• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • izredam
    moonlightgirl skrev 2012-05-23 13:04:08 följande:
    Idag ska jag göra potatis och köttfärsgratäng.
    Man steker köttfärs ungefär som när man ska göra tacos men man har inte i tacokrydda utan man kryddar med de kryddor man vill. Sen varvar man köttförsen med potatis o lök precis som när man gör gratäng. O ha i grädde och sedan ost ovanpå och in i ugnen. mums
    Det har svärföräldrarna gjort, fast med färdig potatisgratäng, bara blanda den med stekt köttfärs och sen in i ugnen med det :P Snabbmat på riktigt :P

Här blev det fiskbullar i hummersås till lunch och middag vet jag inte än... Har ett par karréskivor i frysen, kanske steker upp dem ^^
  • snowstars

Här blir det Chicken Tikka med couscous och sallad. Måste bara springa och handla först.

• moonlightgirl
    izredam skrev 2012-05-23 13:06:06 följande:
    Det har svärföräldrarna gjort, fast med färdig potatisgratäng, bara blanda den med stekt köttfärs och sen in i ugnen med det :P Snabbmat på riktigt :P

Här blev det fiskbullar i hummersås till lunch och middag vet jag inte än... Har ett par karréskivor i frysen, kanske steker upp dem ^^
    Ja och gott är det också.  =)
  • repsara

Gissar på någon "köpemat" eftersom jag är hemma med 2 magsjuka småtjejer *bläk*

• snowstars

Ikväll tänkte jag steka en bit lax och äta med kokt broccoli och kokta morötter. Någon sås gjord på turkisk yoghurt till det så tror jag det blir kanon :)

• Chicita

Det var meningen att jag skulle äta en matlåda med ris och lax och sås i dag, men jag har annat som jag kan ta. Så jag sparar den till maken som ska jobba hemma i morgon (medans jag för ovanlighetens skull kommer att vara borta istället).

Så frågan är kyckling med vinbärsgelé och rostas eller en pan-pizza... hmm 

• Daludd

Nåt nyttigt och fettsnålt (sa hon bittert). 

• Jeaneettes

Idag blir det parmesansallad på verandan med serano skinkaoch vattenmelon. med någon bageutt till

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?