• operfekt

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700-tal: ta visa endast på mig så ser du den på inlägg nr 17045 (sidan 6) Har ändrat på en sottero -claudette :)

• operfekt

Så typiskt att de ska uppdatera just när jag äntligen ska beställa ;( Men det borde väl inte vara någon fara, de brukar väl inte ta mer än 6 veckor på sig? Börjar känna mig lite stressad angående klänningen, tre månader kvar..

• operfekt

Daniiel: Du som har beställt bolero från den där sidan jaginte har namnet nu här på mobilen, hur var de i storlekarna? Och vart mäter man för bolero? Sambon måste ha mätt alldeles tokigt, för jag tror jag hamnade över xl och det har jag svårt att tänka mig då jag är ganska liten över just axlarna, allt över 38 ser bara stort ut på mig.. :S

• operfekt
    daniiel skrev 2012-03-29 13:21:50 följande:
    Haha ja, Tulipbridal. Jag mätte från axel till axel, bak i nacken alltså och omkretsen mitt på överarmen och matchade det mot deras storlekar. Jag beställde en Medium och hade då storlek 40 ungefär på överkroppen, på vanliga kläder alltså, och den satt tight med var inte för liten. Boleron var ju i exakt samma mått som det står i storlekarna på sidan. Om man skulle skriva deras storlekar i siffror, så skulle jag tro att de är något såhär - S = 34/36, M = 38/40, L = 42/44 och XL = 46/48 om man vill gå efter såna storlekar. De är alltså väldigt normala i sina storlekar.
    Hade för mig att det var så de hette, men var inte säker, men gissade att du visste vilken sida jag menade ;D

Hmm, får testa att mäta igen då, frågan är om jag ska ta strl s eller m då vet inte om det är bäst om den sitter tight eller möjligen är för stor, kanske bättre att ta tight?

Usch, jag vill bara beställa nu nu nuuu, dumma mylove ;(
  • operfekt
    daniiel skrev 2012-03-29 13:13:44 följande:
    Du kan ju beställa via mejlen också, om du vet vilken klänning du vill ha och har/kan hitta bilder på den. Om du känner att du inte vill vänta. Skriv vid beställningen att det är lite bråttom också, säg att du ska gifta dig 1 månad före du egentligen ska. Mylove brukar ju dock vara väldigt snabba.
    Ja, jag har ju mailat med dem, men hon sa att jag skulle beställa över hemsidan, sen har jag för mig att de hade bra mått-tabell för boleron på den sidan (ska ju beställa boleron från dem också)
    Skrev att jag skulle gifta mig 2/6, hon sa att det skulle ta ca 30 dagar att få klänningen, att det inte skulle vara något problem.. Är bara att hoppas att den blir bra & som jag vill ha den, aaannars kommer jag känna mig stressad,
    men känns som att de flesta har varit nöjda, så jag är optimistisk =)
  • operfekt

Nu har jag mailat med mylove igen, det skulle ta ett tag innan sidan kom upp igen skrev dem =/
    Tror ni att det inte är någon fara att beställa genom mail? Känns ju lite säkrare att beställa
    genom sidan, där man ju får ordernr osv.. Kan man be om att få ordernr även fast man beställer via mail?

• operfekt
    28juli2012 skrev 2012-04-03 09:16:57 följande:
    Min är beställd genom mail och det var inga problem, visserligen innan sidan gick ner men det borde ju inte spela någon roll.
    Åh, så bra, då känns det lite tryggare, fick du ordernr? Hur lång tid tog det tills du fick den?

Din klänning blev vääldigt fin förresten, den blev väldigt likt originalet va?
  • operfekt
    28juli2012 skrev 2012-04-03 09:38:55 följande:
    Nja orginalet gjorde jag ju om, men den blev väldigt lik den bilden jag skickade =)
    Tog ca 4a veckor.
    Fick inget ordernr däremot ett sändingsnr när jag mailade och frågade hur det gick för dom Skrattande
    Okej, men den blev som du ville ha den iaf =)
    Jag har ju också gjort om en klänning, hoppas hoppas att den blir bra,
    annars kommer det bli stressigt :S

Aha, efter hur lång tid mailade du? Tänkte hur de visste vilken order som var din?
  • operfekt

Såå, nu har jag slängt iväg ett mail med min beställning, får se hur snabba de är på att svara,
    men när det gäller en beställning borde de väl vilja svara snabbt iaf?

Usch, det pirrar i magen, hoppas hoppas hoppas att den blir bra, annars blir det lite stressigt :S

• operfekt

Matztjej: Åh,, jag betalade också till Mylove idag, då kommer vi följas åt! Vilka klänningar beställde du, och varför ville de inte göra de du ville?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!