• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Cicci90

Grillad fläskfilé, potatssallad och baguetter :D Grillen är tänd så nu luktar det sommar i huset :D

• ElinFalk85
    Daludd skrev 2012-04-21 16:55:34 följande:
    rött vin i köttfärssås är en höjdare!
    hm jasså...själv gör jag med krossade tomater, lök, tomatpuré, köttfärs, salt, peppar, köttbuljong, italiensk örtbuljong och galet mycket oregano och basilika.
  • LillaC

Risotto med trattkantareller och ryggbiff till det.

• izredam
    ElinFalk85 skrev 2012-04-21 16:52:26 följande:
    vin i köttfärsås?????
    hm ja man lär sig något nytt varje dag.
    Ja, normalt sett har jag lök, morötter, köttfärs, hackad tomat, tomatpuré, en skvätt chilisås, vin, ev. lite vatten, en burk krossad ananas och en buljongtärning :) Och lite kryddor och sådär :P Blir namnam!

Idag blir det dock hamburgare till lunch. Har bröd över sen igår så hamburgare till Formel 1:en sen klockan två blir awesome! Middag blir lax med parmesantäcke och potatismos till tror jag :)
  • ElinFalk85
    izredam skrev 2012-04-22 13:00:31 följande:
    Ja, normalt sett har jag lök, morötter, köttfärs, hackad tomat, tomatpuré, en skvätt chilisås, vin, ev. lite vatten, en burk krossad ananas och en buljongtärning :) Och lite kryddor och sådär :P Blir namnam!

Idag blir det dock hamburgare till lunch. Har bröd över sen igår så hamburgare till Formel 1:en sen klockan två blir awesome! Middag blir lax med parmesantäcke och potatismos till tror jag :)
    jag har inte smakat en sån mix, men annanas och chilisås i köttfärsås känns väldigt udda, känns inte så italienskt, tycker jag.
    men somm sagt jag har inte smakat.
  • TheD

Idag blir det fläskfilé med potatisgratäng och sallad.

• Emelie 87

Svamp- och zucchinipytt. :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?