• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Här är en till som ska gifta sig samma datum :) :)

I veckan bokade vi kyrkan och jag är helt överlycklig!!! 
    Kunde välja mellan 14 och 15:30. Men 15:30 kändes bättre.
    Kommer nog ta korten innan vigseln.
    Jag längtar som en tok redan.

• Elila

Låter härligt! Var ska ni gifta er?

När vi bokade kyrkan fick vi välja mellan 14, 16 och 18 och valde 14 då 16 kändes för sent....
    Den perfekta tiden hade varit kl 15 men men ;)
    Vi ska ta kort efter vigseln då det känns för stressigt att göra det innan.

Jag längtar oxå som en tok...

Hur ska ni ha er fest?

• inlovewetrust

Vi ska också gifta oss 4/8 2012 :) Snart är det bara ett år kvar, då kan den riktiga nedräkningen börja!

Vi ska vara en bit utanför Göteborg. Hade från början tänkt att vi skulle vigas på festplatsen, men nu har vi ändrat oss litegrann, så kyrkan är bokad också :)

Fotograf är preliminärbokad också!

Hur långt har ni andra kommit i planeringen?

• Elila
    inlovewetrust skrev 2011-06-27 10:50:41 följande:
    Vi ska vara en bit utanför Göteborg. Hade från början tänkt att vi skulle vigas på festplatsen, men nu har vi ändrat oss litegrann, så kyrkan är bokad också :)

Hur långt har ni andra kommit i planeringen?

Vart är det ni ska gifta er? Jag och min sambo är båda från Göteborg men vi ska gifta oss på Österlen då vi har anknytning där...

Vi har inte planerat så mycket utav det 'pilliga' (inbjudningskort m.m.) utan mest det stora. Bokat kyrka, bokat lokal, gjort en budget (som vi förmodligen kommer spricka ;), börjat prata med lite cateringföretag och fått prisförslag...
    Har så mycket idéer samtidigt som vi sagt att vi ska försöka hålla nere kostnaderna så mycket det bara går. Puh! Önskar man hade obegränsat med pengar men men....drömma går ju :)

Har börjat titta lite på klänning och så oxå... Är lite inne på att beställa, vet dock inte om jag vågar ;)

Hur långt har ni kommit? Har ni funderat ngt på brudbukett? Vad finns det egentligen för blommor i augusti?

• augusti2012

Vi kommer vigas i Bankeryds kyrka utanför Jönköping. Och ha festen i Domsands båtsällskap (med vättern som sällskap).
    Vi hade turen och fick tiden 15:30. Kunde välja mellan 14 och 15:30. Så vi tar korten innan. (sambons bror)
    Blommorna ordnar släktingar till oss, klänning beställer vi ifrån China (min, två tärnor och brudnäbbens går på 3000 inklusive frakt) och kostym ifrån Dressman.
    Jag har ordnat rätt mycket småplock redan.
    Maten kommer vi troligtvis ta ifrån ett ställe som gör grekisk buffe för 79 kr per person.
    Tårta har jag hört att Citygross gör super god och inte allt för dyr.
    Har fyndat rätt bra här på bröllopstorget.
    Gjorde ett bra fynd idag. Claes Ohlsson säljer genomskinliga paraply för 19 kr. :) Perfekt om vädret inte är det bästa.
    Köpte 100 kort + kuvert för 165 kr till inbjudningskort och tackkort på Pyhobby. Är vita 13,5*13.5 cm. 
    Köpte 500 st röda papper i a4 samt 10 st kartong a4 i Helsingör när jag var där förra veckan för 188 kr. 
    Försöker hitta billiga alternativ. Kommer köpa en del på ebay. 
    Vill ha ett fint bröllop men som inte kostar skjortan. Utan jag försöker fynda lite då och då. 
    Vi har ingen direkt budget. Temat är rött,vitt,lite grönt och guld.
    Kommer göra så mycket jag kan själv. Syr till exempel egna linneservetter av Ikeas kökshanddukar Tekla. 
    Blir jätte bra.
    För visst går det göra bröllopet hur dyrt som helst  

• Elila

Jag är precis i din tanke att försöka göra det så billigt som möjligt...

Jag är dock inte helt på det klara med e-bay, panduro och scrapbooking. Det löser väl sig. Man borde väl kunna ordna inbjudningar, festprogram och sådant även fast man är helt nybörjare?  
    Vi ska skicka ut våra inbjudningar i januari... Det känns lagom då alla våra gäster kommer ifrån Göteborg och då får tid på sig att boka boende och liknande. Vad tror ni om det?

