• operfekt

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Miceme skrev 2011-05-03 15:34:13 följande:
    viewitem.eim.ebay.se/stuning-wedding-dresses-...
    Här är den också
    Meeen 181 kr med frakt känns ju faktiskt fööör bra för att vara sant?! :O
    Miceme skrev 2011-05-03 15:37:53 följande:

Denna är ju himla fin! Tips till er som letar kvälls/mottagnings/frukost klänning endast 391kr inkl frakt
    viewitem.eim.ebay.se/evening-prom-wedding-dre...
    Åh, söt, undrar om den finns i annan färg, skulle kunna vara tärnklänning då =)
  • operfekt
    Miceme skrev 2011-05-03 15:58:54 följande:
    den kostar 985, 180 kr är underkjolen, på ebay kan man behöva välja sak, storlek och färg för att se det rätta priset, särskilt på klänningar då säljaren oft ahar underkjol att sälja också
    ahaa, det förklarar saken, haha :D
  • operfekt
    Farmall skrev 2011-05-03 16:18:19 följande:
    Ne, det är riktigt dålig stil.

Jag beställde ju min 11 januari och om inte jag räknar fel skulle ju 50dagar bli någonstanns i mars? Trodde jag skulle hinna beställa en till min tärna där, men det har jag lagt ner....hoppas bara min klänning kommer innan bröllopet nu. Klänningen är det viktigaste av alla prylar för min del och det är den som saknas nuuu så här sent, ca 1 månad kvar.
    Usch, det måste kännas riktigt uppstressande!
    Så dåligt av dem, vilket företag är det du har beställt från?
  • operfekt
    Love you til the end skrev 2011-05-03 17:47:44 följande:
    Hej på er alla! :)
    Jag är ganska ny på detta med kinaklänningar, men känner mig väldigt sugen på att beställa en (Eller två eller tre Flört )
    Jag är dock lite osäker på vad som sitter snyggt på mig (Är en storlek 36-38, men har höfter och byst). Jag är verkligen superduperpetig med hur kläder sitter, och vill att de ska sitta perfekt. Så jag har funderat på att gå till en bröllopsbutik och testa klänningar och se vad för sort jag passar i (Kanske till och med hitta drömklänningen). Känner mig ju dock jättetaskig, som tar personalens tid för att sen kanske inte köpa något (Förutom eventuellt tiara och slöja) av dem.
    Hur har ni gjort? Har ni testat i butik först, eller bara beställt rakt av? Glad 

Hej, då är vi två nya idag!
    Jag har också tänkt gå & prova, det är så svårt att veta vad man passar i för modeller, det är ju inte direkt såna kläder man brukar gå omkring i! Håller med om att det kommer kännas dumt, men de har ju inte köpkrav,
    man får säga att man vill testa själv/inte behöver så mycket hjälp! & vem vet, man kanske hittar en som har ett bra pris & köper där ändå!
  • operfekt

Nu väntar jag spänt på svar på vad mina ringar kan tänkas kosta,
    trooor jag har kommit på vad jag vill ha för några.
    (fick en tillfällig i silver när sambon friade)
    Så hoppas jag att vi hinner få dem innan vi ska till miami
    i juli, det vore ju ett bra tillfälle att byta de riktiga ringarna där,
    & då ta det 7/7 så det blir ett år innan bröllopet =)

Vart har ni köpt era ringar?

Om man får fråga det i en klänningstråd, haha ;D

• operfekt
    jennifaer skrev 2011-05-03 19:24:54 följande:
    I den här tråden får man fråga om alltSkrattande

Jag har beställt både förlovningsring och vigselring från schalins och ska hämta ut dem på fredag! Jag har också en tillfällig i silver så jag slog till på både förlovnings- och vigselring på en gång så att jag får matchandeGlad Mina tog en vecka innan de kom så det tar inte särskilt länge om man inte specialbeställer och att byta ringar i miami låter ju hur mysigt som helst!
    Så bra! Jag kommer nog också beställa båda på en gång så att man vet att de passar ihop, sen hur man ska hålla sig från att prova vigselringen hela tiden när man får den innan kan jag ju klura på, haha! =)

Vilken ringmodell har du? =)

Jaa, ska boka allt till miami imorgon, vi har lite tur eftersom sambon ska på konferens där & då får sitt flyg, samt boende betalt, så vi behöver bara betala min flygbiljett, så stannar vi några extra dagar också. De extra dagarnas boende får vi ju betala, men borde bli max 10 000 för oss båda & en vecka i florida, känns helt okej!
  • operfekt
    L8PR skrev 2011-05-03 20:08:39 följande:
    Gaaahhhhh, gissa om jag spricker av nyfikenhet. Idag hade de varit å ringt på me dmin klänning, men helt ovanligt så var jag på jobbet då. Så imorgon får jag se den! Jiiippii!
    Åh, så kul, kan tänka mig att du är nyfiken! :D
    Du måste rapportera sen!
  • operfekt
    Minuz skrev 2011-05-03 21:36:43 följande:
    Som ni vet så är ju detta min stora favorit just nu. *S*
    Men jag vet inte hur jag ska göra eftersom sambon inte tycker om den....... Han tycker om enkelt och "vanligt". Och den han har valt är oxå jättefin, min favorit nr 2. Men jag har ju nu bestämt mig för att ha slöja och jag tror inte det passar riktigt till denna.....
    Men jag är helt förälskad i denna, och den är så otroligt fin tillsammans med en golvlång slöja och tror ni inte oxå att det skulle bli fint med antingen en liggande bukett eller en sån där bollbukett som man håller i handen med något häng i.......
    Men hur gör jag?
    Ska jag ta den sambon tycker för att vara den "vackraste" i hans ögon eller ska jag ta den jag älskar?
    Min sambo var inte heller så förtjust i den, han tyckte den var för mycket också, kanske är en killgrej,
    jag älskar den :(

Han kommer ju säkert älska den när den kommer på, tror knappast han ogillar den om du kommer med den i kyrkan, men såklart vill man att mannen ska tycka att man är så vacker man bara kan.
    Du får helt enkelt beställa båda & testa ;D
  • operfekt
    Skumboll skrev 2011-05-03 21:48:57 följande:
    VA? Visar ni klänningarna för era gubbar?
    Haha, min sambo vill inte se klänningen jag ska ha, men bad om hans åsikt om 10 olika klänningar för att se vad han gillade, kan ju vara bra att ha ett litet hum ;D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!