• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal

Italia08 - jag hade en period då jag var konstant sugen på fikabröd och annat sött (även choklad). Skulle nog klassa det som ett milt sockerberoende, men definitivt ett beroende eftersom jag hade ett sug efter det. Jag gjorde en total anti-socker-detox istället för att "trappa ner" eller byta ut det mot frukt eller lightprodukter som många gör. Åt allt som vanligt men uteslöt ALLT socker under några mån. Då försvann det och har inte kommit tillbaka sen dess. Nu äter jag frukt dagligen, efterrätt/fikabröd då och då och choklad ytterst sällan. Framför allt försvann allt sug eftersom jag "avprogrammerade" hjärnan the hard way.

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-02-11 12:11:00 följande:

Jag skulle personligen aldrig äta enligt VV eftersom jag har så pass bra koll på vad mat verkligen innehåller. Jag vill inte ha tillsatser i maten, utan vill äta "ren" mat. Det är ju en aspekt bortom det här med viktnedgång, det synsättet lever jag med dagligen. Därför går VV bort för mig.

Det där är också otroligt sant! Det finns så mycket äckliga tillsatser i mat!!!
    Jag väljer också bort lightprodukter och allt för konstlade varor så gott jag kan. Allra helst skulle jag vilja ha ett riktigt lanthushåll, dvs vara helt självförsörjande. Det vore så otroligt häftigt! Fast än så länge så äter vi färdigköpt korv, pasta, köttbullar, smörgåspålägg och lite sånt. Jag tycker dock inte längre att tex färdiga sallader (typ räksallad) är goda, det smakar för konstgjort.
    Jag gillar rent kött, potatis, sallad, sås, typ husmanskost. Fast om jag äter enligt GI så skippar jag ju potatisen, den går ju bra att undvara. Lite svårt tycker jag att det är när vår dotter noga registrerar vad jag äter... vill inte att hon ska börja vägra äta tex potatis för att mamma inte äter det...

Sen tycker jag att det känns lite motigt att betala pengar till ett vinstdrivande företag (VV) när jag egentligen inte har behov av det. Om jag ska lägga pengarna på något viktrelaterat så borde det istället vara terapi, för att komma underfund med när och varför jag äter!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-02-11 12:38:02 följande:
    Sen tycker jag att det känns lite motigt att betala pengar till ett vinstdrivande företag (VV) när jag egentligen inte har behov av det. Om jag ska lägga pengarna på något viktrelaterat så borde det istället vara terapi, för att komma underfund med när och varför jag äter!

Åh, gilla gilla gilla! *tuppen upp*

Ja, det där med självförsörjning är ju en dröm vi har gemensamt! Efter lovet börjar jag den efterlängtade kursen i ekologisk grönsaksodling, me like!

Sen har jag insett att det ofta låter som jag är en extremist vad gäller mina krav på mat men det ÄR ju inte så. Jag tycker jag äter den mest okomlicerade mat som finns att hitta. Allt är så himla basic så det är nästan löjligt... Ja, jag har valt bort ett stoooort antal livs(farliga)medel men sen är det ju busenkelt. Och nu pratar jag om mat som livsstil, inte för att gå ner i vikt (då får man utesluta ytterligare livsmedel men principen är densamma). Så det här med matindustin (och det är ruskigt nog verkligen i industri, en smutsig sådan) är kanske en annan diskussion än den med viktnedgång - men de går definitivt hand i hand.

Men det där med din dotter... Du måste ju inte utesluta potatis, du kan byta ut det/komplettera med andra rotfrukter och sötpotatis. Potatis är nyttigt, men ännu nyttigare är de andra rotfrukterna. Potatis är ju bara en liiiten del i vad som finns att köpa i den kategorin. Problemet i sverige (fast ett förståeligt sånt eftersom det är mkt lätt att odla) är ju att vi äter det som huvudsaklig basföda. Jag vurmar ju för sötpotatisen, krutpaketet av nyttigheter som är det absolut hälsosammaste vi kan äta!

• pulmonate

Det jag märker av mer med att kroppen förändras är att 1) det är svårare att komma i form. 2) huden är inte lika fast och resultaten märks inte lika tydligt. 3) man orkar inte så mycket som förr. Och detta har jag märkt på senaste 5 åren. Jag är inte "gammal" men jag märker verkligen skillnaden! Och det har inte med vikten o göra direkt. Jag har alltid legat runt 60-63 sen jag var 18. Så jag har aldrig haft så svårt att hålla vikten. Jag har alltid varit aktiv och ätit bra men det är något jag gjort sen jag var barn, som jag är uppväxt med. Jag har aldrig bantat men ätit nyttigt. Men trotts att vikten alltid varit mer eller mindre densamma så ser min kropp inte likadan ut. Och det är det jag menar med att acceptera. Det är bara bra om folk vill bli mer hälsosamma, träna och ta hand om sig. Det är  "tabu" att nämna något om någons vikt. Folk kanske säger till dig att det ska accepteras för att de ser att du kanske är ledsen att du har svårt att gå ner det sista? 
    Vill bara säga, 1700tal, du är jätte snygg!! Du är super fin i dina klänningar. 

• Just Me
    1700tal skrev 2012-02-11 12:11:00 följande:

Jag skulle personligen aldrig äta enligt VV eftersom jag har så pass bra koll på vad mat verkligen innehåller. Jag vill inte ha tillsatser i maten, utan vill äta "ren" mat. Det är ju en aspekt bortom det här med viktnedgång, det synsättet lever jag med dagligen. Därför går VV bort för mig.

Sen är jag för lat för att göra maten så komplicerad. Har en kompis som kör på det och för mig känns det inte bra att mat förvandlas till siffror (har haft mina perioder i tonåren då mat VAR siffror, vill inte hamna där igen). Men det är jag det. GI går som på räls, sånt gillar jag!

