• Just Me

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Är det några fler som ska ha mörklila som temafärg?
    Vi tänker oss något sådant här typ:

• Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?
  • scochjt

Vi ska också ha mörklila som färg :)
    Vi ska göra inbjudningskorten själva, men ett bra tag tills det är dags att börja med dom. Vi gifter oss i juni 2012. Det med lila skor va en toppenidé, hade jag inte ens tänkt på. Tror jag härmas lite :)

• Just Me
    scochjt skrev 2011-08-29 19:55:29 följande:
    Vi ska också ha mörklila som färg :)
    Vi ska göra inbjudningskorten själva, men ett bra tag tills det är dags att börja med dom. Vi gifter oss i juni 2012. Det med lila skor va en toppenidé, hade jag inte ens tänkt på. Tror jag härmas lite :)
    Jag börjar redan nu efter ett hett tips fr min kompis som gifte sig för två år sedan. Hon sade "Börja så tidigt som möjligt för du  kommer ändå vara så stressad på slutet" O är det ngt jag vill undvika så är det onödig stress.
    Så jag gör inbjudningskorten nu på hösten...sen blir det lite paus pga julen sen börjar jag med resten av trycksakerna efter nyår :)
  • weddingdreams

Jag har ju pysslat i ett år snart redan.. Men är så rädd att börja med inbjudan. Det ska skrivas ut en text på datorn.. Tänk om Något ändras typ tid i kyrka eller nått.. Så jag vill inte skriva åpå kortet än.... Men vet hur det ska se ut och har köpt hem allt.. jag kör på ett lila pärlemorskimrande papper...

• MySweetShadow

Apropå lila skor så hittade jag precis jättefina mörklila/lila skor på Ebay.se. Kika där om ni inte redan gjort det! Billiga o fina är dom oxå :) Jag sökte på Purple satin heels...

• weddingdreams

Här kommer lite av mitt... Vita änglar ska ligga på bordet... sedan inbjudan.. Den ska vara i ett cellufankuvert också.. festprogram... Vigselprogram finns inte här men ska ha samma färg som inbjudan... servetten är helt ihop tryckt efter att legat i en kartong så den kommer vara finar... en servettring.. presentask som ska ligga på servetten.. på aksen ska även stå gästens namn med silver... Det lila tyget runt om ska vara stolsöverdragsband... Lilla tavlan är bordsnr som ska stå på kortsidan av borden... blomman ha samma färg så aksen.. alla band har samma färg... Gillar "rödatrådar" känns som man tänkt då...;)

• MySweetShadow
    weddingdreams skrev 2011-08-30 12:48:17 följande:

Här kommer lite av mitt... Vita änglar ska ligga på bordet... sedan inbjudan.. Den ska vara i ett cellufankuvert också.. festprogram... Vigselprogram finns inte här men ska ha samma färg som inbjudan... servetten är helt ihop tryckt efter att legat i en kartong så den kommer vara finar... en servettring.. presentask som ska ligga på servetten.. på aksen ska även stå gästens namn med silver... Det lila tyget runt om ska vara stolsöverdragsband... Lilla tavlan är bordsnr som ska stå på kortsidan av borden... blomman ha samma färg så aksen.. alla band har samma färg... Gillar "rödatrådar" känns som man tänkt då...;)

Vad fina saker du har pysslat ihop! :) Jag är oxå ett stort fan av "röda" trådar! När är de ni ska gifta er?
  • weddingdreams
    MySweetShadow skrev 2011-08-30 14:51:57 följande:
    Vad fina saker du har pysslat ihop! :) Jag är oxå ett stort fan av "röda" trådar! När är de ni ska gifta er?
    Vi gifter oss den 30 juni 2012 (305 dagar för att vara exakt.. Inte för att jag räknar.. haha.. ;) )
  • Just Me
    weddingdreams skrev 2011-08-30 12:48:17 följande:

Vad snyggt! Var har du hittat servetterna?

Någon som vet någon bra pysselsida med instrutkioner för hur man viker en låda...?
    Funderar på om jag kanske ska vika lådor (lila? Vita?) med satinband runt med godis i.....
    Undra om man orkar....
  • weddingdreams
    Just Me skrev 2011-08-30 15:55:53 följande:
    Vad snyggt! Var har du hittat servetterna?

Någon som vet någon bra pysselsida med instrutkioner för hur man viker en låda...?
    Funderar på om jag kanske ska vika lådor (lila? Vita?) med satinband runt med godis i.....
    Undra om man orkar....
    Servetterna är Dunilini från http://www.celebrations.se/shop/, färg Aubergine... Bra med nått mellanting mellan papper och linne... Plus att färgen passade oss perfekt.. Svårt att hitta fina linnesservetter i lila...

Du ser den asken på servetten.. Den har jag vikt... Köpte en mall från Panduro. Dom är fina tycker jag...Det lila pappret som jag gjort asken av är även det från panduro... Annars finns ju jätte fina och skit billiga askar på Ebay...
  • Just Me
    weddingdreams skrev 2011-08-30 18:53:59 följande:
    Servetterna är Dunilini från www.celebrations.se/shop/, färg Aubergine... Bra med nått mellanting mellan papper och linne... Plus att färgen passade oss perfekt.. Svårt att hitta fina linnesservetter i lila...

Du ser den asken på servetten.. Den har jag vikt... Köpte en mall från Panduro. Dom är fina tycker jag...Det lila pappret som jag gjort asken av är även det från panduro... Annars finns ju jätte fina och skit billiga askar på Ebay...
    OK; då är det samma som jag tittat på! :) Vad är det för tyg du har med på bilden oxå? Det är oxå perfekt nyans
Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?