1700tal skrev 2011-05-03 13:04:34 följande:
operfekt skrev 2011-05-03 12:57:21 följande:
Jag är ny inom bröllopsplanerandet, sambon friade i förrgår!
Bröllopet blir nästa sommar, funderar på 7/7, det känns som ett bra datum.
Ska helt klart beställa klänning från kina, så tar gärna emot alla era kunskaper inom ämnet, haha!
Svårt med klänning dock, då jag är kort (159), samt är ganska timglasformad eller päronformad med midja & höfter..
Svårt att veta vad man passar i :S Men det finns så mycket fint! Hur ska man kunna välja bara en?!
denna från elie saab: www.funkytrend.com/wp-content/uploads/2011/02... är ju såå fin, men vet inte om man kan hitta ngt liknande, sen kanske jag vill ha tubtopp också, så svårt som sagt!
Men vad roligt, grattis till förlovningen!!!
Och väldigt välkommen till tråden är du givetvis! Ställ massa frågor, här är alla hjälpsamma. Däremot kan någon fråga försvinna i mängden om många pratar samtidigt, då är det bara att citera din egen fråga så den puffas upp igen och säg åt oss att inte gaffla så dant utan koncentrera på din fråga istället!

1700tal skrev 2011-05-03 13:09:03 följande:
Och förresten behöver du inte ALLS bara välja EN!

De flesta här i tråden har beställt 2-6 klänningar...
Jag gifter mig förresten oxå nästa sommar så det vore ju skoj med nån mer som håller sig kvar här bland kinasidorna när alla andra har gjorts till ärbara kvinnor.
Och jättefin klänning, så romantisk! Du har sett att man oftast kan göra om modellerna va? Alltså göra om den du länkade till till axelbandslös tubmodell osv..

Jaa, jag är jätteglad, & alldeles bubblig! Så känns bra att ta lite bubbel här bland alla andra som är bubbliga, så känns det inte som att min omgivning kommer tröttna på mig! :D
Haha, jag har sett det! Det är ju ganska bra att göra så när de är så billiga, man borde ju kunna sälja den man inte väljer sen efteråt =) Lär ju inte bli svårt att bli av med fina klänningar som kostar så lite =)
Jaa, den är såå fin! Om jag tar den vill jag nog ha med ärmar iaf.. Men frågan är ju bara om liknande modell finns på någon "kina-site"? Eller går det att skriva & fråga om de kan göra en liknande kanske?
Har bara sett den som originaldesign, men att betala över 20 000 för en klänning känns lite överkurs!
Jaa, det är bra, då har vi varandra tills nästa sommar, men lär ju droppa in fler också..
När gifter du dig?=)