• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Amor in aeternum

Potatis, laxfilé och egengjord hollandaisesås *så jäkla gott*

• Daludd

Vi grillade jättefina salsicciakorvar idag med hög kötthalt, det var såå gott. Grillade grönsaker och lite potatissallad till det. Till efterrätt grillade vi banan i folie med några rutor mjölkchoklad nedstuckna i ett snitt som fick smälta. Sååå gott!

• wiii

Idag blir det kasslergryta, med ris till mig, och keso till den LCHF-ätande maken :)

• Linda L

Vi kör 30 mil med släp så det blev burgerking! gött!

• Jalle

Stekt laxfilé, potatishalvor i ugn, aioli och sallad. Jag skippar potatisen som försöker mig på LCHF.

• Daludd

Idag har vi grillat marinerad quornfilé, halloumi, paprika och majskolv. Till det quinoasallad och tzatziki. Gott som satan.

• izredam

Igår firade vi valborg med manchesterderby - till detta åts det tacokyckling i pitabröd med lite tacotillbehör och sådär. Och till det ett gott rosévin, vi dricker väldigt sällan vin och jag hade aldrig provat rosé och var jätterädd att det skulle vara som rött vin för det hade aldrig gått, men å så gott det var. Jag kommer aldrig dricka vitt vin frivilligt igen :P

Idag blev det lunch på IKEA (vi flydde värmen i lägenheten för shopping på erikslund i västerås. Aircondition <3) och till middag blev det kokt korv i bröd med grönsaker till.

Man ska inte lägga ner för mycket tid på matlagning i onödan ;)

• Emelie 87

Linssoppa hade vi. :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?