• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • LL 2010
    1700tal skrev 2012-02-10 09:51:51 följande:
    Åh, vad spännande!!! Du måste lägga upp bilder direkt när den kommer hem!! Den är ju tämligen okomplicerad i modellen så det borde bli bra.
    Ja jag hoppas verkligen det! Inte några broderier eller krångliga kjolar, hoppas bara att överdelen inte blir för hög, att knapparna är fina och att det verkligen är en V-formad ringning i ryggen. och att kjoltyget ser fint ut. Ska gifta mig på en ö i Kroatien så vill verkligen att den ska se "naturligt" luftig ut.
    Härlig fredag!
  • daniiel
    LL 2010 skrev 2012-02-10 09:38:16 följande:
    AAAAAaaaaaahhhH!!!!!!!!!!!!!!!! Fick precis ett mail från MyLove Bridal att klänningen är skickad!!! Blev toknervös och glad! Beställde den 21 januari och den skickas alltså idag - snabbt!! Nästa oroväckande snabbt... Men jag har ju beställt en modell som dem har och bara ändrat så att jag får knappar i ryggen så det kanske är därför... Väntar med SPÄÄÄÄÄNNING!!!
    Vad roligt :) Min klänning, som jag hade under vigseln, sydde de på ca 2 veckor också och jag är då nöjd med min. Hoppas du ska bli minst lika nöjd med din :) Men wow, jag anser alltid att de som inte väljer snörning är grymt modiga! :D
  • LL 2010
    daniiel skrev 2012-02-10 10:07:33 följande:
    Vad roligt :) Min klänning, som jag hade under vigseln, sydde de på ca 2 veckor också och jag är då nöjd med min. Hoppas du ska bli minst lika nöjd med din :) Men wow, jag anser alltid att de som inte väljer snörning är grymt modiga! :D
    Va skönt att du blev nöjd med din, jag har hört så mkt gott om MyLove så det var därför jag valde dem.
    Haha, angående snörning vs knappar så har jag alltid tyckt att knappar ser så vackert och romantiskt ut. Det är ett måste med knappar för mig. Jag gifter mig i juli så jag har tid att sy in/fixa till klänningen ifall det behövs. 
    Tack för peppande ord! 
  • jepe2b
    LL 2010 skrev 2012-02-10 09:38:16 följande:
    AAAAAaaaaaahhhH!!!!!!!!!!!!!!!! Fick precis ett mail från MyLove Bridal att klänningen är skickad!!! Blev toknervös och glad! Beställde den 21 januari och den skickas alltså idag - snabbt!! Nästa oroväckande snabbt... Men jag har ju beställt en modell som dem har och bara ändrat så att jag får knappar i ryggen så det kanske är därför... Väntar med SPÄÄÄÄÄNNING!!!

Men va??? Oj va snabbt, jag beställde fr Mylove den 22/1 men har inte hört nåt, bara en massa mail med samma frågor som jag redan svarat på...å hoppas det inte blivit nåt tok med min beställning.

Spännande att se om du blir nöjd, du får som sagt lägga upp bild sen.

• LL 2010
    jepe2b skrev 2012-02-10 10:19:46 följande:

Men va??? Oj va snabbt, jag beställde fr Mylove den 22/1 men har inte hört nåt, bara en massa mail med samma frågor som jag redan svarat på...å hoppas det inte blivit nåt tok med min beställning.

Spännande att se om du blir nöjd, du får som sagt lägga upp bild sen.

Jag lovar, så fort den kommer. Kommer studsa runt av nervositet/lycka idag. Men jag hade inga ändringar på min förutom knapparna - du kanske har fler ändringar? Jag hörde inte ett smack från dem efter orderbekräftelsen, idag fick jag ett mail som sa att den var skickad. Så kolla din mailox, du kanske också fått ett :)
  • daniiel
    LL 2010 skrev 2012-02-10 10:19:27 följande:
    Va skönt att du blev nöjd med din, jag har hört så mkt gott om MyLove så det var därför jag valde dem.
    Haha, angående snörning vs knappar så har jag alltid tyckt att knappar ser så vackert och romantiskt ut. Det är ett måste med knappar för mig. Jag gifter mig i juli så jag har tid att sy in/fixa till klänningen ifall det behövs. 
    Tack för peppande ord! 
    Ja, jag förstår om man tycker det är finare och har man tid på sig fixa till klänningen så är det ju inte så farligt om den är lite stor/liten. Håller tummarna för att din klänning ska vara superfin och passa :)
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2012-02-10 09:54:00 följande:
    Ja, jag funderar på att bara be dem skicka en ny underkjol nu så vi slipper allt detta. De har ju ändå sytt tamigfan ap långt släp iaf som de INTE skulle.
    Nä, släpet tror jag ärligt talat de glömde att det skulle va kortare. Det ser ju ut att va den längd som orginalet har.
  • daniiel
    Tinzi - Har du inte löst det där med Milly ännu? Hua, så tröttsamt. Bra att du står på dig iaf, för det är väl precis vad de försöker göra - trötta ut dig, så du ska backa och ge med dig.
  • jepe2b
    LL 2010 skrev 2012-02-10 10:24:04 följande:
    Jag lovar, så fort den kommer. Kommer studsa runt av nervositet/lycka idag. Men jag hade inga ändringar på min förutom knapparna - du kanske har fler ändringar? Jag hörde inte ett smack från dem efter orderbekräftelsen, idag fick jag ett mail som sa att den var skickad. Så kolla din mailox, du kanske också fått ett :)

Ja jag har ju beställt en klänning efter en bild, alltså inte efter deras "ordinarie" sortiment så det kan ju vara därför jag inget hört. Iofs så är jag inställd på 40 dagar som de meddelat att det tar men eftersom jag inte fått ngn orderbekräftelse så blir man pirrig...jajaj man ska väl ha is i magen gissar jag. Det är väl lika bra att öva på det inför vad som komma skall rörande allt som har med bröllopet att göra.

• bridetobe2013

En liten fråga.... Jag har ju beställt den här klänningen och tog en befintlig stl. Men på längd står det 175 cm. och jag är bara 170. Om den passar ngn som är 5 cm längre än mig. tror ni den är krånglig att fålla upp. Har bett att få utan släp men det visar sig om släpet sitter på. tycker det är finare med släp men då det är på rådhuset så blir det lite mkt. I vilket fall så har jag en sykunnig moster. Eftersom dom antagligen inte har påbörjat den än så kanske man skulle maila och berätta att man bara är 170 cm annars...
    1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!