• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • LitenSandra
    Cicci90 skrev 2012-04-24 16:04:28 följande:
    Kyckling under krämigt täcke och klyftpotatisar åt vi till lunch idag :)
    Har du något recept? Lät gott! :)
  • Sirenne

Ikväll blir det shepherd's pie (Ramseys recept) och ett glas gott!

• Cicci90
    LitenSandra skrev 2012-04-28 19:47:00 följande:
    Har du något recept? Lät gott! :)
    Jag skivar filéerna i centimetertjocka skivor. Steker dem så att de får lite yta och sätter dem i ugnen på 150 grader i ungefär en kvart.
    Under tiden blandar jag 2 dl créme fraiche, 4 msk hackad skinka, 1,5 dl riven ost, 1 tsk senap, lite hackad persilja och kryddor. (Räcker till två personer hemma hos oss, men det beror på hur mycket "sås" man vill ha)
    Bre blandningen över kycklingen och in i ugnen på 200 grader i ett par minuter :)

Det är ju ett grundrecept iaf, är det något man inte gillar så kan man ju byta bort eller lägga till något annat :)
    Jag har provat att ha bacon ist för skinka, tillsatt lök, vitlök, lite vin..

Klyftpotatisarna brukar jag koka i 5 minuter och sen blanda med olja och diverse örter. Kokningen gör dem lite mer krispiga tycker jag :)

Och ja, vi tycker att detta är jättegott :D
  • phly

fläsksnitzel med ris, och lite köttfärssås sen igår

• Amor in aeternum

Ångest, men vi åt faktiskt på Burger King idag.

• LitenSandra
    Cicci90 skrev 2012-04-28 21:18:52 följande:
    Jag skivar filéerna i centimetertjocka skivor. Steker dem så att de får lite yta och sätter dem i ugnen på 150 grader i ungefär en kvart.
    Under tiden blandar jag 2 dl créme fraiche, 4 msk hackad skinka, 1,5 dl riven ost, 1 tsk senap, lite hackad persilja och kryddor. (Räcker till två personer hemma hos oss, men det beror på hur mycket "sås" man vill ha)
    Bre blandningen över kycklingen och in i ugnen på 200 grader i ett par minuter :)

Det är ju ett grundrecept iaf, är det något man inte gillar så kan man ju byta bort eller lägga till något annat :)
    Jag har provat att ha bacon ist för skinka, tillsatt lök, vitlök, lite vin..

Klyftpotatisarna brukar jag koka i 5 minuter och sen blanda med olja och diverse örter. Kokningen gör dem lite mer krispiga tycker jag :)

Och ja, vi tycker att detta är jättegott :D
    Tack, det ska jag prova! :) 
  • annapanna88

Igår blev det faktiskt grillat :) Idag vet jag inte riktigt.. får se vad man kan trolla fram ur kylen!

• Emelie 87

Pasta Carbonara. Barnen fick välja idag. :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?