• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Protexblue

Och nu läste jag Kinatillverkade och känner mig stupid!!

• pulmonate
    Protexblue skrev 2012-02-09 23:40:29 följande:
    Nu tror väl alla att jag är totalt blåst men vad är kinaklänningar?
    Protexblue skrev 2012-02-09 23:42:50 följande:
    Och nu läste jag Kinatillverkade och känner mig stupid!!
    Haha ingen fara! Föreställer mig att du såg framför dig en hel grupp med tjejer här på BT som ville ha klänningar i kinesiskstil. Kanske är det trenden för 2012? Något sånt här kanske? 

• ewamarie

Jag hoppas att det är okej om jag lånar tråden lite . Ni är ju experter! Jag har hittat min brudklänning men är nu på jakt efter näbbklänningar. Även om det står på e-bay att det är en klänning från USA så tror jag att det i grunden är syda i kina så därför hoppar jag in här.

Vi kommer ha våra fem döttrar som näbbar på vårt bröllop och nu letar jag klännigar till tjejerna för fullt. Tjejerna kommer att var 11 år, 9 år, 6 år, 4 år, och 3år när vi gifter oss. Jag har tittat lite på klännigar och inser att jag nog får köpa en modell till de två större tjejerna och en modell till de yngre. Jag har tittat på en jättesöt klänning på littlefairies.se som kostar 550:-/st till de små och en liknande till de större för 700:-/st. Jag hade nästan bestämt mig... 
    MEN så hittade jag en klänning på e-bay igår. Jag tänker att den klänningen skulle passa bra till de små tjejerna med en underklol under och till de större utan underkjol. Fördelen är att den endast kostar 12.99 USD/st och frakten för fem st skulle bli ca 60 USD. Totalt  skulle fem klänningar utan tull och moms gå på ca 800-900:-. Det är en stor skillnad mot de i butiken här i sverige. Men hur mycket kan man få betala i tull?? Och vad tror ni om klänningen jag sett? Tror ni den fungerar både till dom stora och små tjejerna?

www.ebay.com/itm/GIRL-DRESS-IVORY-WINE-RED-12...#ht_6688wt_2191

Hm... fick inte med bilden så ni får en länk istället

Jättetacksam för all input jag kan få. 

Hur gör man för att klistra in bilden?? 

• 1700tal
    Tinzi skrev 2012-02-09 20:46:21 följande:
    Ja jag fattar inte riktigt....jag är 179 cm. Minns inte måtten jag angav :( Ska leta i skickade mail nu och se....

Fattar inte riktigt hur de vill att jag ska fota heller...*suck*

Klänningen är iaf inbokad att sys om hos min väninna som är skräddare om 2 helger :) Men vore trevligt att få en ny underkjol m. släp som ursäkt lr en slant som jag kan tacka henne med iaf...

Aha, du är så pass lång. Men ändå, 158 låter väldigt mkt.. :-/ Har du mätt från hålgropen vid nyckelbenet? Inte från axeln? Jag mätte från axeln först för på nån bild såg det ut som så. Tills jag förstod vad "hollow" var för nåt, då blir betydligt kortare. Jag är nämligen 175 och mitt hollow to hem är under 150 cm (tror det är typ 147 eller nåt) men jag brukar skriva 150 så det inte blir för kort. Och sen några cm extra för skorna men det lägger de själva på.

Alla deras standardstorlekar har färdigt hollow to hem-mått på 152 cm (oavsett strl) och det ska täcka klackhöjd och räcka till nån som är europeiskt lång. Så 158 låter väldigt mkt, även med din (vår) längd. Och även med skor (om du inte ska ha 10 cm klackar).

Men hursom så låter det ju som de har varit otydliga med hur det ska mätas, med/utan klack osv. En underkjol borde de skicka iaf!

Och skönt att du får den omsydd!

• 1700tal

Minuz - Jaaa, visst tog jag fel på klänning! Det var sjöjungfrun jag tänkte på. Den andra har jag otroligt nog inte sett här i tråden! :-0

Gussara och Moonia - välkomna till tråden!!

Och Moonia, kul att du lagt in beställning. MEN, vi har "bildplikt" här i tråden! In med bilder så vi får se vilken du beställde, omedelbums!

Ewamarie - Välkommen du med, klart du får "låna" hur mkt tråd du vill! Länken gick inte att kolla på dock, auktionen verkar ha gått ut. Då kan man gå in och be säljaren lägga ut auktionen igen. Och ja, de är med all säkerhet sydda i asien, men det är näbbklänningarna du köper i butik/på nätet här i Sverige också... Tullen är 12 % på varor över 1400 kr (inkl frakt, avg osv). Eventuellt kan moms tillkomma (svensk moms på 25 % eftersom moms alltid ska betalas i det land där varan "förbrukas"). Några har fått betala moms här i tråden men sedan min start på BT 2008 har kanske ett 10-tal tvingats betalat moms, betydligt fler har fått betala tull. Och alla de 10-talet med momsen har varit det sista året.

• Minuz
    1700tal skrev 2012-02-10 07:57:48 följande:

Minuz - Jaaa, visst tog jag fel på klänning! Det var sjöjungfrun jag tänkte på. Den andra har jag otroligt nog inte sett här i tråden! :-0

Tror jag har visat den tidigare, men just nu tycker jag den är så ful att jag nästan skäms för att visa den. *S*
  • Minuz

Och om det går att bleka denna så kommer jag oxå att bleka mermaid. använder jag den inte på röllopet så kanske på festen....

• 1700tal
    Minuz skrev 2012-02-10 08:00:42 följande:
    Tror jag har visat den tidigare, men just nu tycker jag den är så ful att jag nästan skäms för att visa den. *S*
    Hahaha, så farlig var den väl inte! Då tycker jag kjolen på den du funderar på att beställa däruppe (den underdel du visade som ser ut som en ballong) är mycket mycket mycket värre! Och det kommer från en som är lika tokig i fluff som du är!
  • Minuz
    1700tal skrev 2012-02-10 08:03:55 följande:
    Hahaha, så farlig var den väl inte! Då tycker jag kjolen på den du funderar på att beställa däruppe (den underdel du visade som ser ut som en ballong) är mycket mycket mycket värre! Och det kommer från en som är lika tokig i fluff som du är!
    Nån gång måste man nog sluta leta och vara nöjd. Eller? Jag har ju iaf en fin, även om den ser ut som "alla andra".
    Klänningen som är min fula har ju hjärtform, vilket jag inte ville ha, men det är ok nu. Delningen fram sitter helt fel, även blomman fram sitter ju då fel. Tyget i fluffet är skitfult. måste bytas. och färgen då självklart. Fixar lilla mamma detta så kan den bli perfekt. Provade den häromdagen med en underkjol med 6 lager tyll. Och den blir finare med en stor underkjol. Och med tanke på att jag nu är så stor igen så passar den ju inte alls, men det blir snart ändring på.....
  • Minuz

1700tal - Du hittade ju till slut en underbart vacker klänning. Fast min favorit bland alla dina var den du hade på en provdocka i sovrummet, med fluff och långt släp. Den var/är otroligt vacker.

DD - Din champagnefärgade klänning är oxå en av de jag inte kan glömma, oxå så vacker.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!