• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Lommila1
    1700tal skrev 2012-02-10 19:16:38 följande:

Förmodligen.. :-/ Vi har ganska lik bakgrund, hör jag. Har även jag en ganska avslappnad och accepterande inställning till min bild i spegeln, det är siffran på vågen som stör mig...

Men du kan ärligt talat inte ha några valkar, du har ju i stort sett samma vikt och längd som jag. Och valkar har jag inga längre...

oh yes att jag har, allt mitt överflöd sitter runt midjan eller snarare under midjan.. o jag har en getingmidja à Maria Antoinette, vilket gör att det hela ser väldigt konstigt ut.
     sett från min längd, vikt o bmi borde jag vara hur slim som helst, men om man är lätt byggd är vikten inte allt...
    Som exempel så har alla i min familj, talar altså farsa+ äldre bröder ( morsan är en riktig xxs så henne räknar vi inte med..;)) betydligt smalare bak/rumpa än mig o drar ca 2 tum mindre i jeans, å då e det endå jag som har de tajtaste;) och ligger 2 dm under i längd, hmm

Men till saken: De är inte så mycket man kan göra tyvärr, klart man kan ju alltid motionera mera och äta nyttigare, men frågan är ju vad som är viktigaste i livet
  • Sommarbrud

DD: tack :) vi mår super ! Är sÅ glad att jag fick snitt denna gÅng! Känner mig jätte glad och kan vara med honom hela tiden. Storebror e lite sur över att jag inte bär honom men mannen e ju hemma o hjälper till :). Så nu ska jag viktsatsa så massa pepp behövs !

• Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2012-02-10 21:45:06 följande:
    DD: tack :) vi mår super ! Är sÅ glad att jag fick snitt denna gÅng! Känner mig jätte glad och kan vara med honom hela tiden. Storebror e lite sur över att jag inte bär honom men mannen e ju hemma o hjälper till :). Så nu ska jag viktsatsa så massa pepp behövs !
    Vad skönt att det gick bra!! Förstår att storebror är lite sur. Det måste ju vara en jätteomställning att få ett lillesyskon som man ska dela allt med...

Hur länge ska ni vara hemma båda två? 
  • pulmonate
    Lommila1 skrev 2012-02-10 18:54:41 följande:
     Spännade disskusion...
    Jag trodde jag hade min idealvikt på ca 56 kg /173 cm. ( okej dethär låter ju nästan anorektiskt, men jag har så klen benbyggnad så det var en bra vikt så att säga...)
    Sen knaprade jag får ca 3 år sedan antideprisivt i närmare 1 år och var uppe och sniffade på 75 kg sträcket, men sen jag slutade och ändrade lite på matintaget kom jag mig ner till ca 63 kg...vilket kändes helt ok jämnfört med de 75 iaf...
     nu har jag igen levt livets goda dagar o kommit upp till ca 70kg,  nu är jag på diet igen och har bröllopsmålet ställt på 60kg.  Jag har kommit in i åldern för att acceptera mig själv och sånt... Men frågan är ju i vilken vikt man är bekväm? jag tror ju aldrig att jag kommer ner under 60 kg mera
    Jag är ju inte bekväm i att inte äta chips på fredag o makaroner o ris o ljust bröd osv... Sanningne att säga börjar jag bli så van vid mina valkar aatt de inte stör mig, utan det är främst siffran på vågen som stör mig....
    Borde man mao sluta väga sig?
    Hej! Skulle bara säga att 56kg är ju jätte lite! Då låter något mittemellan mer "hälsosamt".... Det är ju mycket beroende på vad man har för kropp. Vi är alla olika och det är det som är vackert. Man ska trivas med hur man ser ut och inte hur mycket man väger egentligen. Ens kropp ändras i åldern. Fast än man kommer ihåg så väl hur man såg ut som 18 åring eller 25 åring, så är det skillnad hela tiden.  Sen är det också viktigare att vara hälsosam och bry sig om sin kropp än att väga något särskillt. 
  • Sommarbrud

DD: bara tio dagar men sen ska han vara ledi varje torsdag o fredag fram till sommaren så det ska bli jätte Roligt :)

• daniiel

Vad många vi verkar vara som kämpar på med vikten, vilket på sätt och vis kan vara rätt skönt, för då finns det ju många som kan peppa och stötta :) Självklart tycker jag ju inte att det är roligt att ni andra också kämpar med vikten, missförstå mig inte. Jag hoppas verkligen, och tror, att vi alla kommer fixa det! :D

Jag har gjort mina egna menyer, valt mat helt själv. De har som något verktyg där man kan ange livsmedel och på så sätt räknar man ut hur många kcal det är i en måltid. Jag har försökt välja varierad mat som både jag och familjen tycker om och försökt matcha det mot ungefär hur många procent protien, kolhydrater och fett som man bör äta osv. Tycker det var väldigt skönt, eftersom jag som sagt är väldigt kräsen med mat och äter långt ifrån allting, att slippa få någon annans färdiga meny.

