• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • TheD
    Chicita skrev 2012-04-12 17:15:04 följande:
    Mmm... gärna med lite vitlökssmör Skrattande
    Va? Nu skojar du? Senap och ketchup. Gärna bostonhurka men det har vi inte hemma :( Så just nu äter jag lakritspingviner för det har man rätt till som sjukling :p
  • Chicita
    TheD skrev 2012-04-12 17:35:40 följande:
    Va? Nu skojar du? Senap och ketchup. Gärna bostonhurka men det har vi inte hemma :( Så just nu äter jag lakritspingviner för det har man rätt till som sjukling :p
    haha.. nej faktiskt inte Tungan ute
    Jag brukar ta en sån där rulle med vitlökssmör och stryka mot korven när jag lagt den i brödet. Sen på med ketchup och senap...
    Det är jättegott till grillad / stekt korv faktiskt.
    Vitlöksdressing funkar också även om dom tittar konstigt på mig på macken om jag tar vitlöksdressing till korven där *hihi* 
  • Daludd

Jag har varit sugen på tomatsoppa i tre veckor, men har NOLL energi till matlagning idag. Så.. äggmackor, eller hoppas sambon gör nåt, eller köpt tomatsoppa?

• aurum

Kanel och baconpasta blir det idag. Orkar inte laga mat så då blir det en klassiker med twist!

• TheD
    Chicita skrev 2012-04-12 17:38:22 följande:
    haha.. nej faktiskt inte Tungan ute
    Jag brukar ta en sån där rulle med vitlökssmör och stryka mot korven när jag lagt den i brödet. Sen på med ketchup och senap...
    Det är jättegott till grillad / stekt korv faktiskt.
    Vitlöksdressing funkar också även om dom tittar konstigt på mig på macken om jag tar vitlöksdressing till korven där *hihi*
    jag skulle också titta konstigt :p
  • Jag han

Blev lite grönsaker i kokosmjölk, grön currypasta o ris. Smakade...sådär...

• Chicita
    TheD skrev 2012-04-12 18:26:29 följande:
    jag skulle också titta konstigt :p
    Med andra ord så får jag uppfostra dig lite nästa gång vi ses...
    Det får bli varmkorv med bröd och inte semla nästa gång då *hihi* 
  • TheD
    Chicita skrev 2012-04-12 20:11:07 följande:
    Med andra ord så får jag uppfostra dig lite nästa gång vi ses...
    Det får bli varmkorv med bröd och inte semla nästa gång då *hihi*
    Så länge det inte är nötkött så :)
  • Cicci90
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-04-12 17:05:58 följande:
    ostgratinerad brocoli med bacon?? låter gott!! ngt recept på det? sambon gillar inga grönsaker förutom brocoli
    Om du menar min så var det ostgratinerad blomkål med bacon, men självklart går det att byta ut blomkålen till broccoli.

1 blomkålshuvud (eller två broccolihuvud)
    3 msk smör
    2 msk vetemjöl
    3-4dl mjölk
    salt, peppar
    lite muskot
    2 dl riven ost
    persilja

Sätt ugnen på 250 grader.
    Dela kålen i buketter och koka dem så att de blir knappt mjuka. Låt dem rinna av och lägg dem i ett ugnsfat.
    Fräs smör och mjöl i en kastrull. Späd med mjölk. Krydda med salt, peppar och ev muskot. Koka i 5 minuter.
    Ta såsen av värmen och rör ner osten.
    Häll såsen över blomkålen. Gratinera tills osten smält, det tar va 10-15 minuter.
    Strö över lite hackad persilja.
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?