• operfekt

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Pink: Förstår att du blir arg, omöjligt att förstå exakt vad de menar,

undrar om de bara har använt google translate eller ngt :S

Usch för krångel :(

• operfekt
    Humlan skrev 2011-07-25 22:08:43 följande:

Men åh, vilken söt/bra idé! Vad är det för flaskor?

Buketten var också väldigt fin, önskar jag också var duktig med blommor =)

• operfekt

Nu har jag varit & provat bröllopsklänningar, blir nog en fluffig tyll-klänning till mig, måste bara komma på hur jag vill ha den, funderar på om spets kan bli bra till överdelen, älskar ju spets!
    Väntar på bilderna som syster tog för att se om jag verkligen såg bäst ut i den, trodde inte att jag skulle passa i modellen då jag är så kort, men ja.. Den var sååå fin!

Känns ganska bra också att jag inte behöver gå ner i vikt för att känna mig fin i klänningen
    (har tänkt försöka gå ner 10 kg) då behöver jag inte känna mig så stressad, även fast jag
    fortf vill gå ner & träna för min egen skull! =)

• operfekt
    Minuz skrev 2011-10-14 17:47:07 följande:
    Hmm........ tråden är borta!?!
    Läste i en tråd här på foru,et för ett par veckor sedan och nu kan jag inte hitta den.............. Den handlade om att ge varandra tips om reor och roliga saker...... Där hade en tjej lagt upp ett spel som jag tänkte köpa i julklapp..... Men inte sparade jag sidan som den fanns på. Någon här inne kanske vet? Skulle vara ett spel för ett par som varannan vecka drog vars ett kort och skrapade den som en trisslott så att man absolut inte innan vet vad som står. Och på varje kort skulle det stå något som man skulle göra för den andre under veckan. Nåt snällt. Tyckte det kunde vara en rolig graj att göra..........
    http://www.myheart.se/289-52-romantiska-veckor.html =)
  • operfekt
    Minuz skrev 2011-10-14 18:25:37 följande:
    Du är en ängel!!!!!!!!!!!!!! Tusen tack!
    Hihi, nej ingen ängel, har bara bra minne, mindes vad det hette & googlade, bara kul att kunna hjälpa till =)
  • operfekt
    pinklove skrev 2011-10-29 16:01:59 följande:
    Lite frågor till er som är lite mer hemma på det här med Kina klänningar.

1. Ni som har beställt egendesignade klänningar hur har ni gått tillväga med betalningen osv eftersom man inte gör beställningen via en produktsida så att säga? Har ni fått ordernummer ändå osv?

Jag har mailat Mylove-bridal och frågat dem om de kan sy upp min egenmixade klänning och det var inga problem. Nu undrar jag bara hur jag ska gå tillväga. Såhär ser mitt ihopplock ut (den kommer naturligtvis att skickas som större bild så de verkligen kan se detaljerna):

2. Ni som gjort liknande ändringar behöver jag tillägga något i min beskrivning/mina pilar osv för att de ska förstå vad jag menar?

3. På ovandelens originalbild så är egentligen spetstyget fyllt med pärlor men de vill jag inte ha så jag målade över dem i photoshop för att få det till en enhetlig färg. Tror ni att jag behöver specificera att jag absolut INTE vill ha pärlor eller kommer det förvilla dem att jag ens skriver ordet pearls och att de då kommer lägga till pärlor ändå?

4. Bältet skulle jag vilja ha att det går att ta bort. Hur skriver jag detta på bästa sätt så att de förstår vad jag menar?

5. Behöver jag specificera att jag vill ha MYCKET tyll eller ser de det på bilden? Jag kommer naturligtvis att köpa en matchande underkjol till, men vill ändå att det ska kännas maffigt med tyllen!

6. Sen funderar jag över snörning i ryggen eller inte. Jag tycker att dragkedjor bakom dolda knappar är absolut snyggast men samtidigt kommer jag kämpa med att gå ner 5 kilo till efter graviditeten och därmed kanske snörning är bättre eftersom jag då inte behöver vara supersäker på mina mått. Jag kan tycka att snörning är fint på andra men till just denna klänning och till min stil tror jag inte att det kommer göra sig bra, samtidigt vill jag ju vara säker på att jag kommer kunna ha den. Är det bättre då att beställa klänningen efter de mått jag har nu och sen satsa på att sy in den här i Sverige om det behövs?

7. Mycket frågor nu men här kommer den sista: Ni som beställt Ivoryfärgad klänning från Mylove-bridal har den varit mörk eller ljus? Jag tycker att den ser väldigt mörk ut på deras color chart på hemsidan och vill inte ha den riktigt så mörk. Mer en bruten vit liksom. Men det är ju svårt att se färgen på datorskärmen.

Hoppas att någon kan hjälpa mig! :) Tack på förhand!
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor, har dock också tänkt beställa en väldigt ändrad version från Mylove-bridal.. Måste bara fråga om du har ngn länk kvar till den klänningen som har gett dig överdelen på din klänning, den ser väldigt mycket ut som jag vill att min ska se ut, så nu blir jag kluven på om jag ska byta..

För övrigt tycker jag att din klänning ser ut att bli såååå snygg om de får till den som du menar!
  • operfekt

Snart är det dags för mig att beställa min klänning,
    kommer nog behöva lite stöd ;D

Tiden går ju så fort, har tänkt beställa i mitten av mars,
    men det har hela tiden varit långt bort,inte längre dock!

http://www.mylove-bridal.com/the-newest-ball-gown-wedding-dress-bgw0271_p1580.html
    Den har jag tänkt beställa, men ska göra om den lite, så att kjolen börjar direkt under det bandet.
    Men tror ni att det går att ha snörning ändå?
    Ser det ut att vara bara spets eller broderier?
    Fast kan ju annars skriva att jag vill ha spets, inga paljetter eller så?

• operfekt

Annars håller jag på med bröllopshemsidan, kom på att det
    kan vara bra att ha den färdig innan inbjudningarna skickas ut. :D

• operfekt
    1700tal skrev 2012-03-01 11:54:33 följande:

Operfekt - er bröllopshemsida, vilken "mall"/företag använder du dig av? Får man kika?

Jag bygger själv, tycker det är kul att webdesigna..
    Kommer dock bara ändra lite på en sida jag byggt tidigare, har inte ork att börja från början =)
    Men sen när den är färdig kan jag visa en länk iaf =)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!