fanns när den hämtades). Vilket gjorde att jag aldrig kunde glädjas åt tårtan fullt ut. Tur att den var relativt billig! Fast den var supergod ändå, och det är ju det viktigaste kanske :)

• Runi

Vi hade väl inga större missar på våran dag. Var en liten miss dock och det var att blommorna inte fanns när min man skulle hämta dom (de hade satt bokningen på fel dag). Jag hade dock sagt åt honom att hämta dom tidigt på dagen (vigsel kl 17) så de hann göra en bukett och lämnade den på hotellet. 
    Annars var det en helt underbar dag :D 

• Kattpoet

Serverings personalen skar upp  apelsin med samma kniv de skar up kött så jag kunde inte äta något och  vi bad om cola som det alcoholfria alternativet och fick apelsin jos, så det var lite intressant, men jag kunde äta kakorna iallafall för de hade jag bakat själva.

• mikaela86

Vi skrev också fel mailadress till vår toastmaster angående tal, men han löste det fin fint genom att göra en ny på den adressen, vilken tur att den var ledig!!

• Fröken Emma

Ja oftast löser sig det mesta. Men jag kan väl tänka mig när man är där, just sekunden efter man upptäkt misstaget. oavsett om det är fel mailadress eller att blommorna inte är klara, fryser man till is o tänker att det här kommer aldrig gå. Sedan ett djupt andetag senare kasta sig in i "problemet" och lösa det till bästa möjliga.

Jag är ett otroligt kontrollfreek. Så jag måste få kontroll på mina reaktioner ifall nått skulle gå på tok. Därför är det här otroligt nyttigt för mig att höra om era erfarenheter. Så kanske jag har lite bättre kontroll på mitt enorma kontrollbehov när ( ja när, för nått kommer det defenetivt att vara) det händer mig.

Tack för att ni delar med er!

Svar på tråden Saker att undvika / detta gick snett / tänk på att..SKANDAL!