• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • izredam

Igår stekte vi upp lite kycklingfiléer som hade fått ligga ett par minuter i lite soya och kryddor (mest för att jag tycker att det är lättare att krydda så). Till det pommes, bea och massa grönsaksstavar med lite kall sås. Till lunch idag blev det rester av det, alltså kall kycklingfilé, kall sås och grönsaksstavar. Sambo tyckte nästan att det var ännu godare.

Middagen idag blev en kebabtallrik. Vi hade mindre en timme från att skolan slutade tills vi skulle iväg igen och sen kom vi inte hem förrän nio så det fick liksom bli som det blev.

Men imorgon åker vi till les parents. Det är klassfotboll på lördag och det fanns ingen hemma som kunde ta med mina syskon dit så att de fick spela. Så för att de inte ska bli lidande av vuxenproblem kommer världens bästa storasyster till räddning, så det blir svärföräldrarnas mat och mammas picknickkorg i helgen :P

• Jalle

När jag kom hem från jobbet hade mina hjärtan (söner och m2b) förberett grillad fläskfilé, potatissallad, wokade grönsaker och yoghurtsås med lime, vitlök och chili. Till efterätt fick vi chokladglass. Mumsigt var det!

• phly

åt  tjocka revben. med broccolistyvning och ris....blev en blandning

• Chicita

Det blev en vegetarisk gryta på medeltidsmarknaden i dag.
    Och till efterrätt, tjock yogurt (typ grekisk yogurt) med kaksmulor och bärkompott Glad 

• annapanna88

Ikväll blir det en sallad med massa gott i. Skönt i sommarvärmen :) Sen blir det kladdkaka till Eurovision ;)

• Chicita

Vi tänkte ta ostbricka till Eurovision (få se om vi orkar sitta uppe och kolla vem som vinner eller om vi läser det i tidningen i morgon istället Tungan ute)

• Cicci90

Idag äter vi kycklingwraps. Ska bli gott med något enkelt och lite ljummet i denna värme..!

• nrkpgbrud

Här blir det kycklingwok med nudlar denna varma söndag ;)

• repsara

Restaurang blev det idag, det är ju morsdag!

Saffranssoppa med räkor, lax, vitt vin och annat smarr!

• moonlightgirl

Idag blev det köttfärslimpa, potatis och grönpepparsås och grönsaker till.  =)

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?