Du skrev att du skulle beställa klänning, har du ngn bild man kan se? Vilken sida ska du beställa ifrån? Jag är lite inne på att beställa oxå och har läst runt lite på kinatrådarna men har fortfarande inte bestämt mig än. Blir ju såå mycket billigare att göra på det sättet än att köpa (hu va dyrt det är).

• augusti2012

Hej Elisabeth..

Ebay är som tradera. Min sambo är inbiten ebay shoppare så han håller på och lär mig. Har precis skaffat mig ett paypalkonto. Är tydligen säkrare när man ska betala. Tryck in buy it now och free shipping. Auktionerna luras ofta med frakten för att det ska verka billigare enligt sambon  
    100 organza påsar till godiset kostar cirka 40 kr, så inte en chans att jag syr själv. 
    Slipsar kostar runt 30 kr (köpte en på dressman för 149 nu i veckan till en begravning). Har sett tiara där för 40 kr ungefär. På en bröllopsaffär här kostar dem 250-400 kr för samma.  Många bäckar små som dem säger.

Hittade en tärnklänning igår tillsammans med en av mina tärnor. Dem ser lite olika ut kroppsmässigt. En vill ha lång klänning och den andra kortare men inte ett korvskinn. Hade sett en jätte fin på nelly. Och så hade dem den i en affär här. 199 kr. *me like* och den satt jätte fint på henne. Och kommer sitta ännu finare om hon går ner något kilo som hon vill. 
    tänkte sätta in bilder på mina klänningar bland mina bilder. Så går gärna in dit och kika Även min brudklänning. Är så som jag vill ha det. Ska bara gå ner lite innan

Du som känner många i göteborg. (min släkt är därifrån). Det är ju hur många som helst här på BT som säljer saker billigt. Ta hjälp av familjen och shoppa loss Jag har hittat 23 stycken skålar att ha blomsterarrangemang i eller ljus. Får se när jag får dem. Ger 200 kr för dem. Och får dem när säljaren hälsar på sin syster här i jönköping nu i sommar.  Fyndade strumpeband för 30 kr. Så himla fint. Sen pussklockor för 64 kr inklusive frakt för massa. :) 

Det är tur vi har ett år på oss att fynda och försöka få ner priset lite  

• EmhjärtaMoe

Hej hopp,
    här har vi ett till par som lutar åt att gifta sig 4/8-2012, i Stockholm :)

Håller på att bestämma oss för lokal as we speak! 

• Elila
    augusti2012 skrev 2011-06-29 13:17:16 följande:

Ebay är som tradera.

Sen pussklockor för 64 kr inklusive frakt för massa. :)
    Oj, oj, oj... Jag vet knappt vad tradera är ska du veta ;) Är inte alls inne i det här med nätshopping och nätauktioner. Du verkar verkligen vara grym, och att du redan hittat och köpt så mycket - imponerande! :)
    Kan du ge mig några grundläggande tips innan jag ger mig ut i ebay djungeln :) Ska tänka på det där med free shipping.
    Jag ska ta mig en titt runt omkring här på BT oxå för att se vad folk säljer i Göteborg med omnejd. Vi bor ju i Göteborg så det blir ju lätt. (Vi bor i Göteborg men ska gifta oss på Österlen då vi har koppling dit)

Dina servetter som du gör, kanontips!! Det ska jag verkligen ta mig en närmare funderare på. Tänkte att man kanske t o m kunde köpa lite färg och färga dem rosa (vi ska ha rosa, vitt och silver som färger).

Var inne och tittade på dina bilder, vilken fantastisk klänning! Helt underbar! Ska du beställa den från my-love-bridal? Jag själv har rätt stor byst (DD-kupa) och letar efter ngt som täcker brösten ganska högt upp. Känner mig inte bekväm i uringat och vill dessutom gärna kunna ha bh på mig... krångligt. Har hittat en som jag kan visa men bilden ligger på min dator hemma så får ni säga vad ni tycker :)

Förresten vad är pussklockor? :) Låter fint och roligt!

Kul att fler ansluter sig. Berätta hur långt ni är i planeringen så hjälps vi alla åt och stötta och peppa varandra!
  • Elila

Här är klänningen jag funderar på...
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012