• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • izredam
    izredam skrev 2012-05-17 14:57:41 följande:
    Har skrivit om den tidigare i tråden, det är en "vanlig" köttfärssås med lök, riven morot, köttfärs, tomatpuré, vitlök, sambal oelek, krossade tomater, lite vatten, buljongtärning, oregano och andra kryddor och en liten burk krossad ananas :)
    Och en skvätt rödvin ;) Tror jag fick med allt nu :P Mer eller mindre vanlig köttfärssås + ananas :P Mamma hade hittat något recept på det när jag var liten och började med det då så jag har liksom alltid fått köttfärssås med ananas i och ingen som smakat har inte gillat det, möjligtvis mitt ex - men han gillade inte ananas :P
  • MeaJ

M2b står just nu ute och grillar kyckling som vi ska äta tillsammans med en fetaostsallad Glad

Sommarbrud 2013
  • MissBlueberries

Åt chevrepaj med sallad och granatäpple till lunch, middag - vet inte min m2b och jag ska ut och äta senare! =)

• Theresebride

Vi åt fläskfile med mangochutneysås i ugn :)

• Cicci90

Vi åt isterband fyllda med en kräm av färskost, finhackad purjo, senap och örter. Till det hasselbackspotatis. Blev jättegott!

• knyttan

Tomatsoppa med vitlöksbröd, det blev en liten nödlösning när vi kom hem sent...

• snowstars

Äter rester idag. Rökt makrill som är kvar från igår, sallad, broccoli, en halv chorizokorv som är kvar från lunchen och potatissallad.

• Jalle

Idag blev det hämtmat, fyra små rätter från kinan.

• knyttan

Lövbiff med en sallad på små rödbetor, spenat, valnötter, fetaost och en skvätt vinägrett

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?