• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-02-11 13:48:34 följande:
    Nu ska vi ut och äta middag, vår lilla familj och min mamma. Mamman ska sen inkvarteras på hotell, vi har beställt ett rum med badkar till henne. Hon har pratat om hur mycket hon längtar efter ett riktigt skönt bad halva vintern nu
    Ska bli kul att se hur hon reagerar när hon märker vad vi gjort!
    Det där lät förresten riktigt omtänksamt! Hon blir säkert jätteglad!!
  • daniiel

Shiiit.. vad ni skriver! Kul, men man får mkt att läsa ;P haha

Vi är alltså 4st som fyller under februari här? Vad roligt :) Jag brukar aldrig annars träffa på folk som är födda då, har alltid trott att februari är en ovanlig månad :P

Här i Västerbotten hade vi inte gladeligen åkt 35km, usch, alldeles för långt! haha Jag älskar sötpotatis, supergott och tummen upp för att det blivit så mkt enklare att få tag på :) Tycker väldigt bra om rotsaker överlag, då är jag minst förtjust i vanlig potatis. Färskpotatis under sommaren är dock en helt annan sak, då äter vi mkt potatis, för att sedan knappt äta någon under resten av året. Sedan äter jag (vi) mest kalkon, nötkött och fisk. Då oftast "hemslaktat" kött och fisk som den lokala fiskaren fångat. Tycker det är toppen :D Hur som helst så äter vi då aldrig annat än lokalproducerat kött faktiskt och väljer gärna lokalproducerat när det gäller andra varor också. Det är bra på många sätt tycker jag :)

Sedan måste jag säga att hemma hos oss slinker det då titt som tätt ner lite Mamma Scans köttbullar och Findus fiskpinnar ;P Samt endel lightprodukter, då vi faktiskt blivit rekommenderade lightprodukter för dotters tänders skull. Hjärtbarn har oftast mkt sämre emalj osv och riskerar då att få tex endokardit, vilket vår dotter redan haft en gång.

• Jane

Är det någon här som har köpt herrkostym från exempelvis Landy eller Milanoo? Hur är kvalitén i sådana fall? Finns det någon mer kinasida som säljer kostymer?

• Minuz

Men guuuud vilka ungdomar ni är här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gissa om jag känner mig gammal?

Fyller ju hela 36 år 29/3

• Styrka

jag undrar oxå det! Vi har hgittat en del jättefina på DH Gate, men vet inte vilken säljare man ska välja... eller ens hur man söker på säljare...

• Minuz

Kul att läsa om alla "viktproblem"..........

När jag träffade sambon för ca 9 år sedan så vägde jag 60-62 kg och var nöjd med mig själv till mina 161 korta cm........
    Sedan kom barn nr 3 och jag gick upp en del som aldrig försvann, sedan vantrivdes jag något fruktansvärt på jobbet och började äta ännu mer godis, kakor, ja allt som var sött. Sedan kom barn nr 4 och jag var uppe som mest på 99,8 kg. Så inte över 100 Skrattande, Bytte arbetsplats, var så otroligt nära att springa in i väggen, stannade väl ca 1 mm ifrån, var sjukskriven, åt ännu mer socker + att jag än idag går på antidepressiva tabletter. Har gjort några försök gått ner lite upp lite.... För ett år sedan gick jag på vv, gick då ner 13 kg men upp 16 kg. Så för 2 veckor sedan började jag med LCHF. Vilket funkar bra än så länge, fast igår var jag så otroligt sugen på godis. Gått ner 2,4 kg på 2 veckor. Så väger nu runt 91 kg. Vill ner till 70 kg men får vara nöjd om jag kommer till 75 kg.

• 1700tal
    Minuz skrev 2012-02-11 15:53:57 följande:
    Men guuuud vilka ungdomar ni är här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gissa om jag känner mig gammal?

Fyller ju hela 36 år 29/3

Skönt att höra att jag inte är gammelhönan längre!! Ok, ett par i tråden var äldre än mig men sommarbrud och skumboll var ju värsta minisarna!

Förövrigt ska jag hantera min 30årskris med att köpa mig en sportbil. På fullaste allvar!

Och så måste jag säga att du verkligen inte ser ut att väga några 90 kg. Särskilt som du är så kort. Fattar inte var du har placerat de kilona... :-0 Men kämpa på du också, vi får hjälpas åt här i tråden!

Och till er som letar kostym - tror daniiel är den endas man som haft kinakostym (vad jag vet). Minuz har också beställt en tror jag som väl blev bra? Vi beställde från suitopia och den blev pannkaka, kommer inte användas!

• Styrka

Minuz hittade jag i rea-tips-tråden, jättesnygg! *tackar och bockar för tipset*

Men hur hittar man en specifik säljare på DH Gate?

• 1700tal
    Styrka skrev 2012-02-11 16:27:30 följande:
    Men hur hittar man en specifik säljare på DH Gate?
    Hmm, vet inte faktiskt.. Har de ingen sökfunktion?
  • bridetobe2013

Jag ger mig in i viktdiskutionen.....

169 cm lång och väger efter 5 v med VVonline 90,8 (startader på 95,8)

Jag äter sällan vv´s produkter. Äter samma mat som rästen av familjen. Fast i mindre mängd än förut. När jag jobbar 26 timmars pass och behöver flera matlådor så kan det slinka med en färdigrätt men annars äter vi bara lagad mat.

Jag drömmer om 65 kg men tror jag kommer vara fullt nöjd med 70kg. Har jag inte vägt sen innan 1:a barnet för 8 år sedan. Jag har en kraftig benstomme (som rästen av min släkt) och blir aldrig riktigt smal....

Har testat LCHF i 1½ månad förra vintern men mådde så fruktansvärt dåligt och fick riktiga smärtor i magen. Så är det fortfarande om jag äter fet mat. Så äter jag nyttigt så mår jag bättre. Den här veckan förväntar jag mig ett pluss på vågen då det varit både korvgrillning, 30 års fest m.m

Men det får jag ta. Nya tag efteråt igen. Hoppas komma igång och simma lite den här veckan.

Och just ja! Jag är FISK Fyller hela 31 den 11 mars. (och 30 årskrisen lyser med sin frånvaro)

1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!