• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Chicita
    Emelie 87 skrev 2012-04-17 11:06:20 följande:
    Till lunch får vi se, men till middag blir det tomatsoppa med pasta. :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
    Oh vad gott...
    Tomatsoppa och spagetti brukar jag äta. Men mina kompisar tycker att jag är knäpp som vill ha pasta till tomatsoppan Obestämd 
  • Emelie 87
    Chicita skrev 2012-04-17 11:26:58 följande:
    Oh vad gott...
    Tomatsoppa och spagetti brukar jag äta. Men mina kompisar tycker att jag är knäpp som vill ha pasta till tomatsoppan Obestämd 
    Det är ju de som är knäppa! :o Tomatsoppa och pasta är en klockren blandning som jag personligen gillar skarpt. Hoppas att mina barn också gör det. :)  
  • Chicita
    Emelie 87 skrev 2012-04-17 14:26:54 följande:
    Det är ju de som är knäppa! :o Tomatsoppa och pasta är en klockren blandning som jag personligen gillar skarpt. Hoppas att mina barn också gör det. :)  
    Ja det är en klassiker jag alltid passar på att äta när maken är borta eftersom han varken äter pasta eller tomatsoppa *hihi*
    Men det var skönt att höra att fler gillade den kombinationen Glad 
  • MalinLarsson

Här lyxar vi till det med blodpudding! :P

• TheD

Något med älgfärs... Gissar på biffar med champinjoner och klyftpotatis, men jag är inte säker. Det märks vad det blir när kocken vaknar :)

• Alexanders Maria

Idag blir det rester efter gårdagens "Majslåda" Stekt köttfärs med ett majslager ovanpå, rejält med grönpepparsås och ost som gratineras i ugn och serveras med potatis. Snabbt och enkelt, men ikväll tänker jag ta mig tiden att ha en grönsallad till!!

• Chicita

Vi ska göra någon gryta i dag. Vi har sjömansbiff som jag tänkte strimla och använda som bas i grytan.
    Gryta är så smidigt att ta med som matlåda så därför är det ett bra alternativ Glad 

• Emelie 87
    Chicita skrev 2012-04-17 15:52:11 följande:
    Ja det är en klassiker jag alltid passar på att äta när maken är borta eftersom han varken äter pasta eller tomatsoppa *hihi*
    Men det var skönt att höra att fler gillade den kombinationen Glad 
    Jao, man får passa på när man får tillfälle. :) Hos oss går inte mjölk hem hos alla. Min man ogillar det väldigt mycket. :p 
  • izredam

Idag blev det karréskivor med pommes och bea, igår blev det fiskpudding med potatis.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?