• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • MeaJ

Min son ville så gärna ha pasta Carbonara idag så det blir det för oss

• bridetobe2013

Pastasallad med vit fiber fusilli, kryddig korv (85% kötthalt), gurka, majs, bönblandning, tomat, paprika, rödlök, babyspenat och ruccola.

Till det vitlöksdressing och vitlöksbaguette... Mums!

1/6 2012
  • Cattis77

Barnen rostade mackor och flingor. Jag själv, det nyttigaste jag kunde uppbringa i kylskåpet...lite rökt skinka, en grillad kycklingfilé, keso, banan och äppelbitar och ett kokt ägg. Haha...vilken lyx! Mätt och belåten på inte allt för många propoints i alla fall!! (Viktväktare)
    Cool 

• bridetobe2013
    Cattis77 skrev 2012-04-16 19:01:46 följande:
    Barnen rostade mackor och flingor. Jag själv, det nyttigaste jag kunde uppbringa i kylskåpet...lite rökt skinka, en grillad kycklingfilé, keso, banan och äppelbitar och ett kokt ägg. Haha...vilken lyx! Mätt och belåten på inte allt för många propoints i alla fall!! (Viktväktare)
    Cool
    Är jag också... egentligen ska bara komma igång igen. Men då jag skippade baguetten så blev det inte så mkt iaf
    1/6 2012
  • Cattis77
    bridetobe2013 skrev 2012-04-16 19:05:13 följande:
    Är jag också... egentligen ska bara komma igång igen. Men då jag skippade baguetten så blev det inte så mkt iaf
    1/6 2012
    Nä, det lät ju nyttigt, och urgott. Inte som mitt "ihopapock". Glad
  • knyttan

Ostpanerade auberginer med stark salsa och quinoa - idag blir det vego (köttfri måndag Solig)

• sofiasmamma

En riktig klassiker här:

ris/tonfisk/ärter/majs/picklad paprika serverat med hårdkokt ägg. Kalasmat i barndomen. :) Gott med tomat till också.

• AnnL

Idag blir det hemgjorda fiskpinnar med en kall sås och potatis.

• M040812J

Köttbullar pastahjul och tomatssås

• Emelie 87

Till lunch får vi se, men till middag blir det tomatsoppa med pasta. :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?