knyttan skrev 2012-04-30 15:48:31 följande:
Du måste öppna ett klagomålsärende inom 6 veckor från att du lagt betalningen för att PayPal ska kunna göra något. Om du rapporterar problem senare så kan inte PayPal hjälpa dig att få tillbaka pengarna, men de kan sluta arbeta med företaget som får klagomål på sig, så det är ändå ett "hot" (antar att de flesta vill kunna använda PayPal för att de får mer kunder då). För den som vill försöka få tillbaka pengar i ett enskilt ärende där man inte fått vad man beställt är det dock en klen tröst. Kollade upp detta då när min Milly-kläning tog fem evegheter på sig att komma, men då hade det redan gått 10 veckor nästan så då var det ju så dags. Min klänning kom iallafall i slutänden. Det gör säkert din också. Svarar de på några mail eller har du pratat med dem på chat?
Jag betalade den 7/4, så än så länge är det ju 24 dagar..
Mailade mylove nu, så får väl se om de svarar, blev lite orolig när daniiel sa att de
inte svarade henne längre, de har nämligen inte svarat mig på msn under förra veckan..
De sa att det skulle ta 25 dagar att göra klänningen, så mailade idag för att se hur det går
för dem, får se om de svarar, men då finns det ju iaf tid för mig att öppna ett ärende,
om de inte skulle ha svarat snart.. Känns ju bra iaf..
Hoppas såklart verkligen att jag får klänningen, blev ju bara lite orolig nu.. När jag beställde tänkte
jag ju att det inte var någon fara att beställa eftersom andra inte haft problem osv, & trodde ju
att sidan skulle vara tillbaks snart! Hoppas verkligen att allt går som det ska iaf, annars lär jag
känna mig stressad, gifter mig ju 7/7, så känns som att det blir lite stressigt om jag inte får den
& ska behöva beställa en ny! Men jag hoppas att de svarar på mailet, om de inte svarat på onsdag
så mailar jag nog igen & säger att jag kommer kontakta paypal om de inte svarar, osv..
Äsch, det löser sig nog..