Vad ska ni äta idag?
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!
älskling är på landstället och jag är hemma och jobbar, så jag har köpt lite tapas. olika ostar, stark salami, rökt kalkon mm och gott bröd :) och ett glas rött. gött!
sambon är borta på herrmiddag så jag har köpt hem grillade revben, lite potatissallad och gott färskt bröd till mig själv. Även här blir det lite rött
Bara vi har smält tacosarna (det blir alltid för mycket när man äter tacos) så ska vi nog korka upp en av våra hemhandlade whiskeys från resan
En skvätt whisky är gott och känns skönt i halsen när man börjar bli förkyld. Sen blir det kanske lite mer vin här också
Knyttan, Chikita, och alla andra så klart.
hoppas maten smakat bra brudar, skål trevlig helg och lycka till i bröllopsdjungeln!
Tacos
Igår blev det tacos och idag åt vi grillad fläskytterfilé, hemmagjord potatissallad och vitlöksbaguetter. :)
igår åt vi grillad torskryggfilé med confiterade tomater, amandinepotatis, ugnbakad fänkål och grön sparris. YUM.
Idag åt jag ingen middag, jag jobbade istället.
Jag funderar på om vi ska äta tacos idag, eller om jag ska slänga ihop någon gryta med grytbitarna... Förslag på gryta som man kan göra på fläskgrytbitar?