Jag är ju lite kortare än ett par av er här inne med mina 163cm ;P Och betydligt tyngre med mina 95kg! Jag har alltid legat på 50-55kg, men när jag blev gravid gick jag upp massor, ända till 96kg. Jag ammade inte, men lyckades ändå gå ner till 75kg under de första tre månader efter förlossningen. Det höll dock inte i sig så länge. Vår dotter föddes med ett hjärtfel och är opererad 4 gånger för det. Vi bor i Skellefteå och operationerna gjorde i Göteborg, drygt 100mil bort. Där satt man i veckor, månader isolerade på ett sjukhus och den enda maten som fanns var mackor i kafeterian och snabbmat, så man åt ju det eftersom man inte ville lämna lillan en halv dag för att hyra bil och åka och handla. Då gick jag under 3år, då vi var isolerade hemma och på sjukhus, upp allt igen och tror jag vägde som mest 97kg. Från sommaren 2010 till sommaren 2011 lyckades jag dock gå ner så på vårt bröllop vägde jag ca 80kg. Nu, 6 månader senare, så väger jag 95kg igen. Det beror dels på att jag varit mycker sjuk under vintern och inte kunnat röra på mig som jag brukar, men förmodligen också på att jag började äta Cerazette. Ska dock sluta med det nu, men tror inte att det blir bättre med något SSRI-preparat. Just därför känner jag att jag måste ta itu med vikten nu, för jag vägrar gå upp ännu mer!

Mitt mål är som sagt att väga 65kg lagom till jul och jag hoppas verkligen att jag klarar det :) Det är ju inte lätt detta med vikten och egentligen bryr jag mig inte om vågen står på 63kg eller 67kg, jag vill bara inte vara såhär stor. Jag vill vara bekväm med mig själv. Motivation är ju dock nödvändigt och jag kan tänka mig att den kommer svikta och ibland kommer det nog kännas väldigt tungt.

• Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2012-02-10 22:01:14 följande:
    DD: bara tio dagar men sen ska han vara ledi varje torsdag o fredag fram till sommaren så det ska bli jätte Roligt :)
    Det är skönt att vara hemma båda två ett tag, man är ju inte helt hundra direkt efter ett snitt! Jag hade min mamma till mycken hjälp de första månaderna, det var skönt. 
  • Sommarbrud

Daniiiel: men då kan vi kämpa ihop ! Jag ammar inte heller men gick ner efter förra sonen allt och lite till men denna gång så vill jag gå ner ännu lite till. Jag väger för mkt men ska försöka att titta på hur kläder sitter sitället för siffran på vågen. As svårt för jag är nog vägnings fantast... Jag gillar att träna så när snittet läkt ska jag börja med träningen på riktigt. Tycker det e skönt att springa och att spinna sen är det skönt att göra saker utan barn :)

• Darling Daisy

Det där med vikt är intressant! 
    Jag är 170 cm lång. När jag gick i gymnasiet vägde jag typ 63 kg och tyckte att jag var en jätte. Jämförde mig med tjejer som var nån dm kortare och pinnsmala...
    Sen pluggade jag, gick upp till typ 85 kg.  Då tyckte jag att 63 kg var jättesmalt
    Gick ner till typ 68 med VV och kände mig som en gudinna. Fasiken vilka snygga kläder jag köpte!
    Sen flyttade jag "hem" och hade det riktigt j-la jobbigt ett tag. Min pappa var sjuk (fick en stroke) och jag fick tampas med både hans personlighetsförändring och mina idioter till släktingar.  
    Detta plus att jag jobbade 10 mil från hemmet, gjorde att jag gick upp alla kilon igen.
    Sen flyttade vi, min pappa gick bort och jag blev gravid: tadaaa - mer än 100 kg!

Sen hade jag tyvärr inte sån tur som alla säger: "när du ammar så fullkomligen ramlar kilona av dig" ... Jo, tjena! Jag gick ner till typ 95 kg på ett halvår. Sen gick jag ner magra 5 kilo till m VV... Min kropp verkade reagera tvärtom mot alla andras under amningen.

Förra våren testade jag GI/LCHF och gick ner 15 kilo på några månader. Nu har jag nog gått upp det mesta igen. Har varit en jobbig höst.

Min poäng: snacka om att vikten beror på hur man mår!! Jag har dock aldrig haft sån tur att jag förlorat vikt när jag mått dåligt...  

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!