• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel

På tal om inget alls, men idag sätter jag igång med min viktnedgång på allvar! Trots att jag inte har någon klänning att klämma ner mig i eller bröllop att tänka på. Kände bara att det var dags att investera i mig själv :)

Hade själv lyckats gå ner drygt 15kg under ett år före bröllopet. Jag var överlycklig. Har dock svåra PMS-besvär, kallat PMDS, och fick Cerzette som försöksbehandling och har under dessa månader med Cerazette gått upp all vikt igen, trots att jag inte ändrade mina vanor. Igår mejlade jag läkaren och sa att jag måste få byta medicin och idag gick jag med i Viktklubb, bara för att få lite hjälp med motivationen och bra receptförslag som är anpassat till mitt kaloribehov. Jag har tyvärr ingen hjälp och pepppning i närheten, min make visserligen men även han skulle behöva gå ner i vikt. Nu är målet -30kg på ca 40 veckor. Det borde väl vara en piece of cake? ;D

• LL 2010
    daniiel skrev 2012-02-10 11:23:33 följande:
    På tal om inget alls, men idag sätter jag igång med min viktnedgång på allvar! Trots att jag inte har någon klänning att klämma ner mig i eller bröllop att tänka på. Kände bara att det var dags att investera i mig själv :)

Hade själv lyckats gå ner drygt 15kg under ett år före bröllopet. Jag var överlycklig. Har dock svåra PMS-besvär, kallat PMDS, och fick Cerzette som försöksbehandling och har under dessa månader med Cerazette gått upp all vikt igen, trots att jag inte ändrade mina vanor. Igår mejlade jag läkaren och sa att jag måste få byta medicin och idag gick jag med i Viktklubb, bara för att få lite hjälp med motivationen och bra receptförslag som är anpassat till mitt kaloribehov. Jag har tyvärr ingen hjälp och pepppning i närheten, min make visserligen men även han skulle behöva gå ner i vikt. Nu är målet -30kg på ca 40 veckor. Det borde väl vara en piece of cake? ;D
    Piece of cake daniiel -  det fixar du!
  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-02-10 11:23:33 följande:

Jag började med viktväktarna online för 5 veckor sen. Har länge tänkt köra igång men det har alltid kommit ngt annat ivägen. Även om jag gifter mig i sommar så är mitt mål att ha gått ner närmare 30 kg till nästa sommar. Tar det längre tid är det ok. kilona ska bort och det får ta den tid det tar. Målet till sommaren är så mkt jag hinner och som vill bort. Mitt mål är att ändra min livsstil och gå ner och HÅLLA vikten. Kanske vi kan peppa varandra.

Just ja. Har lyckats gå ner precis 5 kg på 5 veckor bara genom att räkna pp. (ätit hela min veckobonus varje vecka också. förövrigt soffläge) Tänkte försöka komma igång att träna nästa vecka..... 30 kg på 40 veckor låter mkt. Men det kanske går om man bara vill....... Lycka till

1/6 2012
  • bridetobe2013

Om samon har svart kostym, vit skjorta och svart mönstrad väst. Kan sonen då ha svarta byxor och vit skjorta och silver färgad västVäst + kravatt ? Eller blir det snyggare med en svart omönstrad väst till

Skjorta

1/6 2012
  • daniiel
    LL 2010 - Tack :) Jag känner mig faktiskt riktigt motiverad denna gången, vilket nog är A och O för att lyckas. Hoppas bara att det håller i sig.

bridetobe2013 - Vad "roligt" att det är någon fler med liknande mål :) Absolut att vi ska peppa varandra! Härligt att du lyckats gå ner så pass bara genom att äta rätt. Jag är själv oförskämt dålig på att motionera. Det blir promenad till/från skolan någon gång i veckan och kortare hundpromenader. Snart hoppas jag dock på att kunna ta lite längre hundpromenader :) Mitt mål är ju självklart 30kg på 40 veckor, så jag kan ha en snygg klänning på mig till jul/nyår ;P haha Huvudsaken är att jag går neråt och inte uppåt, men om det sedan skulle ta lite längre tid än förväntat, ja må så vara.

Angående västarna så.. oj, vad svårt. Det var ju väldigt fint med både och faktiskt. Jag tycker väl kanske att den ljusare västen är lite finare på ett barn. Den ser lite... gladare ut? :P haha Men det är nog bara för att jag personligen har svårt för mörkklädda barn. Tycker barn ska vara "ljusa och glada" :P
  • 1700tal

Bride to be - om du har en sykunnit moster skulle jag inte be dem korta den ytterligare. Den är ju inte svår att lägga upp, så som den ser ut.

