• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • LitenSandra

Exotisk fläskfilé med ris. :) 

• moonlightgirl

Idag blev det bakad potatis (snabbt och smidigt i micron istället för länge i ugnen) och en god röra till samt kräftstjärtar till. mums

• izredam

Idag blir det lax med potatis och någon sås... Det är vad jag orkar med i värmen med förkylning och allt ^^

• mimi00

Jag tänkte göra potatisgratäng med kassler, lök och bacon =) något nytt jag testar (tager vad jag haver^^)

• snowstars

Räkor, avokado och morötter har jag som utgångspunkt. Eventuellt kanske jag gör en omelett med räkor och morötter och äter avokadon till.. Har inte bestämt riktigt ;)

• Linda L

mitt <3 står och lagar mat, och jag är jätteförkyld :(
    det blir wok med chili, vitlök, ingefära, citrongräs, kött. och glasnudlar. lär ju chocka igång kroppen!

• izredam

Det blev en improviserad rosepepparsås till laxen, och en tomat och gurksallad. Salladen blev så himla god. Gjorde en vinegrätt till den och den har nog aldrig blivit så bra som idag. Namnamnam.

• moonlightgirl

Idag ska jag göra potatis och köttfärsgratäng.
    Man steker köttfärs ungefär som när man ska göra tacos men man har inte i tacokrydda utan man kryddar med de kryddor man vill. Sen varvar man köttförsen med potatis o lök precis som när man gör gratäng. O ha i grädde och sedan ost ovanpå och in i ugnen. mums

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?