• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Brudiframtiden
    Lax och räksoppa med baguette!
  • Linda L

Har precis ätit sen middag, nässelsoppa med ägg. sjukt gott!Glad

• MeaJ

Barnen fick bestämma idag och dom vill ha köttfärsås med spagetti.

Sommarbrud 2013
  • izredam

Åh, beslutsångesten! Vad ska vi äta idag? Har mjölk jag behöver göra något med och är inte ett dugg sugen på matlagning så stuvade makaroner med stekt falukorv? Låter lagom ambitiöst...

• AnnL

Gubben fick bestämma så det blir ärtsoppa och plättar, wiihoo Tungan ute

• snowstars
    izredam skrev 2012-04-24 13:21:05 följande:
    Åh, beslutsångesten! Vad ska vi äta idag? Har mjölk jag behöver göra något med och är inte ett dugg sugen på matlagning så stuvade makaroner med stekt falukorv? Låter lagom ambitiöst...
    Samma här! Har inte ens något jag behöver göra något med :P Quorn bitar vet jag finns i frysen. Och räkor. Och färdig köttfärssås men det var jag inte sugen på. Men vad ska jag hitta på då?
  • Hoffsennanen Tottoplex

Tom thai soppa eller vad det heter...kyckling med cocosmjölk och nybakat solrosbröd till det

• izredam
    snowstars skrev 2012-04-24 13:29:13 följande:
    Samma här! Har inte ens något jag behöver göra något med :P Quorn bitar vet jag finns i frysen. Och räkor. Och färdig köttfärssås men det var jag inte sugen på. Men vad ska jag hitta på då?
    Då är det ännu värre... insåg att mjölken nog inte räcker till att stuva makaronerna... Funderar på om det blir stekt falukorv med makaroner i alla fall, eller om jag ska anstränga mig och göra korvstroganoff...
  • ElinFalk85

Igår kom gubben hem sent (han hjälpte sin pappa att byta däck på bilen) så det blev takeout. jag tog thallänsk buffe och tog med hem och han tog nån thalilänsk wook. så idag så åt jag resterna till lunch...raaaap....mucho mätt =).

till middag blir det pasta med en pastasås gjord på matlagningsgrädde, viltmästarskav och bacon och lite kryddor och så.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?