• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Anny
    pulmonate skrev 2012-02-13 12:28:40 följande:
    Klart att du vågar!!! Personligen tycker jag det är snyggare med knappar. Jag är inte så glad för snörning och tycker det känns lite mer "bitchigt"?? (jag vet att måånga gillar det, men detta är vad jag tycker). Knappar tycker jag är mer elegant och passar denna klänningen jätte väl. 
    Ååh du har rätt. Inte för att inte lite bitchighet skadat ;) Men den ÄR snyggare med knappar.
    Jag hade dock precis skickat mitt mail (ja jag vågade!) med min beställning med lace up. Och nu ångrade jag mig. Får se hur mycket pannkaka det blir av detta ;)

USCH!! Nåja, den är ju inte helt beställd förrns man han har betalat in ändå...right? 
  • emmadeckmar

Hej, jag är glad att jag hittade den här tråden, men jag har inte tid att bläddra bland alla sidor så jag vill fråga er gällande milanoo.com.

Jag har hittat en underbar, perfekt klänning där. Men efter att ha googlat en aning så ser jag sidor med massvis av dåliga recensioner :(

Finns det någon här som har beställt från dem och kan ge mig ett lugnande svar? :)
    Kanske finns det någon som ställt samma fråga som mig?
    länka gärna om det finns nån tråd jag kan ha missat!

• emmadeckmar
    emmadeckmar skrev 2012-02-13 12:48:44 följande:
    Hej, jag är glad att jag hittade den här tråden, men jag har inte tid att bläddra bland alla sidor så jag vill fråga er gällande milanoo.com.

Jag har hittat en underbar, perfekt klänning där. Men efter att ha googlat en aning så ser jag sidor med massvis av dåliga recensioner :(

Finns det någon här som har beställt från dem och kan ge mig ett lugnande svar? :)
    Såhär ser klänningen ut förresten. Det är inte milanoo´s egna bild (tyvärr, men dom anv. den på sin sida)utan bilden lånar dom från en sida som tillverkar klänningen fast till ett mycket dyrare pris.

Sååå, nån som beställt från milanoo och som vill dela med sig av resultatet? :)
  • Sommarbrud
    emmadeckmar skrev 2012-02-13 12:48:44 följande:

Hej!

jag beställde en klänning från Milanoo, den var helt okej men tyget var inte det bästa. Jag har beställt en klänning från Landy och den var så mkt bättre. Kostade lite mer iof men helt klart värt det. Milanoo har verkligen både fått ris och ros finns några som varit väldigt nöjda och sen finns det folk som varit super missnöjda. Jag är mitt emellan... Kanske inte så bra hjälp men jag kan leta efter bilder på den om du vill se ? Jag tror jag har de på datorn så hojta till så letar jag

• Tinzi
    1700tal skrev 2012-02-13 09:50:24 följande:

Ja, som jag skrev ovan - riktigt gräddvit. Underbar nyans tycker jag som inte gillar kritvita klänningar. Tycker millys satin i ivory ser oerhört lyxig ut (inte bara tacke att det är så tjockt, nyansen bidrar till den känslan). Men den är inte beige eller champangefärgad, bara riktigt gräddig...

Tinzi - aha, det är den med 3 ringar du har. Men den jag har kommer iaf sitta bekvämare och göra kjolen ännu vidare. Men håller tummarna för att de skickar en större med släp! Och misströsta inte med klänningen.. Har du kollat med din sömmerska om han inte kan ta upp den i längd i midjan istället för att lägga fluffiga veck på kjolen? Hävdar fortf att det är ett enkelt ingrepp (särskilt om hon är utbildad sömmerska) som inte tar lång tid...

Ja får se vad de svarar annars hör jag av mig på stört till dig ;)

Hon har bara sett klänningen på bild innan, så ska kolla med henne om hon kan sen när hon sett den på mig :)
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-02-13 11:24:09 följande:
    Slänger in en fråga till er experter här.
    Jag hittade för ett tag sen den här klänning som jag tänkte beställa från Mylove och nu när jag skulle gå in och titta på den hittar jag den inte på eras sida. Kan den ha utgått?

Det kan mkt väl vara så att den inte finns kvar längre. Jag har sett att de bytt ut endel klänningar på sidan. Du kan ju dock mejla in bilder på den där klänningen och få den uppsydd ändå :) Jättefin klänning!

Bara att skicka in bilder till deras mejl, jag skulle ha googlat fram bilder som dessa, utan text på på fram och baksidan och skickat in :)

• emmadeckmar
    Sommarbrud skrev 2012-02-13 13:00:07 följande:

Hej!

jag beställde en klänning från Milanoo, den var helt okej men tyget var inte det bästa. Jag har beställt en klänning från Landy och den var så mkt bättre. Kostade lite mer iof men helt klart värt det. Milanoo har verkligen både fått ris och ros finns några som varit väldigt nöjda och sen finns det folk som varit super missnöjda. Jag är mitt emellan... Kanske inte så bra hjälp men jag kan leta efter bilder på den om du vill se ? Jag tror jag har de på datorn så hojta till så letar jag

Ja visa mig gärna!

Ska kolla in Landy! fast det är ju så svårt att leta en ny när man hittat en "perfekt". Men man vill ju inte riskera något heller..

TACK för ditt svar!!
  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-02-13 13:01:18 följande:
    Det kan mkt väl vara så att den inte finns kvar längre. Jag har sett att de bytt ut endel klänningar på sidan. Du kan ju dock mejla in bilder på den där klänningen och få den uppsydd ändå :) Jättefin klänning!

Bara att skicka in bilder till deras mejl, jag skulle ha googlat fram bilder som dessa, utan text på på fram och baksidan och skickat in :)

Återigen Tusen tack för din hjälp! Jag hade faktiskt tänkt be dig om att göra lite ändringar på denna klänning med *blinkar stort*
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-02-13 12:57:02 följande:
    Såhär ser klänningen ut förresten. Det är inte milanoo´s egna bild (tyvärr, men dom anv. den på sin sida)utan bilden lånar dom från en sida som tillverkar klänningen fast till ett mycket dyrare pris.

Sååå, nån som beställt från milanoo och som vill dela med sig av resultatet? :)
    Ah, Bellas klänning från Twilight.. fin :) Ska bli spännande att se om du beställer den, hur resultatet blir :)
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-02-13 13:03:50 följande:
    Återigen Tusen tack för din hjälp! Jag hade faktiskt tänkt be dig om att göra lite ändringar på denna klänning med *blinkar stort*
    Haha jasså, se där.. vad är det för ändringar du vill ha på den? :)

Kikade på Mylove och kunde inte hitta klänningen heller, så den har nog utgått ur deras ordinare sortiment.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!