Men har man en massa sötsug, gillar godis och snabba kalorier så kanske VV är en lättare omställning. Så är det med min kompis, hon är megasockerberoende och lever på både socker- och lightprodukter. Hon kör VV för där får hon äta produkter med sötningsmedel, hon tycker det passar hennes "behov" bäst. Jag tycker hon borde hålla sig borta från en diet som tillåter fortsatt sockerberoende... Men alla sätt är bra utom de dåliga!

Du menar med "ren" mat mat som inte är light?
    Jag gick ner med VV innan jag blev gravid (igen) och körde bara "ren" mat. Inga light produkter, inge sötningsmedel etc. Så det där handlar bara om hur du väljer att äta dina "poäng" per dag. Jag fick planera o planera, men jag vägrar o ha Lätta på mackan eller ha nå light produkter i maten så det var bara vackert o gilla läget  Tänkte jag måste säga att det GÅR att äta s k "ren" mat även m VV...

Dock kommer jag nog inte köra VV efter denna graviditet då närmsta klass ligger 130km bort Får väl bli nå GI/LCHF kanske...har ju lite tid o fundera på det  
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-02-11 12:58:26 följande:

Åh, gilla gilla gilla! *tuppen upp*

Ja, det där med självförsörjning är ju en dröm vi har gemensamt! Efter lovet börjar jag den efterlängtade kursen i ekologisk grönsaksodling, me like!

Men det där med din dotter... Du måste ju inte utesluta potatis, du kan byta ut det/komplettera med andra rotfrukter och sötpotatis. Potatis är nyttigt, men ännu nyttigare är de andra rotfrukterna. Potatis är ju bara en liiiten del i vad som finns att köpa i den kategorin. Problemet i sverige (fast ett förståeligt sånt eftersom det är mkt lätt att odla) är ju att vi äter det som huvudsaklig basföda. Jag vurmar ju för sötpotatisen, krutpaketet av nyttigheter som är det absolut hälsosammaste vi kan äta!

Vad roligt med ekologisk grönsaksodling, var ska du läsa den kursen? Du får dela med dig av det du lär dig!

Nä, vi lagar ju så normal mat vi kan. Om vi kokar potatis, så slänger jag i några morötter eller liknande. Sen tar jag mycket morötter och nån liten bit potatis, medan dottern föredrar tvärtom. Då märker hon inte så tydligt vad jag gör!

Sötpotatis ska jag definitivt testa. Undrar om jag nånsin ätit det? Hur gör man med sån?
  • Darling Daisy
    Just Me skrev 2012-02-11 13:28:01 följande:
    Du menar med "ren" mat mat som inte är light?
    Jag gick ner med VV innan jag blev gravid (igen) och körde bara "ren" mat. Inga light produkter, inge sötningsmedel etc. Så det där handlar bara om hur du väljer att äta dina "poäng" per dag. Jag fick planera o planera, men jag vägrar o ha Lätta på mackan eller ha nå light produkter i maten så det var bara vackert o gilla läget  Tänkte jag måste säga att det GÅR att äta s k "ren" mat även m VV...

Dock kommer jag nog inte köra VV efter denna graviditet då närmsta klass ligger 130km bort Får väl bli nå GI/LCHF kanske...har ju lite tid o fundera på det  
    Klokt! Skönt att höra att man kan anpassa även VV till sina egna värderingar!

Ok, jag ska inte klaga på mina 35 km till vv-klasserna
  • Italia08
    Darling Daisy skrev 2012-02-11 13:39:41 följande:
    Vad roligt med ekologisk grönsaksodling, var ska du läsa den kursen? Du får dela med dig av det du lär dig!

Nä, vi lagar ju så normal mat vi kan. Om vi kokar potatis, så slänger jag i några morötter eller liknande. Sen tar jag mycket morötter och nån liten bit potatis, medan dottern föredrar tvärtom. Då märker hon inte så tydligt vad jag gör!

Sötpotatis ska jag definitivt testa. Undrar om jag nånsin ätit det? Hur gör man med sån?
    Sötpotatis som klyftor i ugnen kryddade med lite timjan är jättegott! Ska faktiskt äta det i dag. Glad
    Funkar även att göra goda gratänger med och ha i pyttipanna.
  • Darling Daisy
    Italia08 skrev 2012-02-11 13:44:02 följande
    Sötpotatis som klyftor i ugnen kryddade med lite timjan är jättegott! Ska faktiskt äta det i dag. Glad
    Funkar även att göra goda gratänger med och ha i pyttipanna.
    Tack, det ska jag testa! Ska leta upp sötpotatis i vår lilla butik, bara! Är överlycklig över att de har börjat ta hem lammkött ibland, så de får bättre o bättre sortiment! 
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-02-11 12:34:29 följande:
    Italia08 - jag hade en period då jag var konstant sugen på fikabröd och annat sött (även choklad). Skulle nog klassa det som ett milt sockerberoende, men definitivt ett beroende eftersom jag hade ett sug efter det. Jag gjorde en total anti-socker-detox istället för att "trappa ner" eller byta ut det mot frukt eller lightprodukter som många gör. Åt allt som vanligt men uteslöt ALLT socker under några mån. Då försvann det och har inte kommit tillbaka sen dess. Nu äter jag frukt dagligen, efterrätt/fikabröd då och då och choklad ytterst sällan. Framför allt försvann allt sug eftersom jag "avprogrammerade" hjärnan the hard way.
    Imponerande! Tack för tipset. Och ja, det är väl egentligen det enda sättet för att få det funka, att göra dett "the hard way". Vill verkligen ta mig själv i kragen.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!