• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Startar en ny vad-ska-ni-äta-idag/kväll-tråd. Alla behöver vi någon gång ny middagsinspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • izredam
    ElinFalk85 skrev 2012-04-22 14:12:41 följande:
    jag har inte smakat en sån mix, men annanas och chilisås i köttfärsås känns väldigt udda, känns inte så italienskt, tycker jag.
    men somm sagt jag har inte smakat.
    Haha, nej, italienskt kan jag nog inte påstå att det är - men det är gott. Min mamma hade alltid ananas i när jag var liten och det är så himla gott. Har inte träffat en enda människa som inte avskyr ananas som inte gillar det när jag har gjort köttfärssås i det. Chilisåsen har typ alla jag känner i köttfärssås :o

Idag blir det i alla fall blodpudding med potatisbullar till lunch, middag hämtar vi nog på vägen hem från skolan - jag går i skolan från 16:30-19:45 på måndagar (sista gången idag dock) och innan dess ska jag göra en magnetkameraundersökning så det får bli som det blir idag :P
  • Emelie 87

Rödspätta till lunch och till middag blir det mac & cheese.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Chicita

Honungsrostade rotfrukter med grillat kycklingbröst, pepparsås och vinbärsgelé

• misscat

Idag blev det kokt korv med bröd till lunch...inte bra men det var vad huset hade att bjuda på

Till middag blev det köttfärssås och tagliatelle som blev helt överkokt då timern la av. 

• Hoffsennanen Tottoplex

Rensning inför lönen på onsdag!
    Potatismos med fisk till mig
    och potatismos med korv till sambon! lite av varje! 

• Jalle

Fiskpinnar, potatis och stuvad spenat.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?