• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    servetten skrev 2012-02-12 21:31:25 följande:

Hej galningar =)

Jag har nog lyckats läsa igenom alla inlägg sen jag blev förlovad i början på januari!

Jag spontanshoppa en brudklänning på tradera, tänkte att 700kr hit eller dig. Men nu har jag hittat en som jag verkligen, verkligen vill ha!

Den som Stevie hade i mcleod's daughters:

Har hittat att lightinabox har nästan samma, men de gör den inte i den färgen..!

Så funderar på att ta vilderna och skicka till milly eller mylove som ni talar så bra om. Vad tror ni om det?

Mylove har några liknande i sitt ordinarie sortiment, och du kan ju få dom i vilken färg du vill :)

www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dress-alw0357_p1383.html
    www.mylove-bridal.com/aline-satin-wedding-dress-mwd0701102_p4465.html
    www.mylove-bridal.com/aline-wedding-dress-mwd0701104_p4468.html
    www.mylove-bridal.com/satin-strapless-wedding-dresses-style-1516_p7601.html
  • Styrka
    Minuz skrev 2012-02-12 20:11:24 följande:
    Självklart jag kollar......

Det står 100 % Polyester i den!
    Och han tycker inte att den blir för varm? Det var ju strålande, polyseter är ju billigt, och snyggt med!
  • Styrka

Polyester, inte polyseter... gick lite fort där...

• 1700tal
    servetten skrev 2012-02-12 21:31:25 följande:

Hej galningar =)

Jag har nog lyckats läsa igenom alla inlägg sen jag blev förlovad i början på januari!

Det där tycker jag bör uppmärksammas och få månadens stora applåd!!! Skulle ge dig en *blomma* om min knäppa dator bara gått med på forumets smilysar...
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2012-02-12 21:20:55 följande:
    Har du den underkjolen med släp? Vilka stl har du eller är det samma stl alltså One Size?

Jag har dessa utöver den ovan med två ringar:

Den med två ringar är smalare, den med 3 ringar (till vänster) är betydligt vidare (syns inte på bilden) och den med släp är även den riktigt vid. Alla är one size (fanns inget att välja på) MEN jag fick den med 3 ringar i betyyyydligt större strl, vet inte varför. Den skulle jag inte själv kunna ha, trots att det är resår. Dessutom är ringarna ÄNNU vidare på den. Fast de är ju justerbara.

Nu tror ju jag att du skulle ha allihop från milly, så stor såg du inte ut att va på bilderna. Men jättesvårt att säga.. Men den med 3 ringar lär definitivt passa. Både den med släp och den större med 3 ringar är till salu, har ingen användning för nån av dem.

• 1700tal
    IdaGotland skrev 2012-02-12 21:30:20 följande:
    Tack snälla du för snabb å bra respons! Glad Jag älskar båda klänningarna å kan verkligen inte bestämma mig, så det får bli båda för att jag ska kunna prova här hemma å bestämma mig... Cool Det värsta med Milly är att sidan är såå seeeeg! Man kan ju bli galen för mindre...
    Ang färgen så hade jag tänkt vit... När jag har provat klänningar irl så har jag känt en större dragning till de vita än de i ivory. Men jag är ju inte den som är den, om andra mer erfarna kommer med åsikter om att ivory är snyggare... Skrattande

Då skulle jag, som har alla tygprover hemma, ta kritvit till den i satin och ivory till den i taft (dvs den röda). Det skiljer stort på färgerna mellan de olika tygerna. Den vita i satin är en ganska behaglig vit (ivorysatinet är mer gräddvitt) medan den vita i taft ser blåaktig (och ivorytaften ser "vanligt" vit ut). Gäller bara Millys färger dock, de andra vet jag inget om.. Hängde du med?

Satin: vit=vit, ivory=gräddvit

Taft: vit=blåvit, ivory=vanlig vit

När min taftklänning i ivory kom hem var jag helt säker på att de hade gjort fel, så vitvit tyckte jag den var...

Vad har du för färger själv då, hårfärg/hudfärg? I de butiker jag provade i fanns typ 2 vita av 100 ivory, bara för de var så svårburna. :-/

• Protexblue

1700tal: Vet du då hur satin ser ut i ivory?

• Tinzi
    1700tal skrev 2012-02-13 07:18:49 följande:

Jag har dessa utöver den ovan med två ringar:

Den med två ringar är smalare, den med 3 ringar (till vänster) är betydligt vidare (syns inte på bilden) och den med släp är även den riktigt vid. Alla är one size (fanns inget att välja på) MEN jag fick den med 3 ringar i betyyyydligt större strl, vet inte varför. Den skulle jag inte själv kunna ha, trots att det är resår. Dessutom är ringarna ÄNNU vidare på den. Fast de är ju justerbara.

Nu tror ju jag att du skulle ha allihop från milly, så stor såg du inte ut att va på bilderna. Men jättesvårt att säga.. Men den med 3 ringar lär definitivt passa. Både den med släp och den större med 3 ringar är till salu, har ingen användning för nån av dem.

Oki, jag har ju den med 3 ringar hemma men tycker inte att den fyller upp baktill så vill gärna ha den med släp. Antar man kan sy ut resåren på ngt sätt om det skulle vara för tajt också alltså lägga ut en bild.

Nu ska jag kolla m. Milly idag ang om de åtminstone skickar en underkjol men annars köper jag den gärna. Vad hade du tänkt dig för pris? Mvh/Tina
  • Tinzi

Hej tjejjor!
    Känner mig nere. Kommer få ha en klänning jag inte ville ha, alltså med släp och fluff framtill :(

Har iaf Mejlat Milly nu allra ödmjukast om att bara skicka mig en underkjol nu MED släp i den största stl de typ har då den jag har satt lite tajt över midjan och inte hade släpt.

Nu hoppas jag verkligen att de bara skickar den jäkla underkjolen , så jag kan lämna in klänningen till väninnan på Lördag så hon syr fluff framtill och får upp den 10 cm så jag kan släppa det här sen.

Och JA jag skiter säkert i fluff och släp sen på vår stora dag, men ibland blir man besviken när man inte får det man vill ha på sin stora dag.

(Och anledningen till att det är svårt att göra den kortare nedtill är p.ga 1 mijon spets och pärlor i svart, och i midjan skulle det innebära en oändligt massa tid att göra om vilket min väninna inte har, och vanlig sömmerska kostar alldeles för mkt)

Skickar in bilder om några veckor när den är uppsydd så får ni se resultatet sen :)

• Mary12
    Fina klänningar du hittat :)! Min favorit var ändå nr 3. Tycker om att kjolen var lite större och "burrigare" än de andra klänninga. Väldigt snyggt oxå med snörningen i ryggen.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!