Daniiel - Heja, säger jag bara! 30 kg på 40 veckor är tufft men inte alls omöjligt! När jag var flitig med maten, åt stikt GI och motionerade en stund varje dag (promenerade 30-40 min/dag) gick jag ner ganska exakt 1 kg i veckan. Så det går! Vi kan peppa varann lite, det går skit för mig just nu. Rör sig inte ett gram! Grr... Det är de här sista kilona. Är rätt nöjd som det är, men om jag inte tar krafttag nu så stannar de där för evigt, det vet jag ju. Så de ska AV!

• bridetobe2013

Daniiel:

Är just det att jag tycker att den silvriga är finare. Mer "bröllop". Medans den svarta kan han ha vid andra tillfällen också. Han kommer vara 7½ när vi gifter oss. Är ganska lång. Ångrar nu i efterhand att jag inte beställde en silver till sambon också. Stog mellan svart och silver och han valde svart..... Men då går det att sonen har siver fast han är den enda som har det då? Dottern på 3½ kommer ha en klänning i ivory och svart. Jag har beställt min klänning i ivory....

1/6 2012
  • daniiel
    1700tal - Nej, går jag ner i den takten är det 0.75kg/vecka och jag känner att det är ganska lämplig nivå att ha som mål. Som sagt, går det saktare så får det gå saktare, går jag ner mer någon vecka så är det bara att tacka och ta emot. Har gjort en veckomatsedel nu och tack vare att jag är väldigt knepig med maten och gärna äter samma sak varje dag, så kan jag köra på samma matsedel varje vecka :) Har anpassat middagarna så även maken och dottern kan äta utan att bli less hehe Jag har fått att jag ska promenera ett par dagar i veckan, ca30-45min och äta då max 1600 kcal om dagen för att nå mitt mål inom den tidsramen. Min veckomatsedel är på ca 1200kcal/dag. Tänkte att det kan ju vara skönt att lämna lite spelrum mellan det jag måste äta varje dag och kan äta varje dag då vi har lite födelsedagar under våren och jag kan säga redan nu att jag kommer äta en bit tårta! :P Hur mycket har du gått ner och hur mkt har du kvar? Har du haft såna "platåer" då det stått rätt stilla ett tag tidigare eller är det först nu?

bridetobe2013 - Jag tycker egentligen inte att det gör något om han är den enda som har silver, den var väldigt fint, men å andra sidan, köper du en svart kan han ju (som du säger) använda den vid andra tillfällen. Står det bara mellan svart och silver?
  • daniiel
    bridetobe2013 - Måste bara kasta in också att jag fullkomligt älskar den där klänningen som du valt, trots att jag egentligen gillar fluff-fluff. Tycker den är så vacker! Och jag håller med 1700tal, den ser inte så svår ut att lägga upp, så jag skulle nog låtit måtten vara och se sedan när klänningen kommer om, och hur mkt, för lång den är.
  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-02-10 13:38:36 följande:
    1700tal - Nej, går jag ner i den takten är det 0.75kg/vecka och jag känner att det är ganska lämplig nivå att ha som mål. Som sagt, går det saktare så får det gå saktare, går jag ner mer någon vecka så är det bara att tacka och ta emot. Har gjort en veckomatsedel nu och tack vare att jag är väldigt knepig med maten och gärna äter samma sak varje dag, så kan jag köra på samma matsedel varje vecka :) Har anpassat middagarna så även maken och dottern kan äta utan att bli less hehe Jag har fått att jag ska promenera ett par dagar i veckan, ca30-45min och äta då max 1600 kcal om dagen för att nå mitt mål inom den tidsramen. Min veckomatsedel är på ca 1200kcal/dag. Tänkte att det kan ju vara skönt att lämna lite spelrum mellan det jag måste äta varje dag och kan äta varje dag då vi har lite födelsedagar under våren och jag kan säga redan nu att jag kommer äta en bit tårta! :P Hur mycket har du gått ner och hur mkt har du kvar? Har du haft såna "platåer" då det stått rätt stilla ett tag tidigare eller är det först nu?

bridetobe2013 - Jag tycker egentligen inte att det gör något om han är den enda som har silver, den var väldigt fint, men å andra sidan, köper du en svart kan han ju (som du säger) använda den vid andra tillfällen. Står det bara mellan svart och silver?
    Ja dom fanns på haléns. Allt annat jag handlat är från kina. Tänkte det kunde vara kul med ngt svenskt inslag
    1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!