• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz

Det stämmer att jag beställde en kostym åt mannen på dhgate. Och han är nöjd!

• Protexblue

Eftersom jag och min man vill köpa ett hus så snart som möjligt så har vi bestämt oss för en liten bröllopsbudget (25 000), och de verkar som jag faktiskt kan ha mitt drömbröllop för den summan. Men de betyder ju att de vore bäst att hitta en lite billigare klänning. Jag har vart och kollat runt i Värmland på olika klänningar och alla är jätte tråkiga, jag vill ha en utan band men de går inte att hitta en som ser bra ut och är som jag vill ha, orkar ju inte köpa en klänning för 6000 som ser ut som den kostar 500. Så jag har bestämt mig för att beställa en, men så klart är jag jätte nervös inför detta. Jag har hört så många skräckhistorier från dom som köpt kinaklänningar, men sen har man även hört om dom som är helt totalt jätte lyckliga. Har kollat runt på massa olika ställen, men fastnat för lightinthebox, vilket jag just nu tycker ser proffsigast ut. Jag har även hittat en absolut underbar klänning där, min drömklänning. Men så klart undrar jag om jag begår ett misstag att beställa därifrån. Är det någon som haft en total katastrof därifrån, är de någon som är jätte nöjd? Är de någon som har något tips?

• Minuz
    1700tal skrev 2012-02-11 16:22:28 följande:

Och så måste jag säga att du verkligen inte ser ut att väga några 90 kg. Särskilt som du är så kort. Fattar inte var du har placerat de kilona... :-0 Men kämpa på du också, vi får hjälpas åt här i tråden!

Hahaha......... TACK! men tyvärr Kortet togs i somras och då vägde jag faktiskt bara runt 80-82 kg.......  Men det mesta sitter oturligt nog på magen och baken. *ASG* Kunde väl satt sig en våning upp? Drömmer
  • daniiel
    Protexblue skrev 2012-02-11 18:40:49 följande:
    Eftersom jag och min man vill köpa ett hus så snart som möjligt så har vi bestämt oss för en liten bröllopsbudget (25 000), och de verkar som jag faktiskt kan ha mitt drömbröllop för den summan. Men de betyder ju att de vore bäst att hitta en lite billigare klänning. Jag har vart och kollat runt i Värmland på olika klänningar och alla är jätte tråkiga, jag vill ha en utan band men de går inte att hitta en som ser bra ut och är som jag vill ha, orkar ju inte köpa en klänning för 6000 som ser ut som den kostar 500. Så jag har bestämt mig för att beställa en, men så klart är jag jätte nervös inför detta. Jag har hört så många skräckhistorier från dom som köpt kinaklänningar, men sen har man även hört om dom som är helt totalt jätte lyckliga. Har kollat runt på massa olika ställen, men fastnat för lightinthebox, vilket jag just nu tycker ser proffsigast ut. Jag har även hittat en absolut underbar klänning där, min drömklänning. Men så klart undrar jag om jag begår ett misstag att beställa därifrån. Är det någon som haft en total katastrof därifrån, är de någon som är jätte nöjd? Är de någon som har något tips?
    Jag vet egentligen inget om Lightinthebox, men som jag förstått det, så är det de som handlat från Milly, Mylove och Landy som överlag är mest nöjda med sina klänningar. Hoppas du kan få mer, och bättre, svar från andra sen :)
  • Lommila1
    pulmonate skrev 2012-02-10 21:52:50 följande:
    Hej! Skulle bara säga att 56kg är ju jätte lite! Då låter något mittemellan mer "hälsosamt".... Det är ju mycket beroende på vad man har för kropp. Vi är alla olika och det är det som är vackert. Man ska trivas med hur man ser ut och inte hur mycket man väger egentligen. Ens kropp ändras i åldern. Fast än man kommer ihåg så väl hur man såg ut som 18 åring eller 25 åring, så är det skillnad hela tiden.  Sen är det också viktigare att vara hälsosam och bry sig om sin kropp än att väga något särskillt. 
    jag vet  det, men de bror på om man är byggd att vara ett benragnel så är man... tror jag var strax över 50 då jag gick i gymnasiet, och det är ju "bara" 8-9 år sen...
    Darling Daisy skrev 2012-02-10 22:38:34 följande:
    Min poäng: snacka om att vikten beror på hur man mår!! Jag har dock aldrig haft sån tur att jag förlorat vikt när jag mått dåligt...  
    detdär är knepigt; som sagt så gick jag upp i vikt pga antideprisiva läkemedel, å dem åt jag för att jag mådde psykiskt dåligt. före jag åt dem låg jag mest i sängen o orkade inte ens röra mig därifrån = inte gå till snabbköpet och hamstra choklad att trycka i mig för att det var synd om mig... Då höll jag vikten rel. bra. Kan bero på att jag var så nere så jag inte kunde själv skaffa föda och sambon matade mig med normal mat... Men om han inte skulle ha tvångsmatat mig skulel jag säkert gått ner pga att all engergi gick åt att göra andra saker än att tex äta.

Sen när jag kom på medicinering så hade medicinen den effekten ( alltå på andra än mig med) att man lätt går upp i vikt, sen att jag blev gladare gjorde att jag även kom mig upp ur sängen till snabbköpet efter skräp att trycka i mig, för att det var synd om mig gjorde inte saken bättre...

Summan alltså; jag har gått upp av må dåligt.

Men jag var denan gång ganska nära bottnen, Kan tänke mig att om man inte är på bottnen o krälar så kan man gå ner pga att man int viill eller orkar äta....
  • 1700tal

Protexblue - förr var det en hel del som beställde därifrån med blandat resultat. Det är ju en samlingssite för olika tillverkare inom massa områden så ett generellt omdöme är nog inte möjligt.

Om du vill ha en riktigt superfin klänning sydd i samma kvalité som de som finns här skulle jag ta landy eller coral's bridal. Milly gick i den kategorin förut men är tveksam nu. Kanske hade de bara en dipp, de sista klänningarna därifrån har varit lika fantastiska som förut. Om du vill ha en fin klänning till lite lägre pris än ovanstående så är mylovebridal välprovat och fungerar bra.

• Styrka
    Daniiel: Tusen tack för söktipset! Vi hade oxå gärna köpt från Dressman, men min sambo vill ha en silvrig kostym, och i Jante-lags-svärje får man ju inte sticka ut på nåt vis, så vi har inte lyckats hitta nån, trots idogt rännande på allt från HM till Massimo Dutti.
    Minuz: Din M2Bs kostym ser rätt blank ut, vad är den sydd i för tyg? Min sambo vill oxå gärna ha en blank silvrig kostym, inte bara en grå, men jag är lite rädd för att blanka tyger ska vara täta, inte andas och bli för varma och svettiga? Vore jättetacksam för råd på tyg-fronten!
  • Minuz
    Styrka skrev 2012-02-11 21:50:35 följande:
    Daniiel: Tusen tack för söktipset! Vi hade oxå gärna köpt från Dressman, men min sambo vill ha en silvrig kostym, och i Jante-lags-svärje får man ju inte sticka ut på nåt vis, så vi har inte lyckats hitta nån, trots idogt rännande på allt från HM till Massimo Dutti.
    Minuz: Din M2Bs kostym ser rätt blank ut, vad är den sydd i för tyg? Min sambo vill oxå gärna ha en blank silvrig kostym, inte bara en grå, men jag är lite rädd för att blanka tyger ska vara täta, inte andas och bli för varma och svettiga? Vore jättetacksam för råd på tyg-fronten!

HAHAHA............. Fråga mig om tyg............hmm den är sydd i eh ja jo just det den är sydd i tyg!

Den är inte riktigt lika blank i verkligheten, men nästan. Mannen är väldigt varm av sig och svettas superlätt, men han tyckte den var skön, även om han bara provat den så var han nöjd. Men jag kan kolla imorgon vad den är sydd av då jag just nu sitter på jobbet..........

• Just Me
    1700tal skrev 2012-02-11 14:12:49 följande:

Just me - då låter det ju som att du har en väldigt bra grundinställning till mat och tillsatser i den. Nu är jag inte alls så insatt i VV, läser mest på deras produkter i mataffären och det räcker. Önskar min kompis kunde ha lite mer av den inställningen och inte bara svälja konceptet med lågfett och light...

Men eftersom du inte verkar stå bakom VV:s filosofi och produkter kanske det känns bra att byta mot en diet som passar din inställning till mat (och att den ska vara GOD!) bättre?

Hur mkt har du att gå ner förresten?

Jag har inte så mkt,, har gjort en resa på över 30 kilo NER för några år sedan, och nu är jag ju gravid... Jag har den enorma turen att jag under mina graviditeter inte verkar gå upp i vikt, mer än det "nödvändigaste" eller vad man ska säga (med Hilda gick jag upp 6 kilo och ner 9 kilo när vi lämnade Sjukhuset när hon var 10 dagar), så att om vi leker med tanken att jag landar ungefär där jag var innan jag blev på tjocken nu senast så ca 10 kilo. Plus minus då vart jag egentligen hamnar, det vet jag ju inte idag  I min värld, är det inte så mycket eftersom jag redan gått ner så pass mycket en gång, det är liksom bara dem där "sista kilona" igen.... Och dem borde jag klara av  

Däremot känner jag igen mig i det du srkiver att folk börjar tjata när man bara har något kilo kvar.... "Inte ska väl du gå ner mer nuuuu, du ser ju SJUK ut!" var vad jag fick höra.... Och ändå var jag inte pinnsmal, utan hade kvar lite former (men mådde själv så otroligt mycket bättre!)

Jo jag funderar på antingen GI eller LCHF, vet ju att det oxå fungerar.... Måste bara själv komma på vad jag vill köra  

Apråpå, detta att man blir äldre och aldrig kan få tillbaka sin forna kropp, ni skrv om det tidigare i tråden... När jag började vänta Hilda sade mina (mindre trevliga) arbetskompisar saker som "Åh nu kommer du aldrig mer komma i dina jeans igen, vänta bara, du tror det NU men ojojojooooj det kommer du aldrig göra tro oss hahhaha!" Jag bestämde då att det ska jag visst göra, jag ska minsann visa er!!  När Hilda var 12 dagar gammal satte jag följande status på FB: "Hilda 12 dagar idag och det kändes rätt trevligt och komma i mina vanliga jeans idag...." INGEN av dem arbets kompisarna som skrattat åt mig i början av graviditeten, kommenterade...undra varför Ibland måste man få vara lite tjurskallig och envis, det är inte alls till ens nackdel  

Nu kom jag lite OT här, kom bara o tänka på det när jag läste i tråden Nu gonatt!!  
  • 1700tal
    Just Me skrev 2012-02-12 00:10:25 följande:
    När Hilda var 12 dagar gammal satte jag följande status på FB: "Hilda 12 dagar idag och det kändes rätt trevligt och komma i mina vanliga jeans idag...." INGEN av dem arbets kompisarna som skrattat åt mig i början av graviditeten, kommenterade...undra varför
    MOHAHA, underbart! *gilla*
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!