• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Chicita

Vi ska göra gryta i dag på fläsk (ska även göra vår kycklinggratäng för matlåda under veckan).

Jag brukar bara slänga i köttet i grytan och bryna på det, gärna tillsammans med någon typ av buljong. Sen häller jag på lite vin (om jag har) eller bara grädde / creme fraishe eller annan vätska.
    Sen i med morötter och låta koka med lite, sen vattenkastanjer, minimajs och annat gott. Svamp kanske? Glad 
    Krydda efter smak...

Jag använder inga recept för grytor utan det får bli lite beroende på vad jag har hemma Glad 

• izredam

Jag brukar inte heller använda recept, tänkte bara att någon hade idéer som jag inte tänkt på :P Insåg att jag aldrig har gjort en gryta på fläsk :o Men jag blev sugen på tacos nu när jag tänkte på det så jag tror det blir tacos till reprisen av F1:en (sambo är borta nu och det börjar klockan 14, och vi tror på ett grymt race så jag ska träna när det börjar och sen ska jag se till att göra saker där jag inte kan råka se hur det gick. Typ plugga och titta serieavsnitt..)

• Emelie 87

Pyttipanna blir det idag.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • snowstars

Tänkte steka skinka, koka broccoli och äta med majs och.. Majs. Måste verkligen gå och handla lite grönsaker ;) Eventuellt steka ett ägg till också, det brukar vara gott.

Men jag blev verkligen sugen på tacos efter att ha läst sista sidan i den här tråden ;) Tror det får bli på fredag när älskling är hemma :)

• repsara

Ska trilla köttbullar nu och till det blir det linguine och kanske en tomatsås, beror på om barnen låter mig vara i fred i köket

• MeaJ

Här blir det falukorv och stuvade makaroner

Sommarbrud 2013
  • Cosy

Jordgubbar med mjölk Skrattande 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • izredam

hawaii köttfärssås med spaghetti och vitlöksfrästa färska champinjoner.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?