• Just Me

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Är det några fler som ska ha mörklila som temafärg?
    Vi tänker oss något sådant här typ:

• Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?
  • Wintercandles
    April30 skrev 2011-09-05 16:43:29 följande:
    Har du provat med ilägg. Ibland kan man trolla lite med såna såvida de inte är förstora på längden.
    Jag är så himla kär i mina lila så jag kommer ha dom under fotograferingen. Har provat med ilägg, glappar lite grann. Är rädd att jag ska snubbla eller gå skumt. Byter om till andra med lite lägre klack sen till vigseln.
  • Just Me
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-07 18:15:50 följande:
    Har nu köpt dessa underbara fjärilar & väntar på att de ska komma med posten! Vi ska dekorera tårtan med dem & kanske använder jag några i min håruppsättning oxå Glad
    Snygga!

När gifter ni er?
    Jag har inte kommit så långt som att tänka på tårtan ännu Gifter oss om 11 mån
  • sc22cs

Nu har jag hittat ett par lila skor, som förvisso känns ganska tråkiga just nu men dom är i af mörklila och inte med klack på tio cm.. Däremot tänkte jag att jag skulle pimpa upp dom mer själv med lila blommor, pärlor eller nåt.. Tips?

• operfekt
    sc22cs skrev 2011-09-07 20:52:41 följande:
    Nu har jag hittat ett par lila skor, som förvisso känns ganska tråkiga just nu men dom är i af mörklila och inte med klack på tio cm.. Däremot tänkte jag att jag skulle pimpa upp dom mer själv med lila blommor, pärlor eller nåt.. Tips?
    Åh, vart hittades de?
    Vet att etsy har sånt att sätta på, men finns kanske att köpa på ebay också?
    Annars kanske det går att sätta ett lila sidenband från undersidan upp över foten & knyta en fin rosett? =)
  • Nikkita
    Just Me skrev 2011-09-07 20:46:53 följande:
    Snygga!

När gifter ni er?
    Jag har inte kommit så långt som att tänka på tårtan ännu Gifter oss om 11 mån
    Vi gifter oss först 30/6 2012, men planerar för fulla muggar Glad Vi har inte bestämmt tårtan än, men var tvungen att köpa dessa iaf då de är så fina. Passar ju till vilken tårta det än blir Flört
  • sc22cs
    operfekt skrev 2011-09-07 22:23:11 följande:
    Åh, vart hittades de?
    Vet att etsy har sånt att sätta på, men finns kanske att köpa på ebay också?
    Annars kanske det går att sätta ett lila sidenband från undersidan upp över foten & knyta en fin rosett? =)
    La Redoute, endast 300 kr.. =)
    Ska nog försöka hitta någon riktigt stor blomma att sätta på dom, och hoppas att de blir lite mer partyfina..=)
  • raring

Ni som har mörklila som temafärg. Ska era män ha lila kravatt? Var i hela friden hittar man en snygg sån? Jag tycker bara det finns konstiga nyanser av lila där jag har hittat lila kravatter. Tips?

• Januaribrud
    sc22cs skrev 2011-09-08 10:10:43 följande:
    La Redoute, endast 300 kr.. =)
    Ska nog försöka hitta någon riktigt stor blomma att sätta på dom, och hoppas att de blir lite mer partyfina..=)
    Undrar om vi har tittat på samma... Pumps i lila mocka med 6,5 cm klack? De verkar som om de är små och trånga över tårna i storleken enligt kommentarerna som var skrivna. Har du fått dina skor än? Hur var de isf i storleken? Är också lite sugen på dessa eftersom klacken var i lagom höjd för mig som är ganska lång. Vill helst inte vara längre än min sambo på bröllopsdagen
  • operfekt
    raring skrev 2011-09-08 11:11:03 följande:
    Ni som har mörklila som temafärg. Ska era män ha lila kravatt? Var i hela friden hittar man en snygg sån? Jag tycker bara det finns konstiga nyanser av lila där jag har hittat lila kravatter. Tips?
    Vi har tänkt att han ska ha det iaf, men har inte letat upp ngn än.. Någonstans måste det väl finnas tycker man =)
    Här verkar det finnas ganska många färger att välja från:
    http://www.thecravatcompany.co.uk/colourcharts.htm
Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?