• operfekt

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Vilse skrev 2012-03-01 13:15:23 följande:
    Kollar man på denna bilden som bör vara samma klänning så är det i princip bara blinkbling och annat :)
    www.monacoruha.hu/index.php?lap=maggie-sotter... klicka på bilden för större)

www.monacoruha.hu/kepek/maggiesotteroclaudett... (jättestor bild)

Åh, tack! Du var en bättre detektiv än jag! ;D
    Det är ju bra att veta, & kul att se den "på riktigt" också, trots att jag ska förändra den lite..

daniiel: Pärlor känns nog okej, men slipper helst paljetter, kan man få dem att förstå det tror du?
    Du är ju expert, ;D du kanske vill godkänna min bild innan jag skickar den, haha!
    Så bra att du tror att det funkar med snörning ändå, mina mått rör sig neråt även
    om inte vikten gör det, så känns säkrare att beställa med snörning =)

Idag är en bra dag förresten, öppnade precis brevet där det står att vårt efternamn har blivit godkänt,
    nu ska det bara kungöras, får hoppas att ingen klagar på det! :D
    Vill ju bara att det ska bli klart så att vi kan boka bröllopsresan =/

• operfekt
    daniiel skrev 2012-03-01 13:38:23 följande:
    Var dubbel-trippel-jättenoga med att tala om att du enbart vill ha pärlor då! Ofta sätter de ju pärlor och paljetter tillsammans på klänningarna :P Bara så de inte missförstår :) Jag försökte ta en bild på min överdel och där är det paljetter, pärlor i olika form och storlekar och även.. jag vet inte vad man kallar det, strass? över spets. Bilden blev lite gul (bra blixt :P), men du kanske ser ändå.

Och grattis till efternamnet, vad roligt att det gick igenom :) Har ni valt ett helt nytt namn? :)

Det där ser ju helt okej ut dock.. egentligen går det kanske bra om det är lite paljetter,
    bara de är vita eller genomskinliga, men kanske bättre att säga bara pärlor?

Jaa, hoppas ingen är grinig & klagar, men känns kanske inte som att så många
    går in på prvs nättidning för att hitta nybildade namn att klaga på?!

Jaa, vi tog ett nybildat, som vi skapade utifrån min sambos "nick" på nätet,
    han kallas redan nu för det inom bilstylingvärlden, så vi tyckte att det var lite roligare
    att ta det som efternamn än våra nuvarande Jonsson & Börjesson.
    Hans namn var dock upptaget, så vi ändrade plats på två bokstäver..

Egeentligen var jag dock mer förtjust i vårt andra alternativ, Adoré,
    liiite hoppades jag på att vårt första alternativ inte skulle bli godkänt, haha!

• operfekt

Vad tror ni, duger detta som bild för att visa hur jag vill ha det?
    Ska jag skriva att det ska vara tyll förresten, på deras sida står det organza, tror ni tyll blir bättre?
    Tror ni de förstår att boleron ska vara lös, vill ju inte ha den påsydd på klänningen..
    (originalbilden som jag kommer skicka med är en aning större..) Men de har ju klänningen i sitt sortiment, så det här borde väl räcka?

• operfekt

Just me: jag tycker den ryggen var fin! Men den ryggen som Bella hade i twilight skulle funka? Är bara inne via mobilen nu, så kan ute riktigt leta upp den, men borde gå att hitta den?

• operfekt

daniiel:
    Så tråkigt att höra, lider med er! :(
    Det finns ingen chans att det går att överklaga?

• operfekt
    pulmonate skrev 2012-03-09 11:44:04 följande:
    Hollow to hem är måttet ifrån gropan i halsen till där klänningen ska sluta. I vanliga fall till marken då. Detta ska du mäta MED skor i samma höjd som du tänker ha på dagen. Förutom det är det väl bara bust, waist, hip. Bust (över fylligaste delen av bröstet, armarna ner), Waist (smalaste delen på midjan), hip (över höftbenet). De brukar göra ganska exakta mått så tänk på det om du brukar variera i vikt. Jag tror dom säger 1cm / kg?! fast det är nog väldigt olika!
    Var inte för orolig med måtten. Tänk på att det är bättre att lägga till några cm ifall du är osäker eftersom är mycket lättare att ta in. Kan du, så ta exakta mått eftersom då sparar ju du slanten på att ta den till sömmerskan och ändra.
    Oj, tror inte jag kan lita på måtten, ska be sambon mäta, men tror inte
    det blir såå stor skillnad. Enligt My-loves storlekstabell ligger jag på
    strl 38 i byst, & strl 32/34 i midja och höft! :S
    Min klänning behöver inte höftmåttet, men skulle aldrig få på mig
    en kjol eller byxa i strl 32-36.. Fast det beror väl iofs på att mina stuss
    (dvs där jag är som bredast) är större än vad de "ska" vara i de storlekarna..

Undrar om jag ska beställa efter mått eller efter en strl, svårt!
    Vad tror ni blir bäst? Tror iofs att jag kommer fortsätta minska
    även fast det inte går lika fort nu, men har ju tänkt ta med snörning iaf..

Sen stämmer inte det där med 1 cm/kg alls på mig, sen jag började
    träna i december har jag bara gått ner 3,5 kg, men i mått har jag gått
    ner 11 cm över naveln & 9 cm över höftbenen & stussen.
  • operfekt

Pulmonate: (kan inte citera via mobilen) Ta visa endast på mig så ser du den, en puffig klänning är det, har gjort om en sottero claudette :) Din klänning är väldigt fin (älskar spets) börjar du få ordning på framdelen? Det knäppa är ju att jag inte HAR små höfter :S Över höftbenen, visst, men inte över stussen eller vad det nu kallas där man är som bredast.. Men jag vet inte, har inte köpt några nya byxor sen jag gått ner, kanske kan ha mindre storlekar än jag tror, men är skeptisk :) Får köra på måttbeställt helt enkelt :)

• operfekt
    1700tal skrev 2012-03-15 17:15:01 följande:
    Nu har jag hämtat ut inbjudningskorten!
    Åh, så roligt, blev de bra?
    Vi postade våra idag, ägnade gårdagen åt att montera ihop dem & skriva alla adresser,
    lite segt, men nu är de iväg :D
  • operfekt

Jag ska snart börja maila med mylove om min klänning,
    brukar de ha insydd bh & underkjol?
    Ska man be om det annars eller vad är bäst?
    här är klänningen:

• operfekt

Nervöst, nu är det dags för mig att beställa klänning,
    så snart kommer ni ha ännu en som väntar nervöst här i tråden :D

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!