• operfekt

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag är ny inom bröllopsplanerandet, sambon friade i förrgår! 
    Bröllopet blir nästa sommar, funderar på 7/7, det känns som ett bra datum.

Ska helt klart beställa klänning från kina, så tar gärna emot alla era kunskaper inom ämnet, haha!
    Svårt med klänning dock, då jag är kort (159), samt är ganska timglasformad eller päronformad med midja & höfter.. 
    Svårt att veta vad man passar i :S Men det finns så mycket fint! Hur ska man kunna välja bara en?!
    denna från elie saab: http://www.funkytrend.com/wp-content/uploads/2011/02/Elie-by-Elie-Saab-Wedding-dresses-432x299.jpg är ju såå fin, men vet inte om man kan hitta ngt liknande, sen kanske jag vill ha tubtopp också, så svårt som sagt!

• operfekt
    1700tal skrev 2011-05-03 13:04:34 följande:
    operfekt skrev 2011-05-03 12:57:21 följande:

Jag är ny inom bröllopsplanerandet, sambon friade i förrgår! 
    Bröllopet blir nästa sommar, funderar på 7/7, det känns som ett bra datum.

Ska helt klart beställa klänning från kina, så tar gärna emot alla era kunskaper inom ämnet, haha!
    Svårt med klänning dock, då jag är kort (159), samt är ganska timglasformad eller päronformad med midja & höfter.. 
    Svårt att veta vad man passar i :S Men det finns så mycket fint! Hur ska man kunna välja bara en?!
    denna från elie saab: www.funkytrend.com/wp-content/uploads/2011/02... är ju såå fin, men vet inte om man kan hitta ngt liknande, sen kanske jag vill ha tubtopp också, så svårt som sagt!

Men vad roligt, grattis till förlovningen!!! Skrattande

Och väldigt välkommen till tråden är du givetvis! Ställ massa frågor, här är alla hjälpsamma. Däremot kan någon fråga försvinna i mängden om många pratar samtidigt, då är det bara att citera din egen fråga så den puffas upp igen och säg åt oss att inte gaffla så dant utan koncentrera på din fråga istället!
    1700tal skrev 2011-05-03 13:09:03 följande:
    Och förresten behöver du inte ALLS bara välja EN! De flesta här i tråden har beställt 2-6 klänningar... Oskyldig

Jag gifter mig förresten oxå nästa sommar så det vore ju skoj med nån mer som håller sig kvar här bland kinasidorna när alla andra har gjorts till ärbara kvinnor. Flört 

Och jättefin klänning, så romantisk! Du har sett att man oftast kan göra om modellerna va? Alltså göra om den du länkade till till axelbandslös tubmodell osv.. Skrattande
    Jaa, jag är jätteglad, & alldeles bubblig! Så känns bra att ta lite bubbel här bland alla andra som är bubbliga, så känns det inte som att min omgivning kommer tröttna på mig! :D

Haha, jag har sett det! Det är ju ganska bra att göra så när de är så billiga, man borde ju kunna sälja den man inte väljer sen efteråt =) Lär ju inte bli svårt att bli av med fina klänningar som kostar så lite =)

Jaa, den är såå fin! Om jag tar den vill jag nog ha med ärmar iaf.. Men frågan är ju bara om liknande modell finns på någon "kina-site"? Eller går det att skriva & fråga om de kan göra en liknande kanske?
     Har bara sett den som originaldesign, men att betala över 20 000 för en klänning känns lite överkurs!

Jaa, det är bra, då har vi varandra tills nästa sommar, men lär ju droppa in fler också..
    När gifter du dig?=)
  • operfekt
    Sommarbrud skrev 2011-05-03 13:12:48 följande:
    Grattis till förlovningen! Och välkommen in i trådenGlad

Så fin klänning, och som 1700tal skrev så måste man ju inte bara köpa 1... Vissa har ju flera stycken :) Alltid bra att ha Flört
    Taaack! Är så glad :D
    Tårarna bara rann när han friade, nu vet jag hur det känns att gråta glädjetårar iaf, haha!

Jaa, jag får klura på det, känns som att det är lätt att beställa flera, man vet ju inte vilken som är bäst PÅ =)
  • operfekt
    Miceme skrev 2011-05-03 13:14:03 följande:
    Man behöver ju inte välja bara en på en gång Här är vi flera som har flera klänningar i garderoberna.
    Den klänningen är fin, Darling Daisy hade med den klänningen bland sina bilder också vet inte vart hon sett den.

Det är svårt med klänning helt klart!
    Haha, det är bara det med plats också, vart ska man förvara allt?! :D

Åh, då kanske hon vet vart det går att köpa en kopia, eller så kan jag ju surfa runt mer, har ju bara hunnit börja skrapa på ytan av alla klänningar än så länge! :D
  • operfekt
    1700tal skrev 2011-05-03 13:19:51 följande:
    Har hemma att välja mellan, bör tilläggas. På nätet gör de ju ingen egentlig nytta.
    Haha, precis! På nätet kan man ju inte prova dem, klappa på dem, beundra dem. osv osv.. :D
  • operfekt
    Minuz skrev 2011-05-03 13:27:49 följande:
    operfekt - den klänningen du länkar till är en av mina två favoriter just nu. Den finns på dhgate.com men kolla priserna, de skiljer sig en aning. Det billigaste priset på denna klänning inkl frakt ligger straxt under 800 kr.
    Oj, tack!
    800 är ju verkligen ingenting :O
    Hur funkar dhgate, är det som tradera där man får söka på vara, vad ska jag söka på för att hitta den?

Vad har du för andra favorit, verkar som att vi har lika smak, så vore kul att se =)
  • operfekt

minuz: Aha, där har jag röstat & det var också där jag fick upp ögonen för klänningen & googlade fram den, så tack! ;D
    Både 4 & 3 är jättefina, men 4an är magisk!

Jag hittade klänningen, men fattar inte hur man gör för att beställa, det är ju inte särskilt mycket information
    man får uppge eller så? Vart skriver man in mått & strl, osv..?

Haha, det är ju perfekt! & så kan man ju göra när klänningarna är så billiga, inte direkt att man gör så när de kostar över 10 000?!

Ahaa, det är ju ett sätt.. Jag har planerat att gå ner i vikt innan bröllopet, så får vänta liite med att beställa klänning, är ju över ett år kvar =)

• operfekt

Då är det ju bra att testa, du får ju ta den du själv känner dig finast i, även fast jag itne tvekar över att man känner sig jättevacker i båda!

Haha, eller så blir man lite galen när priserna är så låga!

Men visste du hur det är man anger storlek & så, formulären är ju inte de bästa, eller om man vill göra ngn ändring eller så? Ska du beställa från dhgate? Det är bra, kan jag ta tips från dig sen efteråt =)

• operfekt

Jag har testat att ta add to cart, men tycker inte det kommer några instuktioner :S
    Bara en liten ruta där det står add remark, inte ngn info om storlekar eller mått osv :S

• operfekt
    Miceme skrev 2011-05-03 15:04:28 följande:
    Det är i den rutan du anger storlek eller mått, det verkar som att det är något fel med bilderna på den sidan för sixe charten kommer inte upp,  på min dator iallafall så står det att alla bilder (utom de på klänningen) the photo is currently unavilable
    Ja, precis, så det är svårt att veta vad man ska skriva! Men ska inte beställa riktigt än, så hinner väl hitta en sida som fungerar, haha =)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!