• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

1700: fyller vi på samma dag ? Roligt !!!

• 101112

1700tal: det låter som om dessa människor som klankar på dig har gett upp fullständigt när det gäller deras egna kroppar och eftersom du inte har gjort det sticker det i deras ögon. Antagligen skulle de vilja men orkar kan eller törs de inte ta tag i sina liv så ist tar de ut sitt dåliga samvete på den som vägrar stangera.
    Kämpa på du och må bra med det och även ni andra jag håller tummar och tår för att ni ska lyckas med era mål.Nalle

• 1700tal
    101112 skrev 2012-02-11 11:17:20 följande:
    1700tal: det låter som om dessa människor som klankar på dig har gett upp fullständigt när det gäller deras egna kroppar och eftersom du inte har gjort det sticker det i deras ögon. Antagligen skulle de vilja men orkar kan eller törs de inte ta tag i sina liv så ist tar de ut sitt dåliga samvete på den som vägrar stangera..
    Jaa... Tror faktiskt att det kan vara så. Det är svårt att tänka så bara eftersom det är personer som jag tycker väldigt mkt om. Och som tycker mkt om mig. Den sortens missunnsamhet ligger så långt ifrån mina egna tankebanor att jag har svårt att acceptera den. Jag förstår den liksom inte... Men du har säkert rätt.
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2012-02-11 10:47:25 följande:
    1700: fyller vi på samma dag ? Roligt !!!
    Nej, skrev fel! 21e ska det va...
  • Sommarbrud

1700: tänkte väl borde kommit ihåg om vi fyllde samma dag :). Äter du fortfarande enligt gi ? Jag funderar på hur jag ska lägga upp kosten på bästa sätt. Och gi kanske kan vara ngt ?

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-02-11 08:44:14 följande:

Och jag fyller 30 den 22e! Säger ju att vi har en hel drös fiskar här i tråden!!

Men det där du skrev DD var så klockrent, det ska jag använda nästa gång dessa människor påpekar att min kropp förändras med åldern. "Japp, det gör den! Därför är det desto mer viktigt att ta tag i de återstående 5 kilona innan det går ännu fler år!"

*Trettioårskris?*

Hoppas dina vänner förstår lite bätttre vad du menar! Det finns ju många anledningar till att man går upp i vikt. Vi här verkar ju vara överens om att det har med ens fysiska och psykiska mående eller medicinering att göra. (Eller graviditet, förstås)
    Då är det väl bara bra om man kan, som du skrev, ta tillbaka sin "normala" kropp, den man hade innan man blev sjuk/fick medicin/annan utlösande faktor. Jag tror att de flesta som har testat på både normalvikt och övervikt,  är överens om att man känner stor skillnad i ork, smidighet och fysiskt välmående. Jag vill gå ner i vikt för att lätt kunna knyta skorna, orka busa med dottern, kunna träna med hästarna och minska riskerna för sjukdomar relaterade till övervikt. 
    Sen inser jag att min självbild från gymnasiet (när jag vägde 63 kg och tyckte det var mycket) är skev. 63 kg till mina 170 cm är helt okej. Idag skulle jag vara helnöjd med att väga 65 kg! FAST, när jag närmar mig den vikten kommer jag kanske att omdefiniera mina mål. Sitter kläderna bra? Hamnar jag mellan storlekar? Har jag rätt ork/rätt muskler för att träna så som jag vill? 

Och för protokollets skull: jag är vattuman, hamnar på den sidan om datumgränsen!  
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2012-02-11 11:38:13 följande:
    1700: tänkte väl borde kommit ihåg om vi fyllde samma dag :). Äter du fortfarande enligt gi ? Jag funderar på hur jag ska lägga upp kosten på bästa sätt. Och gi kanske kan vara ngt ?
    Jag har ju testat både VV och nåt mellanting mellan GI och LCHF. Tycker båda metoderna funkar bra, väljer nog GI/LCHF före VV då det för mig är lite stressande att behöva åka på möten varje vecka. Har inga vv-möten närmare än 35 km bort, så det tar liksom en hel kväll. Då lägger jag hellre den tiden på en promenad eller så...
  • 1700tal

Jag skulle personligen aldrig äta enligt VV eftersom jag har så pass bra koll på vad mat verkligen innehåller. Jag vill inte ha tillsatser i maten, utan vill äta "ren" mat. Det är ju en aspekt bortom det här med viktnedgång, det synsättet lever jag med dagligen. Därför går VV bort för mig.

Sen är jag för lat för att göra maten så komplicerad. Har en kompis som kör på det och för mig känns det inte bra att mat förvandlas till siffror (har haft mina perioder i tonåren då mat VAR siffror, vill inte hamna där igen). Men det är jag det. GI går som på räls, sånt gillar jag!

Men har man en massa sötsug, gillar godis och snabba kalorier så kanske VV är en lättare omställning. Så är det med min kompis, hon är megasockerberoende och lever på både socker- och lightprodukter. Hon kör VV för där får hon äta produkter med sötningsmedel, hon tycker det passar hennes "behov" bäst. Jag tycker hon borde hålla sig borta från en diet som tillåter fortsatt sockerberoende... Men alla sätt är bra utom de dåliga!

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-02-11 11:47:15 följande:
    Och för protokollets skull: jag är vattuman, hamnar på den sidan om datumgränsen!

Jupp, det är noterat sen lääänge tillbaka! *drottningen av oviktigt vetande*

För övrigt tycker jag det du skrev var sunt och bra. Man får verkligen passa sina kroppsideal så de inte börjar gå åt det osunda hållet. Har haft vissa problem med det så tror mig (nu jag jag är äldre och visare ) kunna känna igen tecknen om mina självbild skulle börja snurra på högvarv. Under sista tiden i gymnasiet tvingade jag ner mina 65 kg till 52. Inte mkt på 175 cm. Näver bäver again, säger jag bara.

• Italia08

Först vill jag säga att det är kul att läsa om hur motiverade ni alla är med viktnedgång/bättre hälsa osv.
    Keep it up! Glad

Men apropå sockerberoende. Inte för att jag har ett beroende på det viset, men jag skulle gärna ta emot tips på vad man kan äta i stället när man blir väldigt sugen på godis till exempel. Jag förstår ju själv vad som är bra och inte men om ni har några tips som ni vet funkar tar jag gärna emot det. =)
    Jag är ju väldigt svag för lakrits och har svårt att stå emot när jag blir sugen. Vill äta mindre sånt mest för tändernas och hyns skull.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!