• operfekt

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Igår skrev jag ett övertrevligt mail till mylove, efter tips i en annan tråd.
    Skrev att jag förstod att de hade mycket att göra, bla bla bla.. Skrev också att min vän skulle komma till mig om 10 dagar för att hjälpa mig att testa klänningen, så kunde ju vara bra om den kunde komma tills dess..

Tänkte att jag skulle försöka det sättet innan jag startade en tvist eller så..

Imorse fick jag svar! :O
    "HI DEAR I AM\ SORRY TO REPLAY TO YOUR EMIAL TOO LATE. WE WILL SEND YOUR DRESS WITHE TWO DAYS
    .3-5 SHIP DAYS, WE WILL SEND YOU BY DHL

I WILL GIVE YOU THE TRACKING NUMBER AFTER TWO DAYS WHEN WE SEND FOR YOU"

Så det verkar som att min klänning är på väg, om de inte hört av sig på måndag så mailar jag ett supertrevligt mail igen.. Men om de inte skickat innan slutet på nästa vecka så startar jag nog en tvist också.

Från den andra mailen fick jag detta svaret:

"Dear,

Oh, yes, but it becomes myloveweddingdresses.com, thank your concern, expect your order very much!

Best regards"

När jag frågade om de var samma företag..

Så det verkar ju som vi misstänkt, att mylove-bridal försvinner och blir den sidan istället..
    Men det är ju väldigt dåligt om de då inte tar hand om mylove´s beställningar också..
  • operfekt

Ååååh, nu blev det nervöst, klänningen är skickad :D
    De skrev 3-5 fraktdagar, hur har det sett ut för er andra, hur många dagar har det tagit?

Är såå nervös över hur klänningen blir, tänker lite att om de nu ska lägga ner mylove,
    så kanske de inte är lika noggranna?

• operfekt
    Matztjej skrev 2012-05-06 20:38:33 följande:
    Mina klänningar ska oxå vara påväg! Jag mailade dem i tisdags och fick svar natten mellan tors/fredag att de skulle skicka paketet nästa dag. Däremot skulle de ge mig ett trackingnummer, men det har jag inte fått än.

Det är först nu som jag börjar bli nervös. Tänk om klänningarna ser ut som sk*t?! Tänk om de är i helt fel storlek? Fel färg? Gaaah... ;o)

Ni som är lite mer pålästa än moi.. Hur och när byter jag efternamn på Visa, körkort mm?
    Åh, så roligt, det blev att vi följdes åt iaf! :D Dina klänningar var verkligen jättefina,
    så hoppas att de blir någorlunda som på bilderna iaf! =)

Testa att maila ett övertrevligt mail idag, så kanske de svarar imorgonbitti..

Känner igen det där att det är först nu man blir nervös, inte varit nervös alls innan, men tror det är lite att nu finns det ingen återvändo, klänningen är klar..
  • operfekt
    Matztjej skrev 2012-05-06 20:52:33 följande:
    Haha! Va roligt att du säger att man ska vara övertrevlig, för det är precis det jag har varit! :)

Det är väl som du säger oxå, det finns ingen återvändo. Vi var även och hämtade ringarna i dag och även hans kostym. Mindre än 5 veckor kvar!
    Så nu är det bara att vänta in den där möhippan som mina nära och kära hotar med hela tiden..
    Haha, jaa.. Jag mailade mer vanligt trevligt några ggr utan svar, sen skrev jag ett super-övertrevligt
    mail & fick svar morgonen efter med att de skulle posta den inom två dagar.
    Skyller det helt klart på det övertrevliga mailet :D

Åh, då gifter ni er ca en månad innan oss, imorgon är det prick två månader kvar för oss, tiden går så fort!

Spännande med möhippa! Det känns lite som att jag vet ungefär när min kommer bli av, men det gör inget, kommer bli roligt ändå! & jag kan ju bli överraskad om det inte blir när jag misstänker (jag bor i gbg, men de flesta gästerna som jag misstänker ska vara med på möhippan bor i eskilstuna, & jag kommer vara där under v22, så gissar att det kommer ske då)
  • operfekt

Nu har jag lite att läsa ikapp här, blir väl så när man har fullt upp, haha!
    Kikade bara in för att säga att min klänning har passerat tullen i gbg nu
    & jag bor en mil från flygplatsen, så borde inte ta såå lång tid innan den kommer hit,
    väntar spänt på ett samtal, för de brukar väl ringa?

Nu är jag nervös, haha! Kommer säkerligen försöka prova den själv,
    men ska se om jag kan få hjälp att prova den ikväll :D
    Hoppas hoppas att den passar & att den är fiiin

• operfekt

Det verkar förresten som att mylove blir http://dressupforever.com,
    det är iaf de som står som avsändare på min klänning (som har varit "out for deliver" i snart en timme, bor ju bara en mil från deras kontor hallå, ge mig min klänning, haha!)

• operfekt

Jag dör litegrann, den är så fiiiin! :D
    & var självklart tvungen att testa den litegrann iaf, men svårt när man är ensam.
    Knäppte den i knappen som finns där högst upp (har snörning)
    & det verkar som att den kommer passa perfekt! Längden var också jättebra med skor,
    är så glad, & väldigt lättad också, har oroat mig för att den inte ska vara fin, samt att den inte ska passa osv..

Tog några kort själv, men ska be sambons mamma att hjälpa mig att prova ikväll..

Boleron var lika fin, & lite stor, men ska testa den ordentligt sen också, lutar nog åt att jag skippar den,
    men får se =)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!