• Just Me

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Är det några fler som ska ha mörklila som temafärg?
    Vi tänker oss något sådant här typ:

• Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?
  • weddingdreams
    Just Me skrev 2011-08-30 22:20:47 följande:
    OK; då är det samma som jag tittat på! :) Vad är det för tyg du har med på bilden oxå? Det är oxå perfekt nyans
    Det är Ikeas Sarita gardin. Den passar verkligen perfekt om man ha plum som färg. Har plum organzaband på festprogram och det är verkligen exakt. Servetten är lite annan lila men passar ändå jätte bra... Har du tittat in Linalottans blogg.. jag fann så mycket bra inspiration där. Hon skriver om vart exakt hon fanna allt ock så... och så har du alltid min blogg.. ;)
  • Just Me
    weddingdreams skrev 2011-08-31 09:42:30 följande:
    Det är Ikeas Sarita gardin. Den passar verkligen perfekt om man ha plum som färg. Har plum organzaband på festprogram och det är verkligen exakt. Servetten är lite annan lila men passar ändå jätte bra... Har du tittat in Linalottans blogg.. jag fann så mycket bra inspiration där. Hon skriver om vart exakt hon fanna allt ock så... och så har du alltid min blogg.. ;)
    Nej måste kolla in båda bloggarna, tack för tipset!

Var hittade du plum organza band ?

Tycker det är svårt o hitta grejer i plum för tillfället, trist :/
    Men man ska inte ge sig så lätt
  • Just Me
    Just Me skrev 2011-09-01 21:16:31 följande:

O vad ska du göra med Sarita? Löpare ??
  • weddingdreams
    Just Me skrev 2011-09-01 21:16:31 följande:

Jag har köpt organza banden på ebay... Om du frågade mig om sarita gardinen hade jag först tänkt att göra löpare men vill köra nu med bara vit duk så nu ska jag klippa dom till stolsband istället...
  • sc22cs

Här är en till med mörklila som tema-färg, tillsammans med mörk/skogsgrönt. Vi gifter oss nästa höst!
    Tycker dock att det är en svår färg, försökte precis leta inbjudningskort men hittade inga bra i vår färg. Dessutom så gör jag som många av er andra - letar lila skor - vilket heltidsjobb!!

• Just Me
    sc22cs skrev 2011-09-03 18:12:22 följande:

Här är en till med mörklila som tema-färg, tillsammans med mörk/skogsgrönt. Vi gifter oss nästa höst!
    Tycker dock att det är en svår färg, försökte precis leta inbjudningskort men hittade inga bra i vår färg. Dessutom så gör jag som många av er andra - letar lila skor - vilket heltidsjobb!!

Tycker oxå det är en svår färg, är rätt arg på oss för att vi valde den! Varför kunde vi inte välja en lätt färg istället, typ vinrött?!
  • weddingdreams
    iSusanna skrev 2011-09-04 09:04:24 följande:

Gud vad fina.. vart hittade du dom? Jag börjar snart ge upp dom lila skorna.

Jag har hittat allt som jag vill ha i lila utan skorna.. Istället för att hitta lila papper så tar jag pärlemorskimrande vitt med bara lila badn och så... lilaoch silver är detaljer och så är det mest ett vitt bröllop.. då blir det inte svårt.. Förutom dom jäkla skorna.. ;)
  • sc22cs
    Just Me skrev 2011-09-03 22:08:12 följande:
    Tycker oxå det är en svår färg, är rätt arg på oss för att vi valde den! Varför kunde vi inte välja en lätt färg istället, typ vinrött?!
    Haha, ja rött o svart o silver hade tydligen varit grejen.. =) Men nu vill jag ju inte byta heller, för lite saker har man ju hittat.. Gah!!
    iSusanna skrev 2011-09-04 09:04:24 följande:

Det förstår väl du med, att du inte kan lägga upp så snygga skor utan att säga var du köpt dom.. ;)
    Underbart snygga, dom ska du vara stolt över! =)
Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?