• Just Me

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Är det några fler som ska ha mörklila som temafärg?
    Vi tänker oss något sådant här typ:

• Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?
  • iSusanna
    sc22cs skrev 2011-09-04 13:12:37 följande:
    Det förstår väl du med, att du inte kan lägga upp så snygga skor utan att säga var du köpt dom.. ;)
    Underbart snygga, dom ska du vara stolt över! =)
     Åh, förlåt, jag glömde bara skriva!!  

Jag köpte dem på Scorett för 599:-, tror jag det var. I maj nångång var det jag hittade dem. Det var faktiskt skorna som avgjorde färgtemat för vår del. Hade tänkt korall/orange + grönt från början.
    Annika611 skrev 2011-09-04 12:59:50 följande:
    På Ellos såg jag att det finns löpare i två olika lila; ljunglila och plommonlila. Kanske det är rätt nyans för någon här.

www.ellos.se/dv/1-Hem-Ovrigatextilier-Bordste...
     Vi köpte den plommonlila (4 st) till honnörsbordet. Är mustig, men med vit duk under blir det toppen! Och prisvärd. Passar precis ihop med de plommonlila runda "dukar" vi valt att sätta i mitten av övriga (runda) bord.

Det här smycket ska jag ha. Det är mörkare än vad bilden visar och matchar skorna. Köpt för under tusenlappen på Swarowskis butik i Stockholm:

• Annika611

Otroligt läckra skor som alla har hittat! Jag blir nästan lite avundsjuk för jag kom inte ens på tanken att ha färgade skor. Jag har svarta detaljer på klänningen så det skulle ha passat bra med svarta skor, men nu är det försent, jag har köpt vita.

• April30

Mörklila tema Solig

JAg har också sko problem. Problemet för mig är att hitta rätt modell, vill ha kilklackar. 
    Färglösningen är enkel. Lämna in skorna hos någon brudbutik som har Rainbow club skor så kan de skicka in dem för färgning till eksakt den nyans ni vill ha.
    Här har ni en länk till rainbow club http://www.rainbowclub.co.uk/
    Kika in där, finns även en del skor att välja mellan.

Hoppas detta hjälper några iaf.

• April30
    Wintercandles skrev 2011-08-07 19:05:19 följande:
    Vi kommer ha mörklila, creme och guld. Hittade ett par ursnygga lila skor utomlands, men tyvärr va de för stora när vi väl kom hem och fötterna inte var svullna längre av värmen.
    Har du provat med ilägg. Ibland kan man trolla lite med såna såvida de inte är förstora på längden.
  • Fru Nordström 2011

Här finns ett till par som gör med Lila.
    Grymt snygga skor!

Men jag har en fundering. Jag har en son, liten 11 åring, Hittar omöjligt en skjorta till han! Har ni halka över några fina lila barnskjortor i ert lila-letande? Tänkte då får ni gärna tipsa mig =)

Allt är typ klart förutom skjorta till sonen,samt skor till tösen. (8år) Känns så skönt!!

//FruNordström2011

• operfekt
    Cakemaker skrev 2011-09-06 10:29:44 följande:
    Tänkte tipsa er som har problem med lila skor. Jag har spenderat i princip en hel dag med att leta och hittat några skor i lila :)

www.zappos.com/rsvp-brylee-black-satin?utm_so...

www.zappos.com/rsvp-michelle-black-satin?utm_...

www.heels.com/womens-shoes/natural-glow-sa-eg...

Nu till problemet att välja mellan dessa. Men ÄNTLIGEN har jag hittat skor i alla fall :D
    Åh! :O Vad fina de var! Fraktar zappos utanför usa? Hittar inte ngt om det, heels.com gjorde det, med frakt på 40$, men ca 6-700 kan jag ju tänka mig att betala, jobbigt om de inte passar bara!

Men bra att ha som backup, ska hålla utkik under höst & kika i vietnam om vi åker dit i vinter..
    För lila skor SKA jag ha, haha!
  • sc22cs
    Cakemaker skrev 2011-09-06 10:29:44 följande:
    Tänkte tipsa er som har problem med lila skor. Jag har spenderat i princip en hel dag med att leta och hittat några skor i lila :)

www.zappos.com/rsvp-brylee-black-satin?utm_so...

www.zappos.com/rsvp-michelle-black-satin?utm_...

www.heels.com/womens-shoes/natural-glow-sa-eg...

Nu till problemet att välja mellan dessa. Men ÄNTLIGEN har jag hittat skor i alla fall :D 
    Verkligen jättefina skor - tack! Probemet är bara att jag är ganska lång och vill helst inte ha så höga klackar som tio cm.. Men ack så fina de va!! =)
  • chabar

Nej det är ju problemet med Zappos, skiitsnygga skor och bra sortiment men ingen frakt till Sverige.

Men på shoes.cm hittar man ett stort utbud av skor och med frakt till Sverig, så det kan rek!.

Annars finns ju även tjänsten myus.com som gör att man får en "egen" adress i US som man kan beställa saker till som sen skeppas vidare. Jag vet dock inte vad den tjänsten kostar och jag kan tänka mig att det är en slant..

www.endless.com har också en hel del och fraktar till Sverige.

• Nikkita

Har nu köpt dessa underbara fjärilar & väntar på att de ska komma med posten! Vi ska dekorera tårtan med dem & kanske använder jag några i min håruppsättning oxå Glad

Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?