• operfekt

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Darling Daisy skrev 2012-05-09 16:38:23 följande:
    Operfekt: wow! Så fin!!
    Jaaa, jag är så glad just nu! Jag bubblar, haha!
    Vill bara prova den ordentligt, men det får vänta några timmar.
    Men som det ser ut kommer den passa perfekt :D

Får se sen när jag testar den om jag vill ha underkjol till eller inte (tror att det är en inbyggd)
    Tror inte att det kommer behövas?
  • operfekt

Tack alla, jag är verkligen jättenöjd med den :D

1700tal skrev 2012-05-09 19:15:40 följande:
    Operfekt - så fiiin!! Var beställde du ifrån nu igen? Vet att du sagt det 100 ggr men men guldfiskminne är som det är..
    Jag beställde från mylove (men när de skickade så stod http://DRESSUPFOREVER.COM
    som avsändare, så det kanske är deras nya namn?
  • operfekt

Blivande svärmor hjälpte mig att prova klänningen ordentligt, men hon är inte så bra på att ta kort..
    (& jag glömde det där med att göra iordning mig för bilderna, hej osminkad & rufsknut)

Trots en riktig kamera blev bilderna såhär, haha.. (Här utan bandet, får se om jag använder det eller inte, är även en blomma som man kan fästa på bandet,
    Men klänningen passade iaf perfekt (hon borde dock ha dragit åt lite mer)
    Får dock inte gå ner såå mycket i mått, vill inte att snörningen ska gå ihop så mycket mer..

Klurar på om jag behöver underkjol eller inte, vad tror ni? Vill ju egentligen inte ha den puffigare, skulle bara vara för att "stötta" släpet isåfall..

• operfekt

Taaaack så mycket för alla kommentarer, är ju så väldigt nöjd själv,
    men är ju alltid skönt att se att man inte bara inbillar sig att den är fin :D

Monstertjejen: Jag har mörklila & tealblå i färgtemat, skulle kanske kunna testa ett mörklila band,
    men jag tror nästan jag vill ha det vitt/ivory =) Men håller med om att den blir finare med bandet på, så får vi se om det blir med eller utan blomma..

• operfekt

Naive: Åh, så roligt! Hur länge har du väntat, har du fått provat den?! :D
    Jag kunde ju inte vänta när jag fick min, var ju tvungen att se om den var någorlunda i rätt strl =)

Vill se bilder! :D

• operfekt

Naive:
    Åh, håller tummarna för att den verkligen gör det! :D

Oj, det var länge sen, men om den sitter så bra som du tror så är det väl kanske värt det
    (kan ju vara jobbigare om man behöver ändra den något eller så)

När är det dags för bröllopet?

Haha, känner igen det där, var likadant för mig igår :D

• operfekt
    Matztjej skrev 2012-05-10 17:36:52 följande:
    Mina klänningar kom i måndags!!

Skrev precis ett långt mail om hur kass min dator är, och det fick jag bevis på nu igen... Pga detta har jag inte lagt upp bilder.

Klänningarna är iaf kanon! Perfekt i storlek och längd. Lite småtrådar som ska fästas men inget stort.

Jag beställde från MyLove men avsändare är ZaraBridal.com, tracking nr jag fick gick till en lycklig vinnare i GBG i går. Inte hela världen eftersom jag har fått det jag har beställt!

Operfekt - Har du fått ditt paket? Datorn dör om jag försöker leta i historiken... :)
    Haha, jag fick också min klänning igår, precis som dina så är den perfekt i strl & längd, men har några trådar som ska klippas av/fästas. Det blev verkligen att vi följdes åt!
    På min stod dressupforever.com som avsändare, knasigt! Haha, undrar om det kan ha varit mitt trackingnr du fick?

Här är länkar till bilder på min klänning: http://www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/123558/phpmpl34i.jpg
    http://www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/123577/phpy19sm4.jpg
    http://www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/123560/phpwgnxbh.jpg

Men så tråkigt att du inte kan visa bilder, vill ju se! Men blev de som på bilderna?
  • operfekt
    Anny: Jag tycker också mer om kinaklänningen, men det är ju du som ska bestämma, men om du funderar på att göra om Lily-klänningen till kort kanske du kan ha den på kvällen & den andra på dagen? =)
  • operfekt
    Anny skrev 2012-05-10 19:06:45 följande:

Okej, smått meningslöst...men har kapat klänningen lite på lngden...och kladdat lite

Lite roligare i kortare modell va?

Jaa, det ser ut som att den kommer kunna bli fin så! Hur jobbigt är det att ändra den?

Har funderat på att ha två klänningar jag också, men nu är jag så kär i min klänning,
    så vet inte om jag vill det längre, haha!
    Fast den har ingen upphängning eller så för släpet, det kanske jag borde fixa, så kanske jag kan ha den hela kvällen =)
  • operfekt

Tinzi: Sminket & håret ser jättebra ut, men jag får ju se imorgon :D

Naive: Åh vilken fin klänning, älskar släpet!

Car1021: Klänningen ser fin ut, vill ju se en bild med den på ;D

Imorgon åker sambon till tyskland för att handla alkohol, sitter här & försöker klura ut vad & hur mkt han ska köpa, det är inte lätt! :S

• operfekt

Haha, när vi ändå är inne på tyskland så måste jag berätta :D

Min sambo var ju i tyskland igår & köpte till bröllopet tillsammans med en av hans marskalker..

Han köpte nästan allt på listan jag skrivit, men jag hade tänkt att de 5 personer som dricker
    cider till maten istället för tråkiga burkar skulle få flaskor som har samma strl som vinflaskor.
    (dessa: http://www.calle.dk/Default.aspx?ID=116&SID=SHOP6&GroupID=SHOP6_662&ProductID=SHOP6_500023514 )

De var dock slut i Calles, så de åkte till bordershop istället, där de inte heller fanns.
    Sambon köper då 5 (!!!) extra plattor cider istället för 6 st sådana flaskor.
    Nästan samma mängd?! Haha, skrattade så mycket när han berättade det!

Det blev väl lite extra roligt för att jag hade funderat på om vi skulle ta bort någon av
    de plattor cider jag skrivit upp för att det kändes som att vi skulle få massor över.

• operfekt
    Magenta skrev 2012-05-18 12:49:19 följande:
    DHGate är precis som ebay. Dvs du väljer en specifik säljare och köper av denna. Min kostade knappt 1000 kr inkl frakt så kände inte att det gjorde så mycket om den inte blev bra. Men är man väldigt petig med hur slutresultet blir så kanske inte kinaklänningar är det bästa valet dock. De tolkar lite fritt och tänk på att om storleken blir fel så kanske du måste anlita en sömmerska hemma och det kostar ju minst lika mycket som klänningen säkert. Så man måste nog vara beredd på att det kan gå galet likaväl som det kan gå bra.

Fast jag köpte en knäkort också på vinst och förlust för 35 usd (245 sek) från ebay, som jag väntar hem.

Fast denna kanske jag använder på vår förlovninsgfest istället. Jag gifter mig inte förrän nästa år så är väl lite tidigt ute med 2 beställda klänningar (än så länge), ha ha
    Åh, har du länk till denna? eller till säljaren =)
  • operfekt

Pulmonate: Men ååååh så vacker näbbklänning, förstår att du är väldigt nöjd med den!
    Bra jobbat! :